بیمه اتومبیل آسیا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
بیمه آسیا
در کشور ما اتومبیل بیشترین نقش را در مسافرت های درون شهری و میان شهری به خود اختصاص داده است. عدم برخورداری خیابان ها و جاده ها از استانداردهای مطلوب و همچنین وجود نارسایی های دیگر در امور مربوط به رانندگی موجب شده است تا

همه ساله با حجم بسیار بالایی از تصادفات رانندگی و خسارت های جانی و مالی رو به رو شویم. شرکت سهامی بیمه آسیا به منظور ارائه خدمات مناسب ، پوشش های خود را در سه بخش به هموطنان عزیز عرضه می کند.
بطور کلی بیمه اتومبیل جبران کننده خسارتهای ناشی از حوادث رانندگی وارد به اتومبیل و نیز سرنشینان آن و اشخاص ثالث می باشد .
بیمه های اتومبیل به سه گروه تقسیم میشو ند:
1-بیمه شخص ثالث (بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی) :
بر اساس ماده یک قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث ،کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و انواع یدک و تریلر متصل به وسایل مزبور اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند ، مسئول جبران خسارات بدنی و مالی هستند که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور و یا محمولات آنها به اشخاص ثالث وارد شود و مکلفند مسئولیت خود را از این جهت نزد موسسات بیمه داخلی بیمه نمایند.
بیمه شخص ثالث یکی از بیمه های مسئولیت است و با آنکه بیمه های