آمیزش جنسی در انسان

آمیزش جنسی در انسان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
نیاز جنسی در انسان و بسیاری حیوانات از نیاز های اولیه بوده که برای بقا الزامی است و از طریق آمیزش جنسی ارضا می شود. البته رابطه جنسی در انسان صرفا برای بقا و باروری نبوده بلکه لذت بسیار زیاد به همراه فواید مختلف به همراه دارد. آمیزش جنسی در انسان امروزه انواع مختلفی داشته و بسیاری متخصصان در مورد این حوزه پژوهش انجام می دهند و اطلاعات جدید را کشف می کنند.

برای داشتن یک آمیزش جنسی خوب عوامل بسیار زیادی دخیل هستند و نیاز به طی کردن 4 مرحله برای کسب لذت می باشد. رابطه جنسی ابعاد مختلف داشته و در مدل های مختلف می تواند رخ دهد. عموما افراد پس از ازدواج برای اولین بار آمیزش جنسی را به صورت دخول آلت تناسلی در واژن تجربه می کنند. در این مقاله به بررسی کامل آمیزش جنسی در انسان پرداخته شده است.



آمیزش جنسی در انسان چیست
همانطور که ذکر شد آمیزش جنسی یا رابطه جنسی در انسان یکی از نیاز های اولیه بوده که هم برای بقا و تولید مثل و هم کسب لذت انجام می گیرد. آمیزش جنسی انواع مختلفی داشته اما اصلی ترین نوع آن از دخول آلت تناسلی مرد در داخل واژن زن تشکیل شده که حین این عمل زن و مرد به ارگاسم و لذت جنسی می رسند.

در آمیزش جنسی در صورت عدم استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری اسپرم مرد پس از انزال وارد واژن زن شده و در صورتی که با تخمک درون بدن زن لقاح یابد، بارداری رخ می یابد. اما به طور کلی آمیزش جنسی می تواند انواع مختلفی داشته باشد و لزوما به معنی دخول آلت تناسلی در واژن نیست.

مقاربت در انسان در ابعاد مختلف زندگی مثل رابطه خانوادگی، عاطفی، اجتماعی و حتی خلق و رفتار افراد تاثیر بسیار داشته و اهمیت زیادی دارد، بنابراین افراد باید از این حوزه مراقبت کرده تا رابطه جنسی صحیح و مناسبی در زندگی برای موفقیت های دیگر داشته باشند.

حتما بخوانید: رابطه جنسی زناشویی











انواع آمیزش جنسی
افراد در آمیزش جنسی سلیقه های بسیار مختلفی داشته و از انواع مختلف آن برای کسب لذت جنسی استفاده می کنند، زیرا آن چه به عنوان مثال برای شما خوب است برای دیگری خوب و مناسب نیست. رایج ترین انواع آمیزش جنسی در این جا نام برده شده است.

سکس به صورت دخول در واژن: اصلی ترین و بهترین نوع آمیزش جنسی از طریق دخول آلت تناسلی مرد به واژن زن می باشد که در صورت عدم استفاده از کاندوم و راه های پیشگیری دیگر بارداری هم می تواند رخ دهد.

بوسیدن: بوسیدن لب ها، اندام حساس و هر نقطه ای از بدن نیز یکی از روش های آمیزش جنسی است.

خود ارضایی: خود ارضایی به معنی آمیزش جنسی با خود بوده و عموما زمانی که افراد شرایط برقراری رابطه جنسی به صورت دخول را ندارند از آن استفاده می کنند.

انگشت کردن شریک جنسی: در این روش افراد از انگشت و دستان خود برای تحریک نواحی تناسلی طرف مقابل استفاده می کنند.

اورال سکس یا رابطه دهانی: رابطه دهانی یکی از راه هایی بوده که افراد معمولا قبل یا حین دخول در آمیزش جنسی از آن استفاده می کنند. در این روش فرد با زبان و یا دهان خود ناحیه تناسلی طرف مقابل را تحریک می کند.

رابطه مقعدی: یکی دیگر از روش های آمیزش جنسی در انسان برقراری رابطه مقعدی است، این نوع رابطه هم بین مرد و زن و هم بین افراد همجنس گرا استفاده می شود.

سکس چت: یکی از روش های دیگری که با گسترش تکنولوژی در بین افراد به خصوص در دوران کرونا و قرنطینه رایج شده سکس چت می باشد، در این روش افراد از پشت گوشی های همراه و یا کامپیوتر با فرد مورد علاقه رابطه جنسی به صورت صحبت کردن و یا تصویری برقرار می کنند.

حتما بخوانید: سکس خشن چیست


مراحل آمیزش جنسی در انسان
برای داشتن یک آمیزش جنسی مناسب و لذت بخش طی کردن 4 مرحله واجب است که در صورت عدم طی کردن این مراحل سکس و مقاربت مطلوبی شکل نمی گیرد. در این جا 4 مرحله آمیزش جنسی در انسان را مشاهده می کنید.

1میل جنسی

در مرحله اول آمیزش جنسی ایجاد شدن میل است، در این مرحله که می تواند حدود چند دقیقه تا چند ساعت باشد، شامل موارد زیر می باشد:

ایجاد تنش عضلانی

ضربان قلب و تنفس سریع تر

بر افروختگی برخی قسمت های پوست مانند لکه های قرمزی در سینه و پشت بدن

سفتی نوک سینه ها

افزایش جریان خون به نواحی تناسلی به صورتی که در مردان نعوظ رخ داده و در زن ها تورم کلیتوریس مشاهده می شود.

