چرا باید از لامپ کم مصرف استفاده کنیم ؟؟؟

چرا باید از لامپ کم مصرف استفاده کنیم ؟؟؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahdimhz

لامپ های کم مصرف یک ارتقاء کم هزینه و با پاداش بالا هستند که می توانند هم در مصرف انرژی و هم در هزینه صرفه جویی کنند. 

بر خلاف دیگر ارتقاء بهره وری انرژی، جایگزینی لامپ های رشته ای با لامپ های با راندمان بالا نیازی به زیرساخت ها یا تغییرات الکتریکی ندارد (آنها از همان سوکت ها استفاده می کنند) و انجام آن بسیار آسان است. نتایج شامل صرفه جویی قابل توجه در هزینه (225 دلار پس انداز سالانه برای یک خانه متوسط) و کاهش معنی دار در ردپای محیطی خانه شما است.

بهره وری انرژی در دسترس ترین و استفاده نشده ترین منبع سوخت است. به وفور در دسترس است، استخراج آسان و مقرون به صرفه است. در حالی که یک لامپ رشته‌ای دارای برچسب قیمت ارزان‌تری نسبت به گزینه‌های کارآمدتر است، در نهایت هزینه بیشتری در مصرف انرژی به علاوه هزینه‌های تعویض مداوم آن‌ها پرداخت خواهید کرد.

4 Types of Light Bulbs: Which is More Energy Efficient

خرید لامپ کم مصرف همچنین یک استراتژی مهم برای مبارزه با تغییرات اقلیمی است: فقط ارتقاء منابع نوری سیاره به 100٪ LED می تواند نزدیک به 5 تریلیون دلار در طول عمر تجهیزات صرفه جویی کند و از انتشار نزدیک به 18 گیگاتن CO2 بین سال های 2020 تا 2050 جلوگیری کند.

می خواهید در پس انداز؟ انتخاب های ما را برای بهترین لامپ های کم مصرف در زیر بررسی کنید.

مزایای لامپ های کم مصرف

مزایای روشنایی کم مصرف بسیار زیاد است. از صرفه جویی در هزینه و طول عمر گرفته تا دوام و زیبایی، هیچ رقابتی وجود ندارد: لامپ های کم مصرف به معنای خاموش شدن لامپ های رشته ای هستند.

در اینجا چند مورد از مزایای کلیدی تغییر به لامپ های کم مصرف آورده شده است:

طول عمر بیشتر = هزینه کمتر برای تعویض: بهترین لامپ های LED تا 25 برابر بیشتر از لامپ های رشته ای سنتی دوام می آورند. لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) تا 10 سال عمر می کنند.
بادوام تر: لامپ های ال ای دی، محبوب ترین منبع روشنایی کم مصرف، معمولاً از پلاستیک ساخته شده اند و به مراتب دوام بیشتری نسبت به لامپ های شیشه ای شکننده در گذشته دارند. علاوه بر این، لامپ‌های CFL و LED رشته‌های ظریفی ندارند، به این معنی که یک حرکت یا تکان ناگهانی شما را در تاریکی رها نمی‌کند.
مصرف انرژی کمتر: روشنایی 15 درصد از میانگین مصرف برق خانگی را تشکیل می دهد. ال ای دی ها 90 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند و CFL ها 25 تا 35 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های معمولی مصرف می کنند.
ضایعات کمتری تولید کنید: از آنجایی که لامپ های کم مصرف بسیار بیشتر از لامپ های معمولی عمر می کنند، لامپ های بسیار کمتری را دور خواهید انداخت. یک لامپ رشته ای معمولی پس از حدود 750 ساعت منقضی می شود، به این معنی که سالانه ده ها لامپ روشن می شود. یک لامپ LED تا 25 برابر لامپ های معمولی دوام می آورد، به این معنی که 25 برابر پرتاب شدن لامپ ها کاهش می یابد.
ایمن تر: لامپ های رشته ای مشکلات ایمنی متعددی دارند. لامپ های رشته ای تا 98 درصد انرژی خود را به عنوان گرما ساطع می کنند و دمای بسیار خطرناکی تولید می کنند که می تواند باعث سوختگی یا حتی آتش سوزی شود. و چون از شیشه ساخته شده اند، لامپ های رشته ای مستعد شکستن هستند.

