مدیریت کلاس فرآیندی است که به وسیله آن معلمان و مدارس رفتار مناسب دانش آموزان را در محیط های کلاسی ایجاد و حفظ می کنند. هدف از اجرای استراتژیهای مدیریت کلاس، تقویت رفتار اجتماعی و افزایش مشارکت تحصیلی دانشآموزان است (امر و سابورنی، 2015؛ اورستون و واینستین، 2006). اگر شما هم به دنبال یادگیری مهارت های مدیریتی کلاس هسید حتما تا آخر مقاله با ما باشد.
اصول مؤثر مدیریت کلاس درس تقریباً در تمام زمینه های درسی و سطوح پایه کار می کند (بروفی، 2006؛ لوئیس، و همکاران، 2006). هنگام استفاده از یک مدل سطحی که در آن حمایت کل مدرسه در سطح جهانی ارائه می شود، برنامه های مدیریت رفتار کلاس درس برای 80 تا 85 درصد از همه دانش آموزان موثر نشان داده شده است. ممکن است برای برخی از دانش آموزان برنامه های فشرده تری مورد نیاز باشد.
1. مواظب خود باشید تا از دانش آموزان خود مراقبت کنید
همانطور که فیلم های ایمنی خطوط هوایی می گوید: ابتدا ماسک اکسیژن خود را بپوشید. معلمان مجرب ما گفتند که برای یادگیری مؤثر، دانش آموزان شما به یک شما سالم نیاز دارند.
بنابراین به اندازه کافی بخوابید، غذای سالم بخورید و اقدامات لازم را برای مراقبت از سلامت خود انجام دهید. در سال اول تدریس، جسیکا ساکس «روزها 15 ساعت کار می کرد و کاملاً تحت استرس بود. شوهرم در نهایت به من گفت: "مهم ترین کاری که در مدرسه انجام می دهید این است که تصمیم بگیرید.
اگر آنقدر خسته هستید که نمیتوانید آن را به درستی انجام دهید، مهم نیست که شب قبل چقدر آماده بودید.» چند نفس عمیق میتواند به شما کمک کند تا قبل از اقدام در مورد ناامیدی، ناامیدی را شناسایی کنید. میندی جونز، معلم مدرسه راهنمایی از براونزویل، تنسی، خاطرنشان می کند که "یک لحظه صبر در لحظه ناامیدی شما را از صد لحظه پشیمانی نجات می دهد."

2. بر ایجاد روابط تمرکز کنید
این موضوعی بود که بیشتر شنیدیم: ایجاد روابط سالم دانش آموز و معلم برای یک فرهنگ پر رونق کلاس ضروری است و حتی زمینه را برای موفقیت تحصیلی فراهم می کند. عبارت "ایجاد روابط" 27 بار در طول بحث های فیس بوک و اینستاگرام رخ داد و انواع دیگر آن عبارت 78 بار ظاهر شد.
"رابطه بسیار بزرگ است!" کیم مانزر، معلم مدرسه راهنمایی را تایید کرد، قبل از اینکه اضافه کند که همیشه وقت می گذارد تا با دانش آموزان به عنوان کل کلاس یا یک به یک صحبت کند.
برای دریافت گواهی مدیریت کلاس ( ضمن خدمت فرهنگیان ) مورد تایید آپ کلیک کنید
تلاشهای سادهای مانند احوالپرسی با بچهها در خارج از کلاس قبل از شروع روز سود بسیار زیادی را به همراه دارد. وقتی من فقط برای گوش دادن و علاقهمندی متوقف میشوم، آنها از آن بسیار قدردانی میکنند.» معلم آماندا تایت از پرنس جورج، بریتیش کلمبیا، کمی ادویه به این مراسم اضافه میکند: «من همیشه آنها را پشت در ملاقات میکنم و «بالای پنج، مرغ پنج» را انجام میدهیم، که آرنجها را با «بال» لمس میکنیم.
3. قوانین، مرزها، و انتظارات را تنظیم کنید
دانش آموزان در میان هرج و مرج شکوفا نمی شوند. آنها برای اینکه احساس امنیت کنند و تمرکز کنند، به ساختار اساسی و ثبات نیاز دارند.
هدر هندرسون، مربی کتابخوانی مدرسه راهنمایی، خاطرنشان کرد: اما حفظ فرهنگ احترام متقابل به این معنا نیست که هدف شما «دوست داشتن» است.
شما نمی توانید دوست آنها باشید. شما می توانید مهربان، دوست داشتنی و حامی باشید، اما همچنان باید معلم آنها باشید.» آیین نامه رفتاری را در اوایل سال تنظیم کنید، و مطمئن باشید که همه - از جمله معلم - تلاش می کنند تا به آن وفادار بمانند. پیش بینی پذیری به حساب می آید: "با پاداش ها و پیامدها دنبال کنید. اگر می گویید، منظورش را داشته باشید. و اگر منظورت هست بگو لوری شفیلد گفت: واضح، فعال و سازگار باشید.
4. رویکردی مبتنی بر قدرت داشته باشید
کارن ینوفسکی گفت: «راههایی بیابید که سختترین بچهتان را بچه مورد علاقهتان کنید»، در گفتوگوهای طولانی درباره شیوههای مدیریت کلاس درس، شاید به یاد ماندنیترین جمله باشد. عشق. "وقتی با آنها ارتباط برقرار می کنید ... همه چیز را روان تر می کند."
این کار آسانی نیست، البته. یک لنز مبتنی بر قدرت به این معنی است که هرگز نگاه کردن به زیر سطح رفتار را فراموش نکنید، حتی زمانی که ناخوشایند است. معلم جودی میچالیک از بانگور، مین، گفت: «ریشه مشکل را بیابید». من هرگز دانشآموزی را ندیدهام که نمیخواهد موفق باشد. اگر آنها بدرفتاری کنند، شبیه گریه یک نوزاد است.
چیزی در دنیای آنها وجود دارد. اگر آنها برای جلب توجه رفتار نادرست دارند، دریابید که چرا آنها به توجه نیاز دارند و چگونه می توانید آنچه را که نیاز دارند به آنها بدهید."

5. والدین و سرپرستان را درگیر کنید
مولی فرانسیس با تکرار بسیاری از معلمان در تاپیک ما می نویسد: "هرگز فراموش نکنید که هر دانش آموزی فرزند کسی است." والدین / سرپرستان / مراقبان می خواهند بشنوند که شما خوبی های فرزندشان را می بینید. ارتباط مثبت با خانه اغلب می تواند در کلاس درس کمک کند.»
اپلیکیشنهای محبوب Remind و ClassDojo اغلب مورد تحسین قرار میگرفتند، و به نظر میرسد در راه جایگزینی تماسهای تلفنی هستند - هم از معلمان گرفته تا سرپرستان و هم در جهت دیگر. کریستین وارد، معلم مدرسه راهنمایی، نوشت: «بیایید صادق باشیم. "اگر برخی از والدین شماره تلفن شخصی من را داشتند، همیشه تماس می گرفتند!"
منبع : https://www.edutopia.org/article/5-principles-outstanding-classroom-management