سامانه ارسال لیست مالیات حقوق

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
آن دسته از مودیان مالیاتی که ملزم به تسلیم لیست مالیات بر حقوق کارکنان خود می باشند، می توانند بدون مراجعه حضوری به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق در سایت سازمان امور مالیاتی کشور وارد شوند و مراحل مربوط به ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان خود را انجام دهند.







در سال های اخیر، سازمان امور مالیاتی کشور برای کاهش مراجعات حضوری مودیان حقوقی و حقیقی اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده است. در حال حاضر نیز سامانه ای به نام سامانه ارسال لیست مالیات حقوق راه اندازی شده است تا مودیان مالیاتی بتوانند بدون مراجعه حضوری اقدام به ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان خود نمایند.

این سامانه توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه اندازی شده است و از طریق سایت سازمان امور مالیاتی کشور نیز قابل دسترس می باشد. در ادامه این مقاله بیشتر با این سامانه آشنا خواهید شد.



برای ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق کلیک کنید .









کاربران برای ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق باید به سایت tax.gov.ir مراجعه کنند.




نحوه ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق
در سال های اخیر، سازمان امور مالیاتی کشور با هدف تسهیل در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق اشخاص، اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق کرده است. آن دسته از افرادی که قصد تسلیم لیست مالیات بر حقوق را دارند، می توانند به سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق وارد شوند و از طریق این سامانه اقدام به ارسال لیست مالیات حقوق با کمک قالب مورد نظر سازمان نمایند.

سامانه ارسال لیست مالیات حقوق از طریق سازمان امور مالیاتی راه اندازی شده است. بنابراین، دسترسی به این سامانه نیز از طریق ورود به سایت سازمان امور مالیاتی کشور انجام خواهد شد. آن دسته از افرادی که قصد ورود به سامانه ارسال لیست حقوق کارکنان را دارند، می بایست که ابتدا در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت نام نمایند و سپس با نام کاربری و رمز عبور خود به این سامانه وارد شوند.

بدیهی است که بدون نام کاربری و رمز عبور، امکان ورود به سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان برای مودیان مالیاتی وجود نخواهد داشت. در صورتی که قبلا در سایت سازمان امور مالیاتی کشور ثبت نام کرده اید و در حال حاضر قصد ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان را دارید، می توانید طبق مراحل زیر به این سامانه وارد شوید.



ابتدا در فیلد جستجوی گوگل عبارت سازمان امور مالیاتی کشور را جستجو کنید. حال بر روی اولین سایت جستجو شده توسط گوگل با آدرس اینترنتی tax.gov.ir کلیک کنید تا به صورت مستقیم به سایت وارد شوید.







پس از ورود به سایت سازمان امور مالیاتی کشور بر روی گزینه خدمات اصلی مالیاتی کلیک کنید و سپس از میان خدمات نشان داده شده بر روی گزینه فهرست مالیات حقوق الکترونیکی کلیک نمایید.







در این مرحله به شما یک سری توضیحات در رابطه با سامانه ارسال مالیات بر حقوق الکترونیکی نشان داده می شود که می توانید آن ها را مطالعه کنید و در نهایت بر روی گزینه ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان کلیک کنید.







حال نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.







برای ورود مستقیم به سایت سامانه ارسال لیست مالیات حقوق کلیک نمایید.



حتما بخوانید: استعلام بدهی مالیاتی






راهنمای ارسال لیست مالیات حقوق
در سایت سازمان امور مالیاتی و سامانه ارسال لیست مالیات حقوق، امکان ارسال لیست به صورت آنلاین فراهم شده است و اشخاص نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه لیست مالیات حقوق خود به سازمان امور مالیاتی کشور ندارند. در صورتی که قصد استفاده از سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق را دارید، می بایست که ابتدا از طریق روش توضیح داده شده به سامانه وارد شوید و سپس از طریق این سامانه اقدام به ارسال لیست مالیات بر حقوق نمایید. بدیهی است که تنها کاربرانی می توانند به سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق وارد شوند که قبلا در سایت سازمان امور مالیاتی کشور ثبت نام کرده باشند و نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به این سامانه دریافت کرده باشند.

در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید و در حال حاضر زمان ارسال لیست مالیات بر حقوق کارمندان شما فرا رسیده است، می توانید با ورود به سایت سازمان امور مالیاتی مراحل مربوط به ارسال لیست را انجام دهید. نحوه ارسال لیست مالیات حقوق کارمندان توسط کارفرما به شرح زیر می باشد.



ابتدا به سایت سازمان امور مالیاتی و بخش مربوط به لیست مالیات حقوق کارکنان وارد شوید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به این سامانه وارد شوید.







پس از ورود به سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان، یک منوی اصلی به شما نشان داده می شود که حاوی گزینه های مختلفی می باشد. در صورتی که قصد ثبت لیست حقوق کارکنان خود را دارید، می توانید بر روی گزینه فهرست حقوق کلیک کنید. حال از بین گزینه های نشان داده شده در فهرست حقوق بر روی گزینه فهرست حقوق جدید کلیک کنید.







