مجازات تخلفات اداری

مجازات تخلفات اداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله رسیدگی به تخلفات اداری ، مجازات های تخلفات اداری و اعمال مجازات های اداری را بررسی می نماییم .





بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، رسیدگی به تخلفات اداری از طریق هیات های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت . در این قانون مصادیق تخلفات اداری مطرح شده است و به تناسب آن ، مجازات های قانونی برای آنها اعمال می گردد . اما در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که مجازات های تخلفات اداری کدامند . به همین مناسبت ، رسیدگی به تخلفات اداری ، مجازات های تخلفات اداری و اعمال مجازات های اداری را بررسی می نماییم .




رسیدگی به تخلفات اداری
بر اساس ماده اول قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، به منظور رسیدگی به تخلفات اداری در هر یک از دستگاه های مشمول این قانون هیأت هایی تحت عنوان " هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان " تشکیل خواهد شد . هیأت های مزبور شامل هیات های بدوی و تجدیدنظر می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترکیب هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کلیک کنید . در ماده هشتم این قانون ، تخلفات اداری کارمندان دولت در 39 مورد مطرح شده است که در صورت ارتکاب این تخلفات اداری ، هیات های رسیدگی به تخلفات ، آن را مورد بررسی قرار خواهند داد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مصادیق تخلفات اداری کارمندان دولت کلیک کنید .



مجازات های تخلفات اداری
در ماده نهم قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، مجازات هایی برای تخلفات اداری در نظر گرفته شده است . این مجازات ها عبارتند از :

الف - اخطار کتبی بدون درج در پرونده استخدامی .

ب - توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی .

ج - کسر حقوق و فوق العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر تا یک سوم، از یک ماه تا یک سال .

د - انفصال موقت از یک ماه تا یک سال .

ه - تغییر محل جغرافیایی خدمت به مدت یک تا پنج سال .

و - تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به پست های حساس و مدیریتی در دستگاه های دولتی و دستگاه های مشمول این قانون .

ز - تنزل یک یا دو گروه و یا تعویق در اعطای یک یا دو گروه به مدت یک یا دو سال .

ح - بازخرید خدمت در صورت داشتن کمتر از 20 سال سابقه خدمت دولتی در مورد مستخدمین زن و کمتر از 25 سال سابقه خدمت دولتی در مورد مستخدمین مرد با پرداخت 30 تا 45 روز حقوق مبنای مربوط در قبال هر سال خدمت به تشخیص هیأت صادرکننده رأی .

ط - بازنشستگی در صورت داشتن بیش از بیست سال سابقه خدمت دولتی برای مستخدمین زن و بیش از 25 سال سابقه خدمت دولتی برای مستخدمین مرد بر اساس سنوات خدمت دولتی با تقلیل یک یا دو گروه .

ی - اخراج از دستگاه متبوع .

ک - انفصال دائم از خدمات دولتی و دستگاه های مشمول این قانون .



اعمال مجازات های اداری
هیات های بدوی یا تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری ، نماینده دولت در دستگاه های مشمول این قانون هستند و رأی آنان به تخلف اداری کارمند تنها در محدوده مجازات های اداری معتبر است و به معنی اثبات جرم هایی که موضوع قانون مجازات های اسلامی است ، نمی باشد . علاوه بر این ، بر اساس ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، فقط مجازات های بندهای د ، ه ، ح ، ط ، ی ، ک ماده 9 این قانون قابل تجدید نظر در هیأت های تجدید نظر هستند . برای ملاحظه مجازات های اداری قابل تجدیدنظر کلیک کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات های تخلفات اداری ، به کانال تلگرام حقوق قراردادها مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات های تخلفات اداری پاسخ دهند . 

منبع : مجازات تخلفات اداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3Mkx
نظرتان را بنویسید