کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری برای این که در نزدیک ترین حوزه امتحانی خود بتوانند در این آزمون شرکت نمایند باید کد منطقه شهرداری محل سکونت خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند. کدمنطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور 1401 از 1 تا 22 در نظر گرفته شده است.

 

 

ثبت نام کنکور سراسری معمولا در بهمن ماه و به صورت اینترنتی توسط سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. تکمیل تمامی بندهای ضروری در فرم ثبت نام کنکور سراسری امری ضروری است. یکی از بندهای ضروری در این فرم، کد منطقه شهرداری محل سکونت می باشد.

شرکت کنندگان کنکور سراسری معمولا جمعیت بالایی را به خود اختصاص می دهند. سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کننده برای نظم دهی به حوزه های کنکور سراسری، جلوگیری از ایجاد ترافیک ترجیح می دهند تا هر یک از افراد در نزدیکترین حوزه امتحانی به محل سکونت شان در این آزمون شرکت نمایند.

کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ برای مشخص کردن منطقه محل سکونت داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده بنابراین تکمیل این بند از جهت مشخص شدن حوزه امتحانی داوطلبان امری ضروری است. در ادامه این مقاله در خصوص کد منطقه شهرداری محل سکونت، نحوه دریافت و اهمیت آن توضیح داده شده است.

 

منطقه شهرداری محل سکونت

کدمنطقه شهرداری محل سکونت چیست و چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم کد منطقه عددی تک یا دو رقمی است که شهرداری هر استان برای هر یک از قسمت های شهر تعیین کرده است که دارای کاربردهای بسیاری می باشد. از جمله این کاربردها می توان به تعیین محل حوزه امتحانی کنکور سراسری داوطلبان اشاره کرد. 

 

هنگام ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان با بندی تحت عنوان منطقه محل سکونت مواجه می شوند که برای تکمیل این بند باید کد منطقه محل سکونت خود را وارد نمایند در این بند افراد با توجه به محل سکونت خو.د عددی بین 1 تا 22 را وارد می نمایند. تکمیل این بند برای شهرهای بزرگ که حوزه های زیادی در آن ها وجود داردا امری ضروری تلقی می گردد.

بیشتر بخوانید: تغییر حوزه امتحانی کنکور سراسری

 

 

نحوه دریافت کد منطقه شهرداری محل سکونت

دریافت کد منطقه شهرداری محل سکونت چگونه و از چه طریقی قابل دریافت می باشد? یکی از سوالاتی است که زمان ثبت نام کنکور سراسری برای بسیاری از داوطلبان متقاضی این آزمون علی الخصوص ساکنان شهرهای بزرگ پیش می آید. به همین خاطر در این قسمت نحوه نحوه دریافت کد منطقه شهرداری محل سکونت را بیان کردیم.

 

مطابق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان می بایست با توجه به آدرس پستی خود منطقه شهرداری محل سکونت شان را که عددی بین 1 تا 22 می باشد، یادداشت نمایند. توجه داشته باشید که این بند برای در نظر گرفتن نزدیک ترین حوزه امتحانی به محل سکونت متقاضی در شهرهای بزرگ، پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

اهمیت کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور

همانطور که پیشتر گفتیم کدمنطقه شهرداری محل سکونت عددی یک یا دو رقمی است که بیانگر محل سکونت افراد می باشد و توسط شهرداری برای هر منطقه در نظر گرفته شده است. در این بخش اهمیت بند مربوط به منطقه شهرداری محل سکونت در فرم ثبت نام در کنکور را بیان کردیم. سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده کنکور ۱۴۰۱  از کد منطقه به عنوان یکی از عوامل جهت تعیین حوزه محل برگزاری آزمون داوطلبان استفاده می کند.

 

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری هر ساله بیش از 1 میلیون نفر می باشد که این افراد از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور در این رقابت شرکت می کنند. سازمان سنجش موظف است با توجه به تعداد شرکت کنندگان این آزمون حوزه هایی را برای برگزاری کنکور سراسری در نظر بگیرد. برای مشخص شدن حوزه هز داوطلب سنجش ابتدا به استان و شهرستان محل زندگی فرد توجه کرده و بر این اساس حوزه امتحانی را تعیین می کند.

 

اما در شهرهای بزرگتر مانند تهران به دلیل ایجاد ترافیک و مشکلات دیگر تعیین حوزه امتحانی مقداری پچیده تر می باشد. به همین خاطر سازمان سنجش بند 49 فرم ثبت نام کنکور را به منطقه شهرداری محل سکونت افراد اختصاص داده تا حوزه امتحانی هر فرد با توجه به محل سکونت وی مشخص گردد.

 

می توان گفت با مشخص کردن کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور هر داوطلب می تواند در نزدیک ترین حوزه امتحانی نزدیک به محل سکونت خود آزمون دهد که همین امر باعث عدم ایجاد خستگی به دلیل مسافت طولانی پیش و پس از آزمون در داوطلبان می گردد. داوطلبان به دلیل طولانی بودن مسافت در مسیر خود گمراه نشده و با تاخیر به آزمون نمیرسند. ترافیک سطح شهر کمتر می شود.

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کد منطقه چیست؟

✔️ مطابق متن مقاله، کد منطقه عددی تک یا دو رقمی است که توسط شهرداری هر استان برای هر یک از قسمت های شهر تعیین می گردد.



 

2- ✔️ کد منطقه به چه منظوری در ثبت نام کنکور سراسری استفاده می گردد؟

✔️ این بند برای در نظر گرفتن نزدیک ترین حوزه امتحانی به محل سکونت متقاضی در شهرهای بزرگ، پیش بینی شده البته جزئیات آن در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ استان تهران شامل چند منطقه می باشد؟

✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، استان تهران به عنوان بزرگترین استان کشور دارای 22 منطقه می باشد.

منبع : کد منطقه شهرداری محل سکونت در ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P0Z4
نظرتان را بنویسید