انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1400

انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور زبان 1400 مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های روزانه و غیر روزانه شدند می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور زبان 1400 را تکمیل نمایند.




داوطلبان کنکور زبان بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و مطلع شدن از تراز و رتبه خود و با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری، در زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری میبایست نسبت به انتخاب کد رشته محل های سراسری اقدام نمایند.

 انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری به منظور ادامه تحصیل در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان صورت گرفته و داوطلبان واجد شرایط در صورت مجاز  بودن می توانند در این مرحله شرکت نمایند.

داوطلبان زبان می بایست با توجه به گروه آزمایشی خود، لیست رشته محل های مورد نظرشان را در سایت انتخاب رشته کنکور 1400 وارد نمایند. داوطلبان زبان در این مرحله مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل هستند که نحوه چینش این انتخاب ها بر اساس علاقه فرد صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم به نحوه انتخاب رشته زبان 1400 و جزئیات مهم مربوط به آن بپردازیم.



زمان انتخاب رشته زبان 1400
انتخاب رشته کنکور زبان 1400 مرحله ای سرنوشت ساز برای داوطلبان می باشد که باید بر اساس رتبه و تراز داوطلب و سایر فاکتورهای تاثیرگذار صورت گیرد. بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری 1400، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت انتخاب رشته کنکور 1400 به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد.



داوطلبان زبان که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مذکور شده اند در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته بر اساس توضیحات کارنامه و رتبه اکتسابی در زیر گروه های کنکور زبان اقدام کنند.



انتخاب رشته کنکور زبان سال گذشته به دلیل تعویق در کنکور سراسری در مهر ماه انجام شد. پیش بینی می شود داوطلبان انتخاب رشته امسال طبق روال همیشگی بتوانند در نیمه دوم مرداد ماه نسبت به دریافت فرم پیش نویس انتحاب رشته اقدام بعمل آورند. در حال حاضر هیچ زمان مشخصی از سوی سازمان سنجش اعلام نگردیده و منتظر اخبار جدید از این مرکز هستیم.





به محض اعلام زمان انتخاب رشته سال 1400 این مقاله بروز رسانی شده و اخبار جدید مرتبط به داوطلبان گروه های آزمایشی اطلاع رسانی خواهد شد.



همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرامی کنکور سراسری و یا صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اطلاعیه های رسمی سازمان سنجش و انتخاب رشته 1400 مطلع گردند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری





نحوه انتخاب رشته زبان 1400
در زیر بخشی از کارنامه که به بررسی دوره های مجاز به انتخاب رشته پرداخته است قرار داده شده است.







داوطلبان زبان کنکور 1400 در زمان انتخاب رشته می بایست فاکتور های زیر را در نظر داشته باشند



علاقه



توجه به نمره کل ، رتبه و مقایسه آن با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده



ظرفیت رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری



کیفیت دانشگاه



مسافت تا محل سکونت و شهریه دوره های غیر روزانه حتما مورد بررسی قرار گیرد.



اطلاع از بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظر



استعداد و توانایی ورود به رشته گرایش انتخابی







انتخاب رشته کنکور زبان 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان می توانند قبل از ورود به سایت انتخاب رشته از فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 قرار داده شده است استفاده نمایند. فرم پیش نویس انتخاب رشته از پنج ستون نام ردیف، کد رشته محل، نام رشته / گرایش، نام دانشگاه یا موسسه محل قبولی تشکیل شده است.



پس از تایید نهایی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و در فرم اینترنتی مربوطه ثبت نمایند. در پایان یک کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب داده می شود در نظر داشته باشید تا زمانی که کد رهگیری 15 رقمی را دریافت نکرده اید انتخاب رشته شما تکمیل نشده است.





به محض اعلام زمان انتخاب رشته سال 1400 این مقاله بروز رسانی شده و اخبار جدید مرتبط به داوطلبان گروه های آزمایشی اطلاع رسانی خواهد شد.



توجه داشته باشید تمامی داوطلبان زبان که در کنکور سراسری شرکت کرده اند ودر جلسه آزمون حضور داشتند، با داشتن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 درج شده است، می توانند بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400، به صورت جداگانه در انتخاب رشته آزاد 1400 شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان









مشاوره اختصاصی انتخاب رشته زبان 1400
کنکور زبان جزء گروه های آزمایشی شناور است که داوطلبان همه گروه های آزمایشی اصلی ( علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی ) می توانند در کنار کنکور گروه اصلی خود در آن شرکت کنند.



