شکست عشقی چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
وجود عشق در زندگی همه افراد یک واقعیت است که نمی توان آن را نادیده گرفت نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن یکی از اساسی ترین نیازهای انسان از کودکی تا پیری است محسوب می شود در واقع عشق یکی از حیرت انگیزترین هیجان هایی است که انسان می تواند تجربه کند ، با این وجود می تواند یکی از دردناک ترین هیجان هایی باشد که افراد تجربه می کنند از دست دادن یک رابطه عشقی در دوره جوانی یکی از بزرگترین ضربه هایی است که می تواند برای افراد اتفاق بیفتد . در کل در یک رابطه عاشقانه ، با نزدیک شدن به انتهای مسیر عشق ، مشکلات روحی و روانی فرد بیشتر می شود و باعث اضطراب ، افسردگی ، خشم ، ناامیدی و ... در فرد می شود و این مسائل و مشکلات بر زندگی فرد بسیار تاثیر می گذارند . و باعث مشکلاتی در زمینه های تحصیلی ، اجتماعی و حرفه ای می شوند شکست های عشقی باعث هزینه های زیادی از لحاظ روانی و مادی می شود .
در این مقاله به بررسی موضوع شکست عشقی می پردازیم .





” نیاز به عشق یکی از از اساسی ترین نیازهای انسان از کودکی تا پیری است . “



تعریف شکست عشقی
شکست عشقی یا شکست عاطفی  یکی از مسائل رایج این دوران است و شامل به هم خوردن یک رابطه عاطفی ، رمانتیک و عاشقانه است و هم چنین در هنگام خواستگاری و ازدواج وقتی فردی از طرف کسی که دوستش دارد جواب منفی می شنود گفته می شود فرد دچار شکست عشقی شده است . هم چنین شکست عشقی حالتی از سرخوردگی ، تحقیر و طرد شدن است که بعد از این که فرد تمام انرژی و علاقه خود را صرف طرف مقابل کرده است از طرف او طرد می شود و در این دوران فرد دچار حالت هایی مانند غم ، اندوه ، ناراحتی ، افسردگی ، گوشه گیری و انزوا می شود و به تدریج نفرت جای عشق را می گیرد .












نشانه های شکست عشقی در افراد
بعد از شکست عشقی افراد دچار حالت های می شوند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود : 

بدبینی نسبت به جنس مخالف
احساس سرخوردگی
احساس تحقیر شدن
مشکلات خواب
ناامیدی نسبت به آینده
نداشتن انگیزه و علاقه نسبت به انجام کارهای روزانه
افکار خودکشی و حتی در موارد شدید اقدام به خودکشی
احساس گناه
احساس درماندگی
تغییراتی در میل جنسی
بی حوصلگی و خستگی
بی قراری
از دست دادن تمرکز 
احساس فراموش کردن همه چیز
احساس نفرت نسبت به خود 
تمایل به گوشه گیری ، انزوا و تنهایی 
افسردگی
احساس پوچی
احساس خشم
افزایش یا کاهش اشتها


هر چند شکست عشقی سخت است ولی افراد برای این که بعد از شکست عشقی یا شکست عاطفی بتوانید به زندگی عادی برگردند نیاز به آموزش دارند و نیاز دارند یک سری چیز یاد بگیرند و باید  برای بهبودی خودکارهایی انجام دهند در واقع افراد بعد از شکست عشقی باید به تنهایی یا کمک افرادی که به آن ها اطمینان دارند و یا کمک روانشناس یا مشاور اقدام به درمان شکست عشقی خود کنند  چون اگر شکست عاطفی یا شکست عشقی درمان نشود احتمال افسردگی فرد و ابتلا به دیگر بیماری های روانی خیلی بیشتر می شود . برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوع شکست عشق در کانال تلگرام روان شناسی زوج و خانواده عضو شوید . یا با مشاوره تلفنی روانشناسی فیلیا تماس بگیرید تا از کمک مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی فیلیا استفاده کنید . 



منابع :

بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و سبک های دلبستگی با شکست عاطفی دانشجویان ، لطفی و  سعادتی شامیر ، 1395

مقایسه اثربخشی کتاب درمانی و رفتاردرمانی شناختی بر افسردگی دانشجویان کارشناسی با شکست عاطفی ، نصرت ریاحی نیا و همکاران ، 1393

در مصائب شکست عشقی ، سعیدعبدالملکی















سوالات متداول


1- شکست عشقی چیست؟
شکست عشقی یا شکست عاطفی یکی از مسائل رایج این دوران است و شامل به هم خوردن یک رابطه عاطفی ، رمانتیک و عاشقانه استکه در متن مقاله شرح داده ایم.




2- نشانه های شکست عشقی در افراد چیست؟
بعد از شکست عشقی افراد دچار حالت ها و نشانه هایی می شوند که در متن مقاله چند مورد آن به طور ارائه شده است.




3- درمان شکست عشقی چیست؟
افراد برای این که بعد از شکست عشقی یا شکست عاطفی بتوانید به زندگی عادی برگردند نیاز به آموزش دارند که در متن توضیح داده شده است.

منبع : شکست عشقی چیست
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZZWR
نظرتان را بنویسید