اموال قابل توقیف بابت مهریه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی اموال قابل توقیف بابت مهریه می پردازیم .





مالکیت زن بر مهریه هم در شرع و هم در قوانین مورد تاکید قرار گرفته است و فارغ از اینکه مهریه کدام یک از انواع مهریه باشد به زن تعلق می گیرد . اگر چه زن می تواند با استناد به همین حق مالکیت اقدام به بخشیدن مهریه کند یا اینکه اقدام به مطالبه مهریه خود نماید . مطالبه مهریه هم از طریق دادگاه و هم از طریق اداره ثبت ممکن است . مسئله ای که در اقدام به مطالبه مهریه زوجه با آن رو به روست این است که مرد معمولا با اطلاع از اینکه خانم قصد گرفتن مهریه خود را دارد اقدام به انتقال آن به دیگری می کند و در نتیجه تلاش زن برای دریافت تمام مهریه اش با مشکلاتی رو به روی می شود . اقدامی که در این موارد انجام می شود ، توقیف اموال است . از این رو در این مقاله به بررسی توقیف اموال برای دریافت مهریه و اموال قابل توقیف بابت مهریه می پردازیم .




توقیف اموال برای دریافت مهریه
همانطور که گفتیم توقیف اموال بابت دریافت مهریه اقدامی است از سمت زوجه تا از اقدامات مرد در راستای انتقال اموال خود به دیگری و عدم پرداخت مهریه ، جلوگیری کند . توقیف اموال برای دریافت مهریه را می توان هم ضمن دادخواست مطالبه مهریه درخواست کرد و هم از طریق مراجعه به اداره ثبت که برای مطالعه درباره آنها روی روش های توقیف اموال برای دریافت مهریه کلیک کنید . موضوعی که در اینجا ممکن است سوال باشد این است که چه اموالی را می توان توقیف کرد ، در واقع اموال قابل توقیف برای دریافت مهریه کدامند ؟



اموال قابل توقیف بابت مهریه
هم اموال منقول و هم اموال غیر منقول را می توان بابت مهریه توقیف کرد البته ، اموال قابل توقیف بابت دریافت مهریه نباید در دسته اموال غیر قابل توقیف باشند وگرنه مرد می تواند به توقیف آنها اعتراض کند و از آنها رفع توقیف نماید . از این رو زوجه تنها اموالی را می تواند بابت توقیف به دادگاه یا اداره ثبت معرفی کند که از نظر قانونی قابل توقیف باشند . اموالی که می توان بابت دریافت مهریه توقیف کرد را می توان در زمین و آپارتمانی که پلاک ثبتی آن به نام مرد باشد و موجود باشد دانست . همچنین سپرده و سهام و حقوق پرسنلی مرد هم قابل توقیف است . تلفن همراه نیز جز دسته اموال قابل توقیف در مهریه است . ضمن اینکه بدهی ها و مطالباتی که مرد از دیگران دارد نیز می تواند به نفع خواهان توقیف شود . 





برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اموال قابل توقیف بابت مهریه به کانال تلگرام حقوق خانواده مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اموال قابل توقیف بابت مهریه پاسخ دهند .

منبع : اموال قابل توقیف بابت مهریه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2LjN
نظرتان را بنویسید