تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه های وزارت بهداشت که پس از اعلام نتایج نهایی ارشد 99 دارای ظرفیت خالی در رشته های خاصی باشند اقدام به اعلام تعداد صندلی های خالی برای پذیرش دانشجویان می کنند . داوطلبان مجاز شده در انتخاب رشته امکان ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 را دارند .




طبق روال سالیان گذشته پس از اتمام ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 در محل قبولی ، ظرفیت خالی دانشگاه ها اعلام و لیست رشته های دارای ظرفیت خالی منتشر می شود . از این رو کلیه متقاضیانی که موفق به انجام انتخاب رشته نشده و یا انتخاب رشته کرده و از نتیجه آن راضی نبوده و یا مردود شده اند می توانند در این فرآیند شرکت کنند .

شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 پس از اعلام نتایج نهایی و ثبت نام متقاضیان در محل قبولی شان است و از آنجایی که این مرحله می تواند تأثیر بسزایی در آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان داشته باشد در ادامه مطلب به توضیح تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 و نحوه انجام آن می پردازیم .



زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99
تعداد ظرفیت های خالی هر رشته توسط دبیرخانه‌ های رشته‌ های مختلف علوم پزشکی به سازمان وزارت بهداشت اعلام می شود . تعداد ظرفیت های خالی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به محض اعلام در سایت سنجش پزشکی ، به اطلاع داوطلبان در این مقاله می رسد .

سال گذشته حدودا 400 ظرفیت خالی برای متقاضیان انتخاب رشته در زمان تکمیل ظرفیت ارشد وجود داشت و زمان ثبت نام آن از هفته سوم مهر ماه صورت پذیرفت . امسال نیز در صورت وجود تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 داوطلبان امکان شرکت در این مرحله را دارند .



 به محض اعلام زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 متن مقاله بروزرسانی می شود .



داوطلبان برای اطلاع از زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 می توانند در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شوند .










نکات مهم تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99
متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 بهتر است قبل از ثبت نام در سامانه سنجش پزشکی شرایط و ضوابطی که طی اطلاعیه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد را به دقت مطالعه کنند ، سپس با کد رهگیری خود وارد سایت شده و جدول لیست رشته ها دارای ظرفیت را مشاهده کنند .



   لیست رشته ها تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



این جدول مربوط به لیست رشته ها تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی سال پیش بوده و جدول رشته ها دارای ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به محض دریافت در اینجا قرار می گیرد .



شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 :


 کلیه افراد اعم از قبولی یا مردودی که در مرحله نخست مجاز به انتخاب رشته محـل بـوده انـد، مجـاز بـه شـرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می باشند .



 اگر داوطلبان در مرحله نخست انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 پذیرفته شده و مجددا در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد شرکت کرده اند ، در صورت قبولی در هر یک از دوره های عادی یا شهریه پرداز ، پذیرش قبلی آنها لغو شده و قابل بازگشت نمی باشد . دانشگاه های محل پذیرش اولیه نیز مؤظف به همکاری با محل پذیرش جدید هستند .


 افرادی که در آزمون ارشد سال 99 دوره های رایگان پذیرفته شده ولی ثبت نام نکرده یا انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون سال 1400 نمی باشند ، بنابراین افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره های رایگان پذیرفته می شوند در صورت عدم ثبت نام یا انصراف مشمول محرومیت یک ساله خواهند شد .


 هرگونه انتقال ، تغییر رشته و جا به جایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ممنوع می باشد .



آن دسته از داوطلبانی که شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 را ندارند و یا پس از ثبت نام و مشاهده نتیجه در هیچ یک از کد محل ها قبول نشده اند ، می توانند خود را برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد بهداشت سال بعد آماده کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت


نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99
داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 را دارند باید مراحلی را طبق راهنمای تصویری زیر طی کنند تا موفق به ثبت کد رشته های جدید شوند .

ابتدا به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنید و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید .







در صفحه باز شده ، گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل ، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " را بزنید .







مجددا بر روی " انتخاب رشته محل تحصیل ، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " کلیک کرده و کد رهگیری خود را وارد نمایید . پس از این مرحه می توانید انتخاب های خود را ثبت کرده و کد رهگیری انتخاب رشته را دریافت نمایید .







 راهنمای تصویری فوق مربوط به تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت سال پیش بوده و پس از فعال شدن بروزرسانی می شود .



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات شما در مورد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند .

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 99 شرکت کرده بودند با پیگیری اطلاعیه ها مربوط به زمان تکمیل ظرفیت ارشد 99 می توانند در این فرآیند نام نویسی و مراحل انتخاب رشته را پشت سر بگذارند . پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره مقاله زیر را بخوانید .



در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد










سوالات متداول


1- چه رشته هایی در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 ارائه می شود ؟
لیست رشته ها دارای ظرفیت خالی 99 در سایت سازمان سنجش پزشکی منتشر خواهد شد و لینک آن در متن مقاله قرار خواهد گرفت .




2- تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به چه نحوی انجام می شود ؟
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی بوده و راهنمای تصویری مراحل ثبت نام آن در متن مقاله موجود می باشد .




3- آیا امکان ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده اولیه قبل از شرکت در تکمیل ظرفیت وجود دارد ؟
با توجه به شرایط تکمیل ظرفیت که در مقاله ذکر شده در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 99 پذیرش قبلی شما لغو می شود .

منبع : تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5ZXY
نظرتان را بنویسید