زمان انتخاب رشته دکتری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ
زمان انتخاب رشته دکتری 1400 سراسری از 30 اردیبهشت 1400 آغاز خواهد شد.

به گزارش پی اچ دی تست، انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری 1400 سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. نتایج دکتری 1400 در قالب کارنامه هفته آخر فروردین‌ماه منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه دکتری، دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 نیز از سوی سازمان سنجش منتشر می شود.

زمان انتخاب رشته دکتری 1400 سراسری

پس از انتشار دفترچه که شامل رشته‌محل‌های دارای پذیرش و ظرفیت دکتری 1400 در رشته‌های مختلف است، داوطلبان می‌توانند نسبت به بررسی رشته‌محل‌های مختلف دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی و پیام نور اقدام کنند.

داوطلبان می توانند جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری 1400 به این صفحه مراجعه کنند. در صفحه نحوه انتخاب رشته دکتری نیز نکات مهمی برای داوطلبان گرامی گفته شده است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند
زمان انتخاب رشته دکتری 1400
فرآیند انتخاب رشته کنکور دکتری 1400
نکات انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400
سؤالات متداول انتخاب رشته دکترا
زمان انتخاب رشته دکتری 1400
مهلت انتخاب رشته دکتری 1400 سراسری از 30 فروردین ماه آغاز خواهد شد و تا 2 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری با توجه به نتایج درج شده در کارنامه آنان، می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 نسبت به انتخاب 50 کدرشته محل اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری 1400

انتخاب رشته داوطلبان زمانی مورد تایید است که داوطلب کد 15 رقمی را دریافت کنند. در صورت عدم دریافت این کد، انتخاب رشته داوطلب ثبت نشده است.

همچنین داوطلبان تا پایان مهلت انتخاب رشته دکتری 1400 فرصت دارند در صورت تمایل نسبت به ویرایش انتخاب های خود اقدام کنند.

مهم: داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه می‌توانند وضعیت مجاز بودن یا نبودن به انتخاب رشته در این دانشگاه را در کارنامه خود مشاهده نمایند. افرادی که مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه هستند، لازم است پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 و بررسی دقیق دفترچه، در زمان انتخاب رشته دکتری 1400 دانشگاه آزاد نسبت به ثبت اولویت های انتخابی خود در سامانه سنجش و پذیرش این دانشگاه اقدام نمایند.
بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که دانشجوی دکتری هستند لازم است پیش از شرکت در آزمون از این مقطع انصراف دهند.

دانشجویان اخراجی دوره دکتری منعی برای شرکت در آزمون و انتخاب رشته دکتری دارند؛ مشروط بر این که یک بار از تسهیلات دکتری روزانه استفاده کرده باشند.

تمدید مهلت انتخاب رشته دکترا
معمولاً پس از اتمام مهلت قانونی انتخاب رشته دکتری، فرصت مجددی نیز برای انتخاب رشته با تمدید انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته می‌شود که سال گذشته نیز این مهلت در نظر گرفته شد.

فرآیند انتخاب رشته کنکور دکتری 1400
پس از بررسی دفترچه و مشخص کردن اولویت های انتخابی، لازم است داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری به صورت اینترنتی اقدام کنند. ورود به سایت سازمان سنجش به دو صورت زیر امکان پذیر است:

شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی
فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری 1400 به صورتی تعریف شده که در صورت بروز خطا در فرم به شما تذکر داده می شود. به عنوان مثال اگر کد رشته محلی انتخاب کنید که در آزمون دکتری آن رشته شرکت نکرده باشید؛ سیستم به شما خطا اعلام خواهد کرد.

نکات انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقالی در مقطع دکتری امکان پذیر نیست. بنابراین، در هنگام انتخاب رشته دکتری دقت لازم را داشته باشید و اولویت‌های انتخابی را به درستی انتخاب نمایید.
با توجه به این که پذیرش نهایی در دوره روزانه منجر به یک سال محرومیت از شرکت در کنکور دکتری خواهد شد، بنابراین در انتخاب دوره های روزانه دقت نمایید.
با توجه به این که چند سالی است تکمیل ظرفیت دکتری برگزار نمی‌شود، در انتخاب رشته دقت کنید که همه رشته‌محل‌هایی که مایل به ادامه تحصیل در آن‌ها هستید را انتخاب نمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Kw3x
نظرتان را بنویسید