افزایش میل جنسی زنان

افزایش میل جنسی زنان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
میل جنسی که به آن لیبیدو نیز می گویند، گاهی بالا و پایین شده و فرد را دچار مشکل می کند. گاهی زنان به دلایل مختلف روانی و جنسی دچار کاهش میل جنسی شده و به دنبال راهی برای افزایش آن هستند. یکی از بهترین راه ها مراجعه به پزشک و یا رواندرمانگر جنسی است تا با تشخیص بهترین راهکار را ارائه دهد.

برای زیاد شدن میل جنسی در زنان راه های مختلفی وجود داشته اما در ابتدا باید علت و عواملی که منجر به کاهش آن شده است را بشناسید تا به بهترین روش برای آن اقدام کنید. در این مقاله به بررسی علت کاهش میل جنسی و راه های افزایش میل جنسی و شهوت در زنان پرداخته شده است.



علت کاهش میل جنسی در زنان
میل جنسی، میل ذهنی و جسمی شما برای برقراری رابطه جنسی است که وجود آن برای شروع یک رابطه جنسی صحیح و لذت بخش لازم است. میل جنسی هر کسی منحصر به فرد خود بوده و شدت آن با بقیه متفاوت است.

گاهی زنان دچار کاهش میل جنسی می شوند و تمایل به افزایش آن دارند، برای به کار بردن راهکار های افزایش میل جنسی و شهوت ابتدا باید عواملی که منجر به کاهش این میل شده اند را شناخت. در این جا برخی از عوامل مطرح شده است.

سن زن

سطح هورمون زنان

میزان استرس و اضطراب

اضافه وزن و چاقی

تجربه تجاوز جنسی

تغییرات در رابطه زناشویی

خستگی

سیگار کشیدن

اختلال افسردگی

بیماری جسمی

مصرف برخی دارو ها مثل قرص های افسردگی

عقاید و نگرش های شخصی در مورد رابطه جنسی

بودن در رابطه طولانی مدت و تکراری شدن آن

خشکی واژن

یائسگی در زنان

دخول دردناک یا واژینیسموس

اختلال در ارگاسم

همانطور که مشاهده کردید برخی از مشکلات و اختلالات جنسی در کاهش میل جنسی تاثیر گذار هستند، بنابراین با درمان آن ها میل جنسی نیز باز می گردد.

حتما بخوانید: ارگاسم دروغین چیست


چه زنانی نیاز به افزایش میل جنسی دارند
شاید برای شما سوال پیش آید که در چه صورت دچار میل جنسی کم بوده و نیاز به افزایش آن دارید یکی از مهم ترین راه های تشخیص آن زمانی است که از رابطه جنسی خود راضی نبوده و با همسر خود نیز به دلیل کمبود این رابطه دچار مشکل می شوید. در این جا برخی نشانه های کاهش شهوت مطرح شده است.

1عدم علاقه به برقراری هیچ گونه عمل جنسی از جمله خود ارضایی

2وجود خیال پردازی و افکار جنسی، هرگز یا به ندرت

3عدم تحریک جنسی هنگام لمس نقاط حساس بدن زن

4نگران نداشتن رابطه جنسی و یا خیال پردازی جنسی خود بوده

حتما بخوانید: خود ارضایی زنان


آموزش و روان درمانگری جنسی برای افزایش میل جنسی زنان
قبل از هر درمانی مراجعه و مشورت با یک روان درمانگر جنسی بهترین گزینه است، زیرا وی تخصص در این موضوع داشته و راه های مفیدی را برای افزایش شهوت به شما ارائه می دهد.

این درمان معمولا شامل آموزش و ارائه تکنیک هایی برای داشتن رابطه زناشویی مناسب است. گاهی این آموزش ها با پیشنهاد مطالعه و به کار بردن تمرین هایی برای زوجین برای افزایش میل جنسی زن می باشد. گاهی نیز این روش ها شامل صحبت در مورد رابطه بین زوجین و پیدا کردن مشکلات آن به همراه افزایش صمیمت است.



درمان دارویی و هورمونی افزایش میل جنسی زنان
در صورت تشخیص کاهش میل جنسی در زن، ابتدا باید به رواندرمانگر متخصص مراجعه کرده و سپس در صورت نیاز پزشک و فرد متخصص دارو برای افزایش شهوت تجویز می کنند. دارو هایی که برای افزایش میل جنسی زنان به کار برده می شود، شامل موارد زیر است.

