تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد نشده یا از رشته محل قبولی خود رضایتی ندارند فرایند تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 را برگزار کرده و امکان انتخاب رشته مجدد را فراهم می کند . این مرحله بنا به درخواست واحدهای دانشگاهی و موافقت وزارت علوم برگزار می شود.




طبق روال سالیان گذشته برای هر یک از رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، ظرفیت مشخصی در نظر گرفته شده و مطابق آن پذیرش دانشجو صورت می گیرد. چنان چه تعداد ثبت نام کنندگان در واحدهای این دانشگاه از ظرفیت اعلام شده کم تر باشد مرحله ای تحت عنوان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برگزار شده و امکان انتخاب رشته مجدد را برای داوطلبان واجد شرایط فراهم می کند.

بدین منظور هر یک از واحدهای دانشگاهی لیستی از رشته های دارای ظرفیت خود تهیه نموده و به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ارسال می کنند. در صورت موافقت وزارت علوم این لیست در قالب دفترچه ای منتشر شده و بر روی سایت azmoon.org قرار می گیرد تا داوطلبان پس از بررسی و مطالعه آن نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 فرصتی طلایی برای داوطلبانی است که در اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد موفق به کسب رتبه قبولی نشده یا از رشته محل قبولی خود رضایتی ندارند که در ادامه به بررسی زمان و نحوه انتخاب رشته این داوطلبان می پردازیم.



زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400
به دنبال درخواست واحدهای دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت های خود در مقطع کارشناسی ارشد، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته و امکان انتخاب رشته مجدد را برای داوطلبان واجد شرایط فراهم می کند.



تا سال 96 به دلیل وجود ظرفیت های خالی، شاهد برگزاری فرایند تکمیل ظرفیت در دو نوبت مهر و بهمن بودیم، اما سال گذشته به دلیل تصمیم ازمان سنجش و ستاد مبارزه با کرونا شاهد عدم برگزاری تکنمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بودیم و به جای آن ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی انجام شد.



آخرین سال برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد متعلق به سال 98 بود که در آبان ماه صورت گرفت. در صورتی که وزارت علوم مجوز برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 1400 را منتشر نماید، متن مقاله بروزرسانی می شود.





زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1400 دانشگاه آزاد در صورت برگزاری در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1400





نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پس از جمع آوری لیست رشته محل های دارای ظرفیت ، دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را منتشر کرده و بر روی سایت خود به آدرس azmoon.org قرار می دهد.



کلیه داوطلبانی که در جلسه برگزاری کنکور ارشد 1400 حضور داشته و بر اساس کارنامه اولیه ارشد این آزمون مجاز به شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شده باشند می توانند به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از بررسی لیست رشته محل های ارائه شده نسبت به چینش انتخاب های خود اقدام نمایند .



لازم به ذکر است شرایط و ضوابط شرکت در این فرایند هم چون شرایط مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1400 بوده و داوطلبان ملزم به پرداخت هزینه ای معادل هزینه انتخاب رشته می باشند که از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب قابل پرداخت است . به طور خلاصه مراحل انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد.



مراحل انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400



1 - مراجعه به سایت azmoon.org

2 - مطالعه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400

3 - اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه

4 - پرداخت اینترنتی هزینه انتخاب رشته و دریافت شناسه و رمز

5 - مراجعه به سامانه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 

6 - وارد کردن اطلاعات درخواستی

7 - درج رشته محل های انتخابی در فرم اینترنتی

8 - دریافت کد رهگیری



راهنمای تصویری انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400



برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 باید ابتدا به سایت azmoon.org مراجعه کرده و روی لینک " انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد " کلیک کنید.







در صفحه باز شده دو گزینه در اختیار شما قرار می گیرد.
با کلیک بر روی گزینه " خرید کارت اعتباری ثبت نام " می توانید هزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد را پرداخت نموده و شناسه و رمز دریافت نمایید.







حال با انتخاب گزینه دوم وارد سامانه انتخاب رشته خواهید شد . 







در صفحه باز شده می بایست شناسه ، رمز ، کد دسترسی 7 رقمی و کد ملی خود را وارد نمایید تا امکان اولویت بندی رشته محل ها برای شما فراهم شود . 







راهنمای تصویری فوق مربوط به تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 98 بوده و به محض آغاز این فرایند در سال جاری ، بروزرسانی خواهد شد . 



بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فرایندی است که امکان برگزاری آن به عوامل مختلفی نظیر ظرفیت دانشگاه ها، تعداد ثبت نام کنندگان و موافقت وزارت علوم بستگی دارد. از این رو به داوطلبان توصیه می کنیم در مرحله انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد دقت خود را به کار گرفته و به امید برگزاری تکمیل ظرفیت ، شانس قبولی خود را از دست ندهند.



حال اگر داوطلبی تمام تلاش خود را به کار گرفت اما موفق به کسب رتبه قبولی در هیچ یک از مراحل اعلام نتایج و تکمیل ظرفیت نشد می تواند ضمن برنامه ریزی و مطالعه منابع مناسب خود را برای شرکت در آزمون سال بعد آماده نماید.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه این مراحل همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات متقاضیان خواهند بود.

در ادامه بخوانید: راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401









سوالات متداول


1- برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد باید به چه سایتی مراجعه کرد ؟
مطابق متن مقاله مجری برگزاری این فرایند مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بوده و داوطلبان باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند . 




2- پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد برای چه نیمسالی صورت می گیرد ؟
دانشگاه آزاد در صورت موافقت وزارت علوم می تواند برای دو نوبت مهر و بهمن پذیرش داشته باشد که به محض اعلام جزئیات این فرایند مقاله بروزرسانی خواهد شد . 




3- داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نمی باشند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند ؟
مطابق متن مقاله یکی از شرایط شرکت در فرایند تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته محل های این دانشگاه می باشد . 

منبع : تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mD90
نظرتان را بنویسید