بانکداری روی LED

از بین تمام لامپ هایی که ما به آنها نگاه کردیم، LED ها کم مصرف ترین نوع هستند. اما از آنجایی که تراشه های آنها کوچک هستند و چندین دیود در هر لامپ وجود دارد، تبدیل آن به این سادگی نیست. اگر می خواهید یک لامپ تنگستن یا لامپ هالوژن را با LED جایگزین کنید، آنها باید از همان نوع سوکت استفاده کنند. از طرف دیگر، فقط چراغ های نواری خود چسبی را تهیه کنید که همان تعداد لومن ساطع می کنند.

این یک گزینه مناسب است زیرا قبض برق شما را به شدت کاهش می دهد و نیازی به هزینه های نیروی کار یا هزینه های نوسازی ندارد. فقط یک نقطه مناسب - ترجیحا در گوشه دیوار و کف یا دیوار و سقف - پیدا کنید و نوارهای LED خود را بچسبانید. دیوارها ایده آل هستند زیرا نور تراشه های LED شما را منعکس می کنند و به "سفر" بیشتر در اتاق کمک می کنند.

A guide to choosing energy saving light bulbs - Saga

مزیت دیگر لامپ های جایگزین LED، فاکتور پشتیبان است. یک نوار LED می تواند چهل یا حتی پنجاه تراشه در امتداد یک رشته دو فوتی داشته باشد. بنابراین حتی اگر برخی از لامپ ها منفجر شوند یا از کار بیفتند، باز هم بدون صرف هزینه یا برق اضافی، لومن زیادی دریافت می کنید. و این چراغ های نواری ویژگی های فانتزی مانند محو شدن، رنگین کمان، چراغ های پرش، سوسو زدن، یا حتی نمایش نور ریتمیک را ارائه می دهند.

ال ای دی برای زندگی گیاهی

ما تأیید کرده‌ایم که LED‌ها بهترین منبع نورهای کم‌هزینه با شدت بالا هستند، بنابراین چراغ‌های رشد LED یک خرید هوشمندانه برای پوشش گیاهی شماست. برای فتوسنتز مؤثر، گیاهان به دوره های طولانی "نور روز" نیاز دارند که حدود 4000 درجه کلوین تا 6000 درجه کلوین است. ارائه این مقدار نور به طور مداوم برای 12 ساعت یا بیشتر در روز مطمئناً گران تمام می شود. این جایی است که LED ها روز را نجات می دهند.

دیودهای آنها می توانند بیش از 7000 درجه کلوین تولید کنند در حالی که فقط از 500 تا 700 وات در ثانیه استفاده می کنند. البته باید به فاصله فکر کنید زیرا ال ای دی های به این شدت می توانند گیاهان شما را بسوزانند. بنابراین اگر نور LED شما 300 وات یا کمتر است، یک فوت دور از پوشش گیاهی قرار دهید. اگر وات شما به 1000 وات یا بیشتر برسد، به حداقل سه فوت بین لامپ و گیاهان خود نیاز دارید.

برای گیاهان داخلی با نور شبیه سازی شده، LED ها هوشمندانه ترین انتخاب هستند زیرا می توانند برای 50000 تا 90000 ساعت استفاده مداوم زنده بمانند. نوع LED های مورد استفاده در گلخانه باید مجهز به فن باشد تا خنک بماند. این امر از آسیب حرارتی و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند، حتی اگر مصرف برق فن های شما تا حدی صرفه جویی شما را در قبوض آب و برق کاهش دهد.

پس انداز خود را روشن کنید

بنابراین کدام نوع لامپ کم مصرف ترین است؟ در اینجا نحوه کشف آن آمده است:

لامپ ها با گرم کردن رشته های سیم پیچی نور تولید می کنند.
این رشته ها قرمز می شوند و شروع به درخشش می کنند.
خلاء یا گازهای داخل شیشه به درخشش نور کمک می کند.
لامپ های کم مصرف، گرمای بیشتری را به نور تبدیل می کنند.
تنگستن کارایی کمتری دارد در حالی که CFL لامپ های شیشه ای کارآمدتری دارد.
درخشندگی بر حسب لومن بر وات اندازه گیری می شود.
LED ها کارآمدترین هستند و چهار برابر بیشتر از تنگستن درخشندگی تولید می کنند

شما می توانید جهت خرید انواع لامپ های کم مصرف به سایت حامی نور مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت بازار تهیه کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lZw5
نظرتان را بنویسید