تکمیل ظرفیت ارشد 1400

تکمیل ظرفیت ارشد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 فرایندی است که در طی آن فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبانی قرار داده می شود که موفق به کسب قبولی در اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد نشده یا از رشته محل قبولی خود رضایتی ندارند. این فرآیند در سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.




پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد معمولا ظرفیت برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور خالی مانده که دانشگاه ها را به فکر ثبت نام تکمیل ظرفیت می اندازد. البته برخی دانشگاه ها علاوه بر ظرفیت های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ظرفیت های جدیدی اعلام کرده و درصدد تکمیل آن ها می باشند. تمامی این درخواست ها به سازمان سنجش ارسال شده تا مورد تایید قرار گیرند.

با برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد، امکان انتخاب رشته مجدد در اختیار متقاضیان دانشگاه های سراسری (روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) قرار می گیرد و کلیه داوطلبان با مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و شرکت در این مرحله شانس دوباره ای برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی خواهند یافت . در ادامه به بررسی زمان ، نحوه و شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم .



زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
با اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 رشته محل های دارای ظرفیت خالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشخص شده و سازمان سنجش ضمن فراهم کردن مقدمات لازم، زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را اعلام می کند.



این فرایند که معمولا اواخر مهر ماه برگزار می شود امکان ادامه تحصیل پذیرفته شدگان را در اولین نیمسال تحصیلی ممکن فراهم می سازد. اما سال گذشته با توجه به تصمیمی که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفت، ظرفیت های خالی مانده تمام دانشگاه ها به ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی تعلق گرفت.



در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت ارشد 1400، احتمالا زمان آن در مهر ماه خواهد بود تا پذیرفته شدگان امکان حضور در نیمسال اول تحصیلی را داشته باشند. به محض انتشار اخبار جدید در این باره متن مقاله بروزرسانی می شود.





زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا منتشر می شود.



بیشتر بخوانید: ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد





شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 تابع شرایط و ضوابط خاصی است که داوطلبان ضمن اطلاع از آن می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. از جمله شرایط لازم برای شرکت در این فرایند می توان به موارد زیر اشاره کرد:



متقاضیان می بایست در جلسه کنکور کارشناسی ارشد حضور داشته و نمره کل آن ها بالاتر از نمره صفر در هر کد ضریب باشد . 



هر داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب رشته محل های متناسب با مجموعه امتحانی خود می باشد . 





گزینش نهایی در هر یک از کد رشته محل های انتخابی بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ( شماره 1 و 2 ) انجام می شود . 



پذیرفته شدگان نهایی کد رشته محل های تحصیلی بورسیه یا دارای شرایط خاص حق شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 را ندارند.



هر داوطلب با توجه به مندرجات کارنامه اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل می باشد .



چنانچه‌ هر یک از داوطلبان جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد قرار گیرند ، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ ( قبولی‌ اعلام‌ شده‌ قبلی ) « لغو »‌ می‌ گردد و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ نمایند . لذا به‌ پذیرفته‌ شدگان‌ تأكید می‌ شود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 را با دقت بررسی کرده و انتخاب رشته خود را با آگاهی کامل انجام دهند .



نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از كد رشته محل‌ های مندرج در این اطلاعیه بسته به امكانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی ، در اولین نیمسال تحصیلی ممكن خواهد بود .



بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در آن دسته از كد رشته محل‌ های مربوط به رشته‌ های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی ، كه پذیرش دانشجو برای آنها در دوره‌ های پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، مجازی و مشترک صورت می پذیرد ، كلیه متقاضیان رشته‌ های ذیربط در صورتی که واجد سایر شرایط باشند حتی در صورتی که در آزمون عملی یا تشریحی شرکت نکرده باشند نیز می توانند نسبت به انتخاب این قبیل کد رشته ها اقدام نمایند .



لازم به توضیح است ملاک گزینش این رشته محل ها نمره کل نهایی مندرج در کارنامه مرحله اول داوطلبان در کد ضریب مربوط که بدون لحاظ نمره عملی یا تشریحی می باشد ، خواهد بود .  



تبصره : درصورتی که داوطلبی در آزمون عملی و یا تشریحی رشته‌ های امتحانی دارای آزمون عملی و یا تشریحی شرکت نکرده و نسبت به  انتخاب این کد رشته محل ها در دوره های روزانه و شبانه اقدام نماید با اعمال نمره عملی یا تشریحی صفر (0) در این مرحله گزینش خواهد شد.



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد









راهنمای تصویری نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود. از این رو متقاضیان واجد شرایط می بایست به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند .



این فرایند طبق روال سالیان گذشته در سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد انجام می شود که برای دسترسی به آن باید از منوی سمت راست سازمان سنجش گزینه " کارشناسی ارشد " را انتخاب کنید . 







بر روی لینک سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1400 کلیک کنید .







در ادامه گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید .







دو روش جستجو در اختیار شما قرار می گیرد .
1 - جستجو بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام
2 - جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی









با انتخاب یکی از روش های فوق و درج اطلاعات درخواستی می توانید به میز کار خود دست یابید . 

نکته : داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند نسبت به دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند . 







در نهایت با انتخاب گزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد می توانید اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود را انجام دهید .  



لازم به ذکر است راهنمای تصویری فوق مربوط به تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال 98 بوده و در موعد مقرر بروزرسانی خواهد شد .


بیشتر بخوانید: بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد








مشاوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400
متقاضیان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد به طرق دیگری نظیر ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 هم می توانند به مقطع بالاتر راه یابند اما فرایند تکمیل ظرفیت فرصت مناسبی است که تنها با تایید وزارت علوم صورت گرفته و امکان ادامه تحصیل را​ فراهم می کند . 



لازم به ذکر است در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 فرصت انتخاب رشته در اختیار متقاضیان رشته محل های این دانشگاه نیز قرار می گیرد که با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند اولویت بندی انتخاب های خود را انجام دهند. در صورت برگزاری این فرایند مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد کلیه شرایط ، ضوابط و قوانین لازم را اعلام کرده و با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته محل های دارای ظرفیت را مشخص می کند.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه مراحل تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی های لازم را انجام می دهند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی ارشد می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد




سوالات متداول


1- در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد امکان انتخاب چند کد رشته محل وجود دارد ؟
داوطلبان در این مرحله مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل می باشند که برای اطلاع از نحوه دسترسی به فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




2- در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد گزینش نهایی متقاضیان رشته محل های دارای آزمون عملی چگونه انجام می شود ؟
نمره آزمون عملی برای داوطلبانی که دوره روزانه یا شبانه را انتخاب می کنند صفر در نظر گرفته می شود که برای اطلاعات بیش تر در این خصوص می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




3- پذیرفته شدگان نهایی کنکور کارشناسی ارشد امکان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند ؟
امکان ثبت نام پذیرفته شدگان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد در مرحله تکمیل ظرفیت وجود دارد که جزئیات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله قرار داده شده است .

منبع : تکمیل ظرفیت ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lB96
نظرتان را بنویسید