طرز تهیه شیرینی ملکه بادام-ویژه عیدنوروز

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام-ویژه عیدنوروز
ذخیره سازی
2
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مجله تک آشپز
آموزش طرز تهیه شیرینی ملکه بادام از شیرینیهایی که مخصوص عید پخته می شود.
شیرینی ملکه بادام
طرز تهیه شیرینی ملکه بادام:
آرد, هل و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و یک بار از الک رد کنید. پودر قند و روغن را با همزن برقی هم بزنید تا پودر قند به خورد روغن برود. سپس تخم مرغها را یکی یکی اضافه کرده و 30 ثانیه هم بزنید سپس خامه را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. مخلوط آرد را قاشق قاشق اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا خمیر لطیفی بدست آید .
قالبی با سایز 30 در 40 را انتخاب کنید کاغذ روغنی بیاندازید جوریکه لبه های قالب را هم کاغذ بپوشاند. خمیر را در قالب بریزید و صاف کنید فر را از یک ربع قبل روی حرارت 170 درجه روشن کنید و قالب را در طبقه وسط فر گرم بگذارید و یک ربع زمان دهید تا خمیر پخته شود.
در این فاصله مواد رویه را درست کنید. همه مواد را با هم در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید و اجازه دهید 5 دقیقه بجوشد سپس حرارت را خاموش کنید بعد از یک ربع که خمیر پخت مواد رویه را روی خمیر پخته بریزید و پخش کنید و مجددا قالب را برای حدود 20 تا 30 دقیقه در طبقه بالای فر بگذارید تا رویه شیرینی پخته وکاراملی شود.
بعد از اتمام پخت سینی را از فر خارج کنید تا کمی سرد شود سپس از کاغذ روغنی بگیرید و به آرامی شیرینی را روی تخته کار منتقل کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود سپس به تکه هایی به شکل مربع یا مستطیل طبق سلیقه خودتان برش دهید و در ظرف بچینید
مواد لازم شیرینی ملکه بادام:
مواد لازم مقدار مواد
آرد 375 گرم
پودر قند 125 گرم
روغن جامد یا کره 170 گرم
تخم مرغ کامل 2 عدد
هل ساییده 1/2 قاشق چایخوری
خامه صبحانه 50 گرم
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
مواد لازم برای روی شیرینی
عسل 200 گرم
خلال بادام 200 گرم
کره 75 گرم
خامه 50 گرم
شکر 100 گرم
زعفران دمکرده غلیظ 1 قاشق سوپخوری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GOBJ
نظرتان را بنویسید