درمان نشخوار فکری

درمان نشخوار فکری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

تا به حال شده است به طور مداوم فکرتان درگیر یک موضوع باشد و آنقدر به آن فکر کنید تا در نهایت ببینید این فکر کردن تبدیل به یک مشمل برای شما شده است و یا آنقدر افکار منفی تان زیاد شده است که دارید دچار افسردگی می شوید ؟ زیرا نشخوار فکری و افسردگی ارتباط خیلی نزدیکی با هم دارند . اگر چنین است شما دچار نشخوار فکری هستید . نشخوار فکری افکار زمانی است که شما به صورت مقاوم و تکرار شونده به یک موضوع که مربوط به گذشته است فکر میکنید و به آن پر و بال می دهید . این افکار در ابتدا ناخود آگاه هستند ولی به مرور وارد آگاهی شما شده و زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهند . تا کنون راهی برای حل مشکلتان پیدا کرده اید ؟ در ادامه این مقاله به بیان راه های درمان نشخوار فکری و مقابله با آن می پردازیم .

 



 

شناسایی افکار منفی

در مورد محتوای فکرهایتان فکر کنید و ببیند بیشتراز همه چیز به چه چیزهای منفی فکر می کنید و وقتی شما به این فکرهای منفی اگاه باشید زمانی که ذهنتان شروع کرد به فکر کردن به آنها می توانید جلوی ذهنتان را بگیرید و به چیز دیگری فکر کنید . 

 

 

 

 

 

خودتان را آرام کنید

از روش های مراقبه و یوگا استفاده کنید تا ذهن و جسمتان را آرام کنید چون ریشه نشخوار فکری اضطراب است و مراقبه و خود آرام سازی به شما کمک می کند اضطرابتان را پایین بیاورید و در نتیجه نشخوار فکری تان هم کم می شود . 

حتما بخوانید: چگونه مراقبه کنیم

 

فکرتان را منحرف کنید

تکنیک انحراف فکر برای درمان نشخوار فکری این گونه است که یک کش دور دستتان بیندازید و وقتی چنین فکری به ذهنتان آمد آن کش را بکشید و ول کنید و سپس یک عدد 3 یا 4 رقمی انتخاب کنید و سعی کنید مثلا 3 تا 3 تا از ان کم کنید یا برعکش بشماریدش. این مار باعث می شود ذهن شما از آن فکر رها شده و به این اعداد توجه کند زیرا ذهن در یک زمان نمی تواند روی دو موضوع پیچیده تمرکز کند .

افکارتان را به تاخیر بیندازید 

این تکنیک به این صورت است که وقتی یک فکر منفی به ذهنتان آمد می گویید الان به تو فکر نمی کنم برو و در فلان ساعت بیا !یک ساعت مشخص تنظیم می کنید و اجازه می دهید در آن ساعت ذهنتان به ان فکر کند . این افکار هستند که باید تحت کنرل شما باشند ولی در نشخوار فکری برعکس است و شما تحت کنترل افکارتان هستید این کار باعث می شود بتوانید فکرتان را کنترل کنید و در ضمن افکار منفی تان از ناخودآگاه در آمده و آگاه می شوند و قطعا شما با آگاهی به یک موضوع منفی فکر نمی کنید . 

 

افکارتان را بنویسید 

نوشتن یکی روش های خوب برای مدیریت افکار است و زمانی که شما چیزی را می نویسید در واقع در حال تخلیه خود و بیرون کردن آن از ذهنتان هستید بدین ترتیب از شدت آن کاسته شده و به مرور دیگر به آن موضوع منفی فکر نمی کنید . 

 

توجه برگردانی کنید 

این تکنیک نیز برای مقابله با نشخوار ذهنی بسیار مفید و کمک کننده است ، وقتی درگیر یک فکر منفی هستید نگذارید در آن حالت بمانید بلکه سریعا شروع کنید یک کار مثبت انجام دهید هر کاری که حس خوبی به شما می دهد و از این فکرهای منفی دورتان می کند . مثلا ورزش کنید ، بازی کنید ، به دوستتان زنگ بزنید ، یک فیلم خوب ببینید ، افکار منفی تان را بنویسید و هرکاری که می دانید حس خوبی به شما خواهد داد و آرامتان می کند . این روش در مقایسه با روش های دیگر بهترین روش برای درمان نشخوار فکری است .

در ادامه بخوانید: نشخوار فکری و افسردگی

 

 

 

 

در صورت علاقه مندی به این مقاله می توانید باقی مقالات را در سایت هیوا مشاهده کنید و کانال تلگرام ما را دنبال کنید .



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ درمان نشخوار فکری چگونه است؟

✔️ نشخوار فکری افکار زمانی است که شما به صورت مقاوم و تکرار شونده به یک موضوع که مربوط به گذشته است فکر میکنید که در متن مقاله روش های درمان آن هست.



 

2- ✔️ شناسایی افکار منفی چه تاثیری در درمان نشخوار فکری دارید؟

✔️ در مورد محتوای فکرهایتان فکر کنید و ببیند بیشتراز همه چیز به چه چیزهای منفی فکر می کنید، در متن مقاله این روش شرح داده شده است.



 

3- ✔️ روش آرام کردن خود در درمان نشخوار فکری چیست؟

✔️ از روش های مراقبه و یوگا استفاده کنید تا ذهن و جسمتان را آرام کنید که در متن مقاله شرح کامل آن ارائه شده است.

منبع : درمان نشخوار فکری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J42K
نظرتان را بنویسید