ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برخی از رشته های تحصیلی وزارت بهداشت 99 دارای طرح خدمت اختیاری هستند ، یعنی دانش آموختگان آن رشته ها در صورت علاقه می توانند با ثبت نام در سامانه رشد وزارت بهداشت به ارائه خدمت در مراکز مختلف درمانی کشور بپردازند . متقاضیان طرح اختیاری پزشکی می بایست مدارک خود را به صورت اینترنتی در سامانه رشد بهداشت بارگذاری کرده و در نوبت به کارگیری قرار بگیرند .




وزارت بهداشت برای آن دسته از داوطلبانی که در رشته های فاقد طرح اجباری در حال تحصیل هستند نیز دوره ای را در نظر گرفته تا همانند فارغ التحصیلان رشته های دارای طرح اجباری بتوانند در بیمارستان ها ، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی سراسر کشور به خدمت بپردازند .

ثبت نام در طرح اختیاری نیروی انسانی وزارت بهداشت به صورت غیر حضوری بوده و از طریق سایت رشد یا همان سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی صورت می گیرد . پیش از ثبت نام متقاضیان باید از اختیاری یا اجباری بودن طرح خود مطلع بوده و سپس بر اساس شرایط مندرج در سامانه به نام نویسی در طرح پزشکی بپردازند . در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با این طرح ها به بررسی ثبت نام طرح اختیاری نیروی انسانی وزارت بهداشت 99 می پردازیم .



ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت 99
کلیه دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی وزارت بهداشت که تمایل به ثبت نام در طرح اختیاری نیروی انسانی 99 را دارند می بایست پس از فارغ التحصیلی و تسویه حساب با دانشگاه خود به سامانه رشد وزارت بهداشت مراجعه کرده و در بخش مربوطه به ثبت نام بپردازند . بنابراین زمان ثبت نام طرح اختیاری رشته های علوم پزشکی بستگی به تاریخ فراغت از تحصیل دانشجویان داشته و مانند طرح های اجباری زمان مشخصی برای ثبت نام آن در نظر گرفته نشده است .

پذیرش نهایی متقاضیان طرح اختیاری وزارت بهداشت بر اساس تعداد نیروی مورد نیاز در هر مرکز درمانی مشخص شده و سایر عوامل مانند وضعیت تاهل ، بومی بودن و یا قرار داشتن در خانواده شهدا ، رزمنده و ایثارگر نیز در پذیرش داوطلبان تاثیرات مثبتی خواهد داشت .

اکثر متقاضیان ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت به دنبال لیست رشته های دارای طرح اختیاری وزارت بهداشت  هستند که می توانید آن را ها را از جدول زیر مطالعه نمایید .



لیست رشته های دارای طرح اختیاری وزارت بهداشت
آمار زیستی بهداشت و ایمنی مواد غذایی علوم اجتماعی کاردرمانی ایمنی شناسی پزشکی فیزولوژی
آموزش بهداشت بینایی سنجی علوم بهداشتی در تغذیه کتابداری در شاخه پزشکی بهداشت خانواده فیزیک پزشکی
آموزش پزشکی  بیوتکنولوژی پزشکی علوم تشریحی کتابداری در شاخه پزشکی بهداشت عمومی فیزیوتراپی
اپیدمیولوژی بیوشیمی بالینی علوم تغذیه مامایی بهداشت محیط ویروس شناسی
ارگونومی تکنولوژی پرتو درمانی علوم و صنایع غذایی گرایش کنترل و کیفی وبهداشتی مبارزه با بیماری ها شنوایی سنجی هماتولوژی
اعضای مصنوعی و وسایل کمکی تکنولوژی پزشکی علوم و صنایع غذایی ( شاخه پزشکی ) مدیریت خدمات بهداشتی درمانی رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی میکروب شناسی پزشکی
اقتصاد بهداشت تکنولوژی پزشکی هسته ای فارماکولوژی مهندسی بهداشت حرفه ای روانشناسی بالینی نانوتکنولوژی پزشکی
انفورماتیک پزشکی تکنولوژی گردش خون فناوری اطلاعات سلامت مهندسی پزشکی ( بیوالکتریک) ژنتیک انسانی قارچ شناسی
انگل شناسی پزشکی حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین فناوری تصویربرداری پزشکی ( MRI ) مهندسی پزشکی بالینی سم شناسی


متقاضیانی که هنوز دوران سربازی خود را سپری نکرده اند می توانند به عنوان پیام آور بهداشت این مدت را سپری کرده و از حقوق و مزایایی که سازمان علوم پزشکی برای این دسته از داوطلبان در نظر گرفته است استفاده نمایید .

بیشتر بخوانید: ثبت نام پیام آوران بهداشت



راهنمای ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت 99
دانش آموختگان رشته های دارای طرح اختیاری برای ثبت نام در طرح خدمت نیروی انسانی در ابتدا می بایست به سایت توزیع نیروی انسانی tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و سپس از بخش ثبت نام مشمولین غیر پزشک به ارائه مشخصات و مدارک خود بپردازند .



به سامانه رشد یا همان سایت تامین و توزیع نیروی انسانی وارد شده و گزینه اول که مربوط یه ثبت نام داوطلبان غیر پزشک و غیر داندانپزشک می باشد را انتخاب کنید .







پس از مطالعه مندرجات این صفحه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید .







بخش های مشخص شده را تکمیل نموده و سپس گزینه شروع به ثبت نام را انتخاب کنید . در صفحات بعدی می بایست مشخصات خود را وارد کرده و مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایید .







لینک ورود مستقیم به صفحه ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت



بیشتر بخوانید: طرح نیروی انسانی









جزئیات ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت 99
همانطور که گفته شد ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت بر اساس شرایطی صورت می پذیرد که برخی از آن ها مانند تسویه حساب با دانشگاه یا ارائه تاریخ فراغت از تحصیل جزو شرایط عمومی بوده و برخی دیگر که در مقاله زیر به آن ها اشاره شده است جزو شرایط اختصاصی پذیرش متقاضی در طرح نیروی انسانی است که در نوبت دهی به داوطلب و اعلام نتایج طرح وزارت بهداشت تاثیر گذار خواهد بود .

متقاضیان شرکت در طرح اختیاری وزارت بهداشت در صورت داشتن هر گونه ابهام می توانند با کارشناسان سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و سوال خود را با آن ها در میان بگذارند . مشاوران از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به سوالات داوطلبان پاسخ داده و آن ها را راهنمایی خواهد کرد .

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی









سوالات متداول


1- ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت در کدام سامانه صورت می گیرد ؟
ثبت نام طرح اختیاری نیروی انسانی وزارت بهداشت در سامانه رشد انجام می شود که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله موجود است .




2- نحوه ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت چیست ؟
راهنمای تصویری ثبت نام طرح اختیاری نیروی انسانی در سامانه رشد وزارت بهداشت در متن مقاله موجود است .




3- شرایط ثبت نام در طرح اختیاری وزارت بهداشت چیست ؟
ثبت نام در طرح اختیاری نیروی انسانی وزارت بهداشت دارای مجموعه ای از شرایط عمومی و اختصاصی است که در متن مقاله به توضیح کامل آن ها پرداخته شده است .

منبع : ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nK9W
نظرتان را بنویسید