کاربرد تابلو چلنیوم چیست | راهکار کاهش هزینه خرید تابلو چلنیوم

کاربرد تابلو چلنیوم چیست | راهکار کاهش هزینه خرید تابلو چلنیوم
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mohamad tohidlo

علامت گذاری یکی از بهترین انواع روش های تبلیغاتی برای ارائه یک برند به مردم است که از قدیم الایام از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. هر فروشگاه تابلویی برای شناسایی نوع کسب و کار نصب کرده است و به ندرت می توان فروشگاهی را دید که هیچ تابلوی تبلیغاتی نصب نکرده باشد.

 این مقاله قدرت و اثربخشی فرآیند ایجاد بیلبورد را به عنوان یکی از مهمترین موارد در تجارت نشان می دهد. می توان گفت که بیلبورد به عنوان شناسنامه کسب و کار محسوب می شود و نصب آن نه تنها هزینه محسوب می شود بلکه می تواند به کسب سود زیادی کمک کند.

 افرادی که در زمینه کسب و کارهای بزرگ فعالیت می کنند، می توانند علاوه بر راه اندازی تابلوهای فروشگاهی، از روش های بازاریابی در زمینه های مختلفی مانند طراحی و ایجاد تابلو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی و قرار دادن تابلو در وبسایت های محبوب استفاده کنند. ، قالب های تبلیغاتی، تبلیغات چریکی، گرافیک سه بعدی و سایر تبلیغات سنتی آنلاین و شهری.

تابلو چلنیوم

تابلو چلانیوم سابقه ای طولانی در صنعت پانل سازی دارد و اولین نسل آن به سال 2000 باز می گردد. در آن زمان اسپانیا توانست ورق هایی با سطح آینه ای تولید کند که شبیه آلومینیوم بود.

شرکت اسپانیایی MCI این ورق ها را با نام تجاری Allurapid که یکی از بهترین تامین کنندگان سلنیوم و با کیفیتی بی نظیر است، حکاکی و به بازار عرضه کرد. پس از اسپانیا، تایوان نیز محصولی به نام آلوبوند با کیفیت خوب معرفی کرد.

تابلو چلنیوم

روش ساخت تابلو چلنیوم

ابتدا طراحی برد توسط نرم افزار ایجاد می شود. برای ساخت پانل های سلنیومی می توانید از روش دستی یا دستگاه برش لیزری استفاده کنید. در ماشین کاری تمام مراحل ساخت تخته چلنیوم توسط تخته ساز به صورت دستی انجام می شود و تنها برش پلکسی که قسمت بالای تخته را نگه می دارد با کاتر لیزری انجام می شود.

هنگامی که برش، آماده سازی و تا کردن حروف را تمام کردید، نوبت به تنظیم تخته و روشن کردن آن می رسد. بسته به نحوه برش پلکسی،تابلو چلنیوم می تواند نور را به روش های مختلف منتقل کند.

در صورتی که قصد دیدن نمونه کار انواع تابلو چلنیوم را دارید میتوانید میتوانید در فروشگاه های مرتبط از جمله گروه صنعتی کسا میتوانید بازدید بزنید و اقدام به سفارش سازی تابلو چلنیوم انجام نمایید.

انواع تابلو چلنیوم

میپردازیم به بررسی انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم ساده

این روش ساده ترین راه برای طراحی تخته چلنیوم است که به صورت ساده و بر اساس حروف برجسته ساخته می شود، نوع پلکسی و رنگ لبه های حروف می تواند در ترکیب این نوع تخته تفاوت ایجاد کند.

تابلو چلنیوم دوبل

طراحی و ساخت این تابلو شبیه به تابلو سلنیومی ساده است با این تفاوت که در ساخت آن از یک ورق پلکسی اضافی استفاده شده است. استفاده از دو عدد پلکسی با رنگ های مختلف می تواند رنگ و لعاب خاصی را برای تابلوی اعلانات ایجاد کند.

تابلو چلنیوم الماسی

در ساخت این نوع تابلو چلنیا، تابلو ساز با ایجاد برش های هندسی در پانل پلکسی گلاس در مواقعی شکاف هایی ایجاد می کند و پس از نصب چراغ های ال ای دی بر روی تابلو، نور به صورت خاصی از این شکاف ها وارد چشم شده و نور ایجاد می کند. بیننده نور را به صورت اشکال هندسی خاصی می بیند.

تابلو چلنیوم کریستال

در این روش ساخت پانل از پلکسی گلاس مهره ای کریستالی استفاده می شود.

