سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که قصد ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 را دارند می توانند در صورت واجد شرایط بودن از دو نوع سهمیه ایثارگران و رزمندگان استفاده نمایند . استفاده از این سهمیه ها دارای شرایط خاصی بوده و داوطلبی که جزو مشمولان یکی از آن ها باشد می بایست به تهیه کد 12 رقمی از ارگان مربوطه و علامت گذاری بند 10 فرم ثبت نام اقدام نماید .




همانطور که در انواع کنکورهای سراسری سازمان سنجش ، برخی از داوطلبان واجد شرایط دارای سهمیه هستند ، در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز سهمیه هایی در نظر گرفته شده تا داوطلبان واجد شرایط با استفاده از آن ها شانس بیشتری برای قبولی در رشته و گرایش مورد علاقه خود داشته باشند .

در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 99 دو نوع سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد و همچنین سهمیه رزمندگان به داوطلبان اختصاص داده شده است . داوطلبان برای تشخیص اینکه آیا مشمول استفاده از این سهمیه ها هستند یا خیر باید از شرایط و تبصره های هر کدام از آن ها مطلع باشند . به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی انواع سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می پردازیم .



سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 99
داوطلبانی که متقاضی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور هستند می توانند از دو سهمیه رزمندگان و ایثارگران 5 و 25 درصد استفاده نمایند . البته استفاده از هر کدام منوط به تایید نهایی سوابق داوطلبان از ارگان مربوطه است . در ادامه به برسی هر کدام از این سهمیه ها می پردازیم .

رزمندگانی که از تاریخ 31 / 6 / 1359 لغایت 31 / 6 / 1367 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند . این افراد لازم است با مراجعه به ارگان ذیربط ( سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی ) نسبت به تکمیل فرم مخصوص سهمیه اقدام نمایند .

پس از اینکه سازمان های مذکور به بررسی اطلاعات و مشخصات داوطلبان پرداختند ، در صورت تایید سوابق متقاضیان ، سهمیه رزمندگان برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 اعمال می شود . همچنین داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان بسیج مستضعفین و نیروها مسلح لازم است پس از تکمیل فرم سهمیه رزمندگان ، نسبت به دریافت کد پیگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام نمایند .



تبصره 1 : متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ( بسیج مستضعفین ) در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت ورود به جلسه آزمون فراگیر ، به واحدهای تابعه شهرستان های محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند .



تبصره 2 : کد پیگیری 12 رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است . لذا ضرورت دارد برای دریافت کد 12 رقمی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 مجددا اقدام نمایید .



تبصره 3 : مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورا عالی دفاع تعیین می شود .



تبصره 4 : مدت حضور در جبهه موظفی سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات خدمتی پرسنل وزارتخانه ها ، سازمان ها و ارگان های نظامی و همچنین طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه ها و موسسات عالی جزو حضور داوطلبانه در جبهه محسوب نمی شود .



تبصره 5 : نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند .

متقاضیان برای اطلاع از جزئیات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می توانند به مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون که در زیر ارائه شده است بپردازند .

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
آن دسته از پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزان موظفی ( حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته حضور داوطلبانه در جنگ ) می توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند . این دسته از افراد نیز باید بند 10 مربوط به سهمیه را علامت گذاری کرده و کد 12 رقمی سهمیه رزمندگان را از ارگان مربوطه دریافت نمایند .



تبصره 1 : داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان « آجا » لازم است برای دریافت کد 12 رقمی به نشانی www.aja.ir مراجعه نمایند .



تبصره 2 : داوطلبانی که از سال 1368 به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌ های ورودی پذیرفته شده اند ، در صورتی که دارای حداقل مدت 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ های نبرد حق علیه باطل باشند ، می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند .



تبصره 3 : آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یکبار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده اند ، در صورتی که دارای حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ‌های نبرد حق علیه باطل باشند ، می‌ توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت کنند .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر پیام نور





سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 99
متقاضیانی که جزو یکی از دسته های ذکر شده در جدول زیر باشند می توانند از سهمیه ایثارگران کنکور ارشد فراگیر پیام نور طبق درصد های ارائه شده استفاده نموده و سپس با مدارک لازم برای ثبت نام اقدام نمایند .



سهمیه ایثارگران کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99
جانبازارن 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان 25%
جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان 5%
آزادگان و همسر و فرزندان آنان  25%
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه  5%
همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر 25%


تذکر: در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود ، باقی مانده آن ، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی  ایثارگران که شرایط و حد نصاب لازم را داشته باشند ، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند ، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص پیدا می ‌کند .

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام ارشد فراگیر









نکات مهم در سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد فراگیر 99
براساس قوانین مذکور حد نصاب نمره ایثارگران ، 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حد نصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل است .

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ، داوطلبان سنوات قبل که با استفاده از سهمیه ‌های شاهد و ایثارگر در ردیف پذیرفته شدگان رشته ‌های تحصیلی دوره‌ های شبانه و نیمه حضوری دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور ، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و یا دوره‌ های مجازی و پردیس خودگردان قرار گرفته اند ، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار دیگر ، مجاز به استفاده مجدد از  سهمیه ‌های مربوط در آزمون‌ های سال‌ های بعد در همان مقطع خواهند بود .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد کنکور ارشد فراگیر









سوالات متداول


1- آیا متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز می توانند از سهمیه استفاده نمایند ؟
بله ، با توجه به متن مقاله متقاضیان می توانند از دو سهمیه رزمندگان و ایثارگران در صورت واجد شرایط بودن استفاده نمایند .




2- برای تخصیص سهمیه های ایثارگران در کنکور ارشد فراگیر 99 چه اقداماتی لازم است ؟
متقاضیان باید علاوه بر تهیه کد 12 رقمی از ارگان مربوطه ، در زمان ثبت نام بند 10 فرم اینترنتی را نیز علامت گذاری نمایند .




3- سهمیه ایثارگران آزمون ارشد فراگیر پیام نور 99 به چه کسانی تعلق می گیرد ؟
تمامی ظوابط و قوانین مربوط به تخصیص سهمیه کنکور ارشد فراگیر پیام نور در متن مقاله موجود است .

منبع : سهمیه های کارشناسی ارشد فراگیر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qNv3
نظرتان را بنویسید