فلیبانسرین (Addyi)

این قرص را باید یک بار در روز و زمان خواب مصرف کرد، این دارو عوارضی مثل تهوع، سرگیجه، کاهش فشار خون و خستگی است. الکل و داروی fluconazole (Diflucan) که برای درمان عفونت های قارچی واژن استفاده می شود با این دارو تداخل داشته و عوارض بدتری را رقم می زند.

برملانوتید (Vyleesi)

برملانوتید آمپولی است برای زیاد شدن میل جنسی زنان که باید قبل رابطه جنسی فرد آن را در زیر شکم یا ران خود تزریق کند. از عوارض جانبی این دارو می توان حالت تهوع، استفراغ، گر گرفتگی، سر درد و واکنش پوستی در محل تزریق است.

درمان هورمونی

گاهی هورمون تراپی برای افرادی که دچار کاهش میل جنسی هستند، تجویز می شود. این هورمون تراپی شامل استروژن، تستسترون، دارو دی هیدرو اپی اندروسترون و داروی اسپمیفن (اسفنا) است که بر روی هورمون های جنسی تاثیر گذاشته و منجر به افزایش میل جنسی زنان می شود. هر کدام از این روش ها دستور مصرف خاص خود را داشته که باید قبل استفاده آن را بخوانید.

حتما بخوانید: راه های کاهش میل جنسی


درمان های خانگی برای افزایش میل جنسی زنان
لزوما همیشه نیاز به درمان با دارو و هورمون برای افزایش میل جنسی زنان نیست، زیرا این موارد هزینه و عوارض بسیار دارد، بنابارین ابندا باید درمان های خانگی را امتحان کرده و در صورت جواب نگرفتن از آن ها به سراغ درمان های دیگر رفت. برخی درمان های خانگی افزایش شهوت زنان شامل موارد زیر است.

ورزش: انجام ورزش هایی مثل ایروبیک، تمرین استقامتی و موارد دیگر منجر به خوش فرم شدن بدن و افزایش روحیه و میل جنسی می شود.

کاهش استرس: به کار گیری راه های کاهش استرس مثل برنامه ریزی، انجام تمرینات مدیتیشن و راه های دیگر منجر به زیاد شدن میل جنسی زنان می شود.

برقراری رابطه با شریک جنسی: زوجینی که برقراری رابطه صمیمی و موثر را یاد گرفته و آن را برقرار می کنند، معمولا رابطه جنسی بهتری نیز دارند. صحبت در مورد رابطه جنسی و علایق فرد در بسیاری مواقع در افزایش میل جنسی تاثیر گذار است.

ایجاد تنوع در رابطه جنسی: در صورتی که شما در گذشته میل جنسی خوبی داشته اما در حال حاضر به دلیل تکراری شدن آن کاهش میل جنسی را تجربه می کنید، می توانید با تنوع دادن به سکس خود مانند استفاده از انواع پوزیشن های زناشویی میل جنسی را افزایش دهید.

ترک عادت های مخرب: ترک عادت هایی مثل سیگار و الکل منجر به زیاد شدن میل جنسی زنان می شود.



کلام آخر

بنابراین میل جنسی به عوامل مختلف جسمی، روانی و حتی اجتماعی وابسته بوده و تحت تاثیر آن کاهش یا افزایش می یابد. راه های زیادی برای افزایش میل جنسی و شهوت در زنان در سنین مختلف وجود داشته که باید با مراجعه به یک روان درمانگر بهترین آن را به کار گیرند. برخی راه های خانگی که در متن مقاله مشاهده کردید نیز روند افزایش آن را تسریع می کند.

در ادامه بخوانید: پورنوگرافی چیست





سوالات متداول


1- علت کاهش میل جنسی در زنان چیست؟
گاهی زنان به دنبال افزایش میل جنسی بوده اما باید در ابتدا علت کاهش آن را دریابند که در متن مقاله شرح داده شده است.




2- چه زنانی نیاز به افزایش میل جنسی دارند؟
برای تشخیص کمبود میل جنسی در زنان نشانه هایی وجود داشته که در صورت مشاهده آن ها باید برای درمان اقدام کنید، در متن مقاله این موارد مطرح شده است.




3- راه های افزایش میل جنسی زنان چیست؟
راه های مختلفی مثل درمان دارویی، رواندرمانگری و درمان های خانگی برای افزایش میل جنسی وجود دارد که در متن مقاله مطرح شده است.

منبع : افزایش میل جنسی زنان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LxLA
نظرتان را بنویسید