تابلو چلنیوم لبه پانچ

در اطراف لبه های حروف چلنیوم سوراخ هایی مشت مانند به اشکال هندسی منظم و نامنظم و در ردیف ها و قطرهای مختلف وجود دارد که نور به زیبایی از این سوراخ ها می تابد.

تابلو چلنیوم طلایی

رویه این تخته از پلکسی گلاس ساخته شده و برای ساخت لبه ها از غلتک های طلایی استفاده شده است.

تابلو چلنیوم RGB
برای ساخت این مدل از پلکسی سفید و برای لبه حروف از هفت رنگ استفاده شده است.

 

تابلو چلنیوم ستاره‌ای

برای ایجاد این نوع پانل، میله های پانل شکل و یک لایه پلکسی شفاف ایجاد شد.

مراحل نصب تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم 

هر تابلو با در نظر گرفتن معیارهای خاصی قیمت تابلو را تعیین می کند. برای تولید تابلو های چلنیومی معیارهای زیادی بر قیمت اثرگذار است، مانند:

  • جنس لبه حروف
  • پانل های چلنیوم در رول های 7، 9 و 11 سانتی متری در رنگ های مختلف در بازار عرضه می شوند که پرکاربردترین آن ها مشکی، طلایی و نقره ای با قطر 9 سانتی متر می باشد که هر کدام توسط شرکت های بسیاری از نوع اورجینال ارائه می شود. . و از نوع مینور هستند و نوع چینی آنها جز برخی از انواع خاص از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
  •  

روشنایی تابلو

لامپ های SMD یا LED نور را برای تابلوهای تبلیغاتی تامین می کنند. علاوه بر این، تعداد ماژول های استفاده شده در تابلو از نظر میزان نوردهی بسیار مهم است، بنابراین توصیه می شود نسخه کره ای آن را تهیه کنید.

  • قطر حروف برجسته

هرچه قطر حروف بیشتر باشد، زیبایی و مهارت آنها بیشتر است.

  • ارتفاع محل نصب تابلو

تابلوساز با در نظر گرفتن زوایای مختلف مکان مناسبی را برای ارتفاع تابلو تعیین می کند، در صورتی که تابلو تبلیغاتی در ارتفاع بالاتری قرار می گیرد برای دید بهتر باید ارتفاع حروف را افزایش داد.

  • متریال زیرسازی
  • حروف برآمده چلنیوم را می توان بر روی بسیاری از مواد مانند پلکسی، کامپوزیت، چوب یا شیشه نصب کرد که هر کدام با توجه به نوع و کیفیت دارای محدوده قیمتی هستند.
  •  
  • اندازه و متراژ تابلو تبیلیغاتی

قیمت تابلو چلنیوم به ازای هر متر مساحت است و نحوه تغییر هر چه بیشتر فونت ها و کاراکترهای پررنگ، هر چه مساحت بیشتری را اشغال کند، قیمت بالاتری دارد.

  • پاورهای فن‌دار

این منبع تغذیه وظیفه خنک سازی طولانی مدت هواپیما را بر عهده دارد. همچنین قیمت برق با توجه به شرکت تامین کننده متفاوت است.

  • تایمر

تایمر وسیله ای است که پشت تابلو نصب می شود و زمان روشن و خاموش شدن تابلو را تنظیم می کند.

تابلو چلنیوم طلایی

عوامل موثر در زیبا سازی تابلو چلنیوم
عواملی وجود دارد که میتواند در زیبا سازی تابلو چلنیوم شما کمک کند که به آن میپردازیم:

 

  • نحوه نورپردازی
  • برد چلنیوم در نحوه انعکاس نور با سایر تخته ها متفاوت است، زیرا این تخته دارای جلوه های نوری زیادی است.
  •  

حجیم سازی تابلو

دادن اندازه و حجم مناسب به انیمیشن بر اساس ارتفاع آن از سطح زمین یکی از عوامل افزایش زیبایی انیمیشن است.


رنگ آمیزی تابلو

برای اینکه بتواند در ساخت تابلو چلنیوم از ترکیب رنگ های مناسب استفاده کند، تابلوساز باید اطلاعاتی در مورد روانشناسی رنگ ها در تبلیغات داشته باشد تا با ترکیب رنگ های دلپذیر، زیبایی تابلو را افزایش دهد.

جمع بندی

محصولات باکیفیت همیشه گران هستند، اما وقتی بیلبوردی را سفارش می دهید و هزینه کمتری نسبت به انواع فرعی می پردازید، عمر تابلو افزایش می یابد و بدون زنگ زدگی یا تاب برداشتن روشن می ماند.

منبع:  https://casigncompany.com/channel-letter-signs/

نظرتان را بنویسید