ترشحات واژن در زنان

تورم دیواره های واژن و بیضه های مردان

2برانگیختگی جنسی

برانکیختگی جنسی تا زمان ارگاسم ادامه می یابد، این برانگیختگی می تواند از راه های مختلفی مثل رابطه دهانی،بوسیدن و لمس کردن رخ دهد و شامل موارد زیر است:

تشدید تغییرات ایجاد شده در مرحله یک

واژن از افزایش جریان خون همچنان متورم می شود و دیواره های واژن به رنگ ارغوانی تیره در می آیند.

حساس شدن بسیار زیاد کلیتوریس در زن

تنفس، فشار خون و ضربان قلب همچنان در حال شدید شدن می باشند.

اسپاسم عضلات ممکن است از ناحیه پا ، صورت و دستها شروع شود.

افزایش تنش عضلانی

3اوج لذت جنسی و ارگاسم

این مرحله کوتاه ترین مرحله مقاربت در انسان بوده در حد چند ثانیه است، در ارگاسم افراد به اوج لذت جنسی می رسند که شامل حالت های زیر است:

انقباضات غیرارادی عضلات آغاز می شود.

فشار خون، ضربان قلب و تنفس با دریافت سریع اکسیژن در بالاترین میزان خود قرار دارند.

اسپاسم عضلات پا

تنش جنسی بسیار شدید در چند ثانیه

انزال در مردان که معمولا با خروج آب منی یکی است.



4آرامش یا فرونشینی

در این مرحله بدن به آرامی به سطح عملکرد طبیعی خود برمی گردد و اعضای بدن متورم شده به شکل اولیه باز می گردند. عموما این مرحله با صمیمیت زیاد و خستگی همراه است بنابراین زوجین نباید بلافاصله بعد آمیزش جنسی و ارگاسم شریک جنسی را ترک کنند، بلکه باید وی را در آغوش گرفته و احساس صمیمت را در بین خود رقم زنند.

برخی از زنان با تحریک جنسی بیشتر قادر به بازگشت سریع به مرحله ارگاسم هستند و ممکن است چندین ارگاسم را تجربه کنند. اما مردان نیاز به استراحت و زمان بهبودی داشته و در این مدت نمی توانند دوباره ارگاسم را تجربه کنند. این زمان بستگی به تفاوت های فردی داشته و معمولا با افزایش سن بیشتر می شود.

حتما بخوانید: انواع پوزیشن های زناشویی
دلایل انجام آمیزش جنسی در انسان
دلایل مختلفی برای برقراری مقاربت جنسی در انسان هست که برخی از آن ها از فواید سکس هستند، در این جا مهم ترین دلایل برقراری آمیزش جنسی در انسان مطرح شده است:

دلایل فیزیکی

شامل لذت جنسی، کاهش استرس، کنجکاوی جنسی، ورزش، جذب شدن به یک فرد، افزایش خلق و جلوگیری از افسردگی و زندگی طولانی تر

دلایل مبتنی بر هدف

شامل باروری و تولید مثل، بهبود وضعیت اجتماعی (مثلا مشهور شدن)، انتقام گیری، پول در آوردن مانند روسپیگری

دلایل احساسی و عاطفی

شامل عشق، تعهد یا سپاس گزاری

دلایل نا ایمن

افزایش عزت نفس، جلوگیری از شریک جنسی برای جستجوی رابطه جنسی با فرد دیگر، احساس انجام وظیفه و یا فشار (مثلا زمانی که شریک جنسی اصرار می ورزد)

کلام آخر

مبحث مقاربت در انسان بسیار گسترده بوده زیرا بخش بزرگی از زندگی انسان را در بر می گیرد، برخی افراد برای برقراری آمیزش جنسی تمایلات متفاوتی مثل بایسکشوال دارند. برخی میل جنسی بسیار بالا و برخی میل جنسی کم دارند و بسیاری هستند که به دلیل برقراری آمیزش جنسی نا ایمن دچار بیماری های جنسی خطرناک مانند ایدز و سوزاک می شوند. بنابراین با تمام لذت هایی که یک آمیزش جنسی می تواند داشته باشد، به همان میزان در صورت عدم مراقبت از خود و نوع برقراری رابطه جنسی می تواند مزایایی نیز با خود به وجود آورد.

در ادامه بخوانید: انواع بیماری های جنسی












سوالات متداول


1- آمیزش جنسی در انسان چیست؟
آمیزش جنسی یا رابطه جنسی در انسان یکی از نیاز های اولیه بوده که هم برای بقا و تولید مثل لازم است که در متن مقاله مطرح شده است.




2- انواع آمیزش جنسی چیست؟
افراد در آمیزش جنسی سلیقه های بسیار مختلفی داشته و از انواع مختلف آن برای کسب لذت جنسی استفاده می کنند که در متن مقاله شرح داده شده است.




3- مراحل آمیزش جنسی در انسان چیست؟
برای داشتن یک آمیزش جنسی مناسب و لذت بخش طی کردن 4 مرحله واجب است که در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : آمیزش جنسی در انسان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gwyG
نظرتان را بنویسید