سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی

سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
سامانه ثنا ، با همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی طراحی شده و یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات قوه قضاییه در سال 95 می باشد. اساس این برنامه عدالت الکترونیکی در بستر شبکه ملی می باشد.
به موجب قانون 175 آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، قوه قضاییه وظیفه دارد تا اوراق را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی به ثبت برساند و به همین جهت همه مراجعان باید برای دریافت اوراق قضایی و پیگیری به سامانه الکترونیکی ثنا مراجعه کنند.
پس تمامی امور اوراق قضایی فی الواقع از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی انجام می شود که باعث سهولت و تسریع در کارهای طرفین دعوا، نماینده قانونی آن ها، دفاتر خدماتی قضایی، کارشناسان، ظابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط شده است. تمامی ابلاغیه ها به حساب کاربری شخص ارسال شده و از طریق پیامک به فرد ارسال می گردد.
امروزه تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی از طریق سامانه ثنا انجام می گردد و در درب منازل دیگر هیچگونه ابلاغیه ای به صورت فیزیکی فرستاده نمی شود. پس اهمیت استفاده از سامانه ثنا بسیار است و برای ثبت نام در این سامانه می توانیم این کار را در منزل هم انجام دهیم، اما جهت تایید ثبت نام باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرد. ثبت نام سامانه ثنا (سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی) بسیار ساده و آسان می باشد که شما می توانید در تایم اداری به این دفاتر مراجعه کنید و اقدام به نام نویسی نمائید. از این رو اگر با دفاتر خدمات الکترونیک شهرتان آشنا نیستید می توانید در بستر وب آدرس شعب این ادارات را در شهرتان پیدا کنید.
خدمات ارائه شده توسط سامانه ثنا

• ثبت شکایت
• پیگیری و ارائه دادخواست‌ها
• پیگیری و ارائه اظهارنامه‌ها
• محاسبه هزینه دادرسی
• افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان و طرفین دعوی
• جلوگیری از اتلاف زمان و اطاله دادرسی
• صرفه‌جویی در منابع انسانی و هزینه‌های مبادله مرسولات پستی
• افزایش اثربخشی ابلاغ‌های حقیقی و کاهش مشکلات ناشی از ابلاغ‌های قانونی
• ارتقاء کیفی سلامت قضائی و اداری
• احترام به حریم خصوصی افراد و کاهش سطح بروکراسی اداری
همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، قوه قضاییه با تصویب ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری در سال 1392 موظف شد که اوراق قضایی و ابلاغیه‌ ها را با استفاده از سامانه ثنا به صورت الکترونیکی ارسال کند.
سامانه الکترونیکی که قوه قضاییه طراحی کرده دارای قابلیت دسترسی راحتی است تا هر دو طرف دعوا، وکلا، کارشناسان قضایی، دفاتر خدمات قضایی و افراد دیگر به سادگی بتوانند وارد آن شوند. این سامانه برای ابلاغ اورواق قضایی به صورت الکتریکی راه اندازی شده است. بر اساس این سامانه همه ابلاغ ها به حساب کاربری مخاطبان فرستاده می شود.‌
خدمات قضایی ثنا جهت رفاه متقاضیان اپلیکیشن سامانه ثنا را در اختیار آن ها قرار داده تا مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه را روی موبایل های هوشمند نیز تجربه کنند. شما با دریافت فایل نصبی این اپلیکیشن می توانید از خدمات سامانه ثنای دادگستری روی موبایل بهره مند شوید. برای دانلود مستقیم نسخه موبایل سامانه ثنا کلیک کنید و یا مراحل زیر را طی کنید :
1. وارد سایت اصلی سامانه ثنا به آدرس eblagh.adliran.ir شده
2. آدرس سایت سامانه ثنا به نشانی eblagh.adliran.ir را ثبت کرده و وارد سامانه مورد نظر شوید . بعد از ورود به سامانه مورد نظر صفحه ای برای شما باز می شود ، روی گزینه سوم که شامل عبارت " دانلود نرم افزار ابلاغ الکترونیک قضایی برای اندروید " می باشد.
3. پس از انتخاب گزینه مورد نظر نرم افزار دانلود شده و باید آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید ، حال باید وارد این اپلیکیشن شوید .
4. پس از مشخص کردن نوع شخص ( حقوقی یا حقیقی بودن ) و وارد کردن اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی و رمز عبوری که در هنگام ثبت نام در سامانه ثنا انتخاب کرده اید بر روی گزینه ورود کلیک کنید که دراین حالت کد امنیتی برای شماره تلفن همراه شما راسال خواهد گردید که باید آن را در کادر زیر وارد کنید.
5. در نهایت وارد حساب کاربری خود شده و با استفاده از منویی که در سمت چپ
برای تغییر شماره در سامانه ثنا روی ادامه مطلب کلیک کنید. ادامه مطلب ...
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rzGB
نظرتان را بنویسید