استعلام مدرک دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه آزاد اسلامی با طراحی سامانه استعلام آنلاین دانشنامه های تحصیلی این امکان را فراهم کرده تا فارغ التحصیلان این دانشگاه بتوانند به صورت غیر حضوری و تنها با مراجعه به سامانه alumni-iau.org به استعلام و دریافت مدارک تحصیلی خود بپردازند . ورود به این سامانه با در دست داشتن شماره تایید سازمان مرکزی و کد ملی متقاضی امکان پذیر است .




استعلام الکترونیکی مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد از جمله اقداماتی است که از سوی دانشگاه آزاد برای جلوگیری از فعالیت برخی سود جویان از جعل مدرک فارغ التحصیلی صورت گرفته است . تمامی مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد دارای یک کد مخصوص بوده که به هیچ عنوان امکان جعل و تخطی در آن وجود ندارد .

دانش آموختگانی که قصد دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه آزاد را دارند می توانند به سایت استعلام دانشنامه مراجعه کرده و با وارد کردن مشخصات خواسته شده به دریافت آنلاین مدرک خود بپردازند . در ادامه مقاله برای آشنایی با این فرآیند به نحوه استعلام و دریافت مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد می پردازیم .



ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد
همانطور که می دانید دانشگاه آزاد دارای سامانه های مختلفی بوده که هر کدام وظیفه خاصی را در برابر دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد بر عهده دارند . به طور مثال سامانه دانان  یا همان " دان " دانشگاه آزاد که با هدف ارتقاء کیفیت آموزش مجازی به دانشجویان و اساتید ارائه شده در این مدت به علت شیوع بیماری کرونا کاربرد بسیاری داشته است . یکی دیگر از سامانه های جدید دانشگاه آزاد که برای استعلام مدرک تحصیلی می توان از آن استفاده نمود ، سامانه استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد است که به صورت آنلاین می تواند به درخواست متقاضیان رسیدگی کند .

به علاوه این سامانه مشکل برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که جهت ادامه تحصیل و یا استخدام نیاز به مدرک تحصیلی داشتند را نیز حل کرده است ، چرا که هر سازمان و ارگانی با در دست داشتن اطلاعات داوطلب می تواند دانشنامه شخص فارغ التحصیل را مشاهده کرده و سپس تصمیمات لازم را اتخاذ نماید .

متقاضیان برای ورود به سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد می بایست به سایت alumni-iau.org که لینک ورود مستقیم به آن در قسمت زیر نیز قرار دارد مراجعه کرده و از بخش های موجود در صفحه ، گزینه استعلام دانشنامه را انتخاب نموده و سایر مراحل را طی نمایند .



لینک ورود مستقیم به سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد



سامانه ذکر شده فقط برای دریافت مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است . سایر دانشجویان که قصد انجام فعالیت های آموزشی دارند می توانند از طریق سامانه آموزشیار به امور آموزشی خود بپردازند .

بیشتر بخوانید: آموزشیار





نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد
متقاضیان برای دریافت مدرک تحصیلی خود از سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می بایست مانند راهنمای تصویری زیر اقدام کرده و در ابتدا وارد استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد شوند .



به سامانه alumni-iau.org وارد شوید .







از گزینه های موجود در بالای صفحه بر روی گزینه " استعلام دانشنامه " کلیک کنید .







در صفحه پیش رو ابتدا کد تایید سازمان مرکزی و کد ملی خود را وارد نموده و سپس بر روی گزینه " استعلام " کلیک کنید .







در بخش بعدی داوطلب می تواند گواهی دانش آموختگی خود را مشاهده نماید و در صورت نیاز آن را دانلود نمایند . علاوه بر این سامانه ، سایت دیگری نیز برای استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی داوطلب از سوی وزارت علوم طراحی شده که تمامی جزئیات تحصیلی افراد را با دریافت شماره موبایل و کد ملی متقاضی ارائه می دهد . برای کسب اطلاعات لازم از این سامانه می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید .

بیشتر بخوانید: سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم









نحوه بررسی و ثبت مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد
در بین بخش های مختلف سامانه استعلام آنلاین مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد علاوه بر استعلام دانشنامه ، بخش دیگری نیز به نام درخواست ثبت دانشنامه وجود دارد تا متقاضیانی که پس از مشاهده و دانلود مدرک خود قصد ثبت مدرک را داشته و یا متوجه وجود خطایی در گواهی فارغ التحصیلی خود می شوند ، به ثبت آن از طریق این سامانه بپردازند .



برای ورود به بخش بررسی و ثبت مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد ، ابتدا گزینه " درخواست ثبت دانشنامه " را انتخاب کنید .







در این بخش مشخصات خواسته شده از جمله کد ملی ، رشته و مقطع تحصیلی ، سال ورود و فراغت از دانشگاه را وارد نموده و در آخر اسکن عکس 4 * 3 و دانشنامه خود را بارگذاری کنید . در انتها با انتخاب گزینه ارسال می توانید گواهی فراغت از تحصیل خود را به ثبت برسانید .







از جمله دیگر سامانه هایی که به دانشجویان ترم های آخر دانشگاه آزاد بسیار کمک کرده است ، سامانه پژوهشیار است ، چرا که اکثر عناوین و پایان نامه های تکمیل شده دانشجویان این دانشگاه در آن قرار گرفته و دانشجویان می توانند از آن ها برای انجام فعالیت های پژوهشی خود استفاده نمایند . برای اطلاع از جزئیات این سامانه به مطالعه مقاله زیر بپردازید .

در ادامه بخوانید: سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- سایت استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد چیست ؟
برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد می توانید به سامانه استعلام دانشنامه که لینک ورود مستقیم آن در متن مقاله قرار دارد استفاده نمایید .




2- نحوه دریافت استعلام مدرک تحصیلی چگونه است ؟
متقاضیان می توانند از راهنمای تصویری داخل متن مقاله برای دریافت مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اقدام نمایند .




3- چه اطلاعاتی برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد نیاز است ؟
علاوه بر کد ملی ، داوطلب می بایست شماره تاییدیه سازمان مرکزی را نیز داشته باشد .

منبع : استعلام مدرک دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oLgB
نظرتان را بنویسید