در مرحله بعدی یک فرم برای شما نشان داده می شود که می بایست آن را به دقت تکمیل نمایید. در بخش نام لیست، شما می توانید هر نامی که مد نظر خودتان است را وارد کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد نکته حائز اهمیتی که باید در این بخش در نظر داشته باشید، وارد کردن اطلاعات نحوه ثبت لیست است. در صورتی که شما فایل لیست خود را آماده نکرده اید، باید بر روی گزینه بدون ارسال فایل کلیک کنید تا به قسمت عملیات ایجاد لیست وارد شوید.







حال مراحل ارسال لیست شما به اتمام رسیده است و شما می توانید از بخش فهرست حقوق و لیست فهرست حقوق ها، لیست فهرست هایی که در سامانه ارسال کرده اید را مشاهده کنید.



بیشتر بخوانید: دریافت کد رهگیری مالیاتی


نکات مهم سامانه ارسال لیست مالیات حقوق
تا به اینجای مقاله با نحوه ارسال لیست مالیات حقوق آشنا شدیم؛ اما به هر حال ذکر یک سری نکات برای عملکرد بهتر کارفرمایان جهت ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان الزامی است. در ادامه نکات سامانه ارسال لیست مالیات حقوق را ذکر می کنیم.



برای ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان در سایت سازمان امور مالیاتی، حتما باید در این سامانه ثبت نام کنید.

آن دسته از مودیان مالیاتی که فایل مربوط به دستمزد و فایل حقوق را ندارند، می بایست که در بخش مربوط به ارسال لیست مالیات بر حقوق سایت، گزینه نحوه ثبت لیست را بر روی گزینه بدون ارسال فایل انتخاب کنند.

آن دسته از مودیان مالیاتی که فایل حقوق و دستمزد آن ها آماده است می بایست که بر روی گزینه ارسال فایل متنی در بخش نوع ثبت لیست کلیک کنند. دقت داشته باشید که برای ارسال لیست مالیات در این بخش می بایست که فرمت فایل شما WH و WK ( برای ویندوز ) و DH و DK ( برای DOS ) باشد.

گزینه دیگری نیز در بخش نوع ثبت لیست وجود دارد که مودیان مالیاتی می توانند از آن برای ارسال لیست مالیات خود استفاده کنند. گزینه مربوط به ارسال فایل فشرده گزینه ای است که برای ارسال فایل های بسیار سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که دو فایل WH و WK شما دارای حجم بسیار زیادی است می توانید این دو فایل را به صورت فایل فشرده در آورده و در این بخش ارسال کنید. در صورتی که سیستم عامل شما ویندوز نیست، می بایست که دو فایل DH و DK را نیز به صورت فشرده در بیاورید و با فرمت زیپ در سامانه آپلود کنید.

در صورتی که قصد دارید که از لیست مالیات بر حقوق کارکنان خود در ماه های گذشته کپی بگیرید، می توانید گزینه کپی از ماه های گذشته را برای نوع ثبت لیست انتخاب کنید و طبق همین روند پیش بروید.

در بخش نوع لیست در فرم ثبت لیست حقوق کارکنان، سه گزینه اصلی، الحاقی و اصلاحی وجود دارد که شما باید حتما یکی از این گزینه ها را انتخاب نمایید. برای دفعه اول، کافی است که گزینه اصلی را انتخاب کنید؛ اما گزینه الحاقی و اصلاحی برای ارسال لیست مالیات های اصلاحی مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورتی که لیست مالیات اصلی قبلی شما درست است؛ اما چند کارمند در لیست مالیات قبلی شما از قلم افتاده است، می توانید بر روی گزینه الحاقی کلیک کنید.

در صورتی که لیست ارسالی شما در سامانه نهایی شده باشد و قصد اصلاح آن را داشته باشید، می توانید گزینه اصلاحی را انتخاب کنید. در صورت انتخاب این گزینه تمامی لیست های اصلی و الحاقی شما در سامانه حذف و لیست اصلاحی شما جایگزین آن می شود.



در ادامه بخوانید: دانلود نرم افزار مالیات من


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ارسال لیست مالیات حقوق به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ارسال لیست مالیات حقوق پاسخ دهند.

سوالات متداول


1- برای ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق چطور می توان اقدام کرد؟
برای ورود به سامانه ارسال لیست مالیات حقوق می بایست از طریق مرورگر های اینترنتی اقدام نمود که در متن مقاله آورده شده است.


2- نحوه ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان از سامانه ارسال لیست مالیات حقوق به چه صورت می باشد؟
نحوه ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان از سامانه ارسال لیست مالیات حقوق به صورت آنلاین می باشد که راهنمای کامل آن در متن مقاله آمده است.


3- نکاتی که در سامانه ارسال لیست مالیات حقوق می بایست به آن ها دقت شود چیست؟
نکاتی که هنگام ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان در سامانه ارسال لیست مالیات حقوق می بایست به آن ها دقت شود بسیار مهم می باشند که در متن مقاله بیان شده است.

منبع : سامانه ارسال لیست مالیات حقوق
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WY3n
نظرتان را بنویسید