از رشته های گروه آزمایشی زبان می توان به آموزش زبان انگليسی، مترجمی زبان انگليسی، زبان ايتاليایی، زبان و ادبيات آلمانی، زبان و ادبيات اسپانيایی و...اشاره کرد که در دوره های روزانه و نوبت دوم ( شبانه )، پردیس خودگردان و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده است.



در انتخاب رشته زبان عواملی چون رتبه در سهمیه و تراز، نوع سهمیه و استان بومی تاثیر گذار است البته نوع گزینش اکثر رشته های گروه زبان به صورت کشوری است بدین معنا که در این رشته محل ها بومی گزینی صورت نمی گیرد.



رشته های گروه زبان که نوع گزینش آن ها کشوری است بومی گزینی اعمال نمی شود و پذیرش تنها با توجه به نمره کل و رتبه کشوری صورت می گیرد.



در رشته محل هایی كه نوع گزينش آن ها بومی ( قطبی ، ناحيه ای ) است پ، حدود 20 درصد ظرفيت به داوطلبان آزاد و 80 درصد آن به تعداد كل شركت كنندگان آن بوم اختصـاص می يابد.



جدول دسته بند نواحی قطبی کشور
قطب یک البــرز، تـــهران ، زنجــان، ســـمنان، قــزوين، قـــم ،گلسـتان، گيلان، مازندران و مركزی
قطب دو خراسان جنوبی ، خراسان رضـوی ، خراسـان شـمالی ، سيستان و بلوچستان و كرمان
قطب سه آذربايـجان شـرقی ، آذربايـجان غـربی ، اردبـــيل ، كردستان، كرمانشاه و همدان
قطب چهار اصفهان ، ايــلام ، چهارمحـال و بختيـاری ، خوزسـتان، لرستان و يزد
قطب پنج بوشهر، فارس ، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان
جدول زیر نواحی بومی کشور را نشان می دهد.

جدول دسته بند نواحی بومی کشور
ناحیه یک البرز ، تهران ، زنجان ، سمنان ، قزوین ، قم و مرکزی
ناحیه دو آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل
ناحیه سه اصفهان ، چهار محال بختیاری و یزد
ناحیه چهار سیستان و بلوچستان و کرمان
ناحیه پنج بوشهر ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد ، هرمزگان
ناحیه شش کردستان ، کرمانشاه و همدان
ناحیه هفت  ایلام ، خوزستان و لرستان
ناحیه هشت خراسان رضوی ، خراسان شمالی و خراسان جنوبی
ناحیه نه گلستان ، گیلان و مازندران


همچنین می توانید در رابطه با زیرگروه های انتخاب رشته کنکور زبان اطلاعات مناسبی دریافت و راهنمایی خوبی داشته باشید. به همین خاطر به مقاله زیر مراجعه و آگاهی خود را افزایش دهید. 



بیشتر بخوانید: زیر گروه های کنکور زبان







در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان انتخاب رشته زبان ، پیرامون نحوه انتخاب رشته اصولی و صحیح باشند.



لازم به ذکر است در همین راستا مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نرم افزارهایی تهیه کرده تا مجاز شدگان به انتخاب رشته بتوانند با کمک آن محدوده ای که شانس قبولی در آن دارند را مشاهده نمایند. لینک دسترسی به این نرم افزار در ادامه قرار داده شده است.

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا




سوالات متداول


1- چگونه می توان از وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کنکور زبان 1400 مطلع شد ؟  
وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در کارنامه اولیه کنکور درج می شود که توضیحات بیشتر در متن این مقاله ارائه شده است .     






2- برای شرکت در انتخاب رشته کنکور زبان 1400 باید هزینه ای پرداخت کرد ؟    
انتخاب رشته دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه رایگان بوده و هزینه ای ندارد برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتخاب رشته کنکور زبان 1400 مقاله را مطالعه کنید .   






3- هر داوطلب کنکور زبان امکان انتخاب چند کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری دارد ؟  
حداکثر 150 کد رشته محل که نحوه اولویت بندی انتخاب ها در فرم انتخاب رشته در متن مقاله ارائه شده است .  

منبع : انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kA0X
نظرتان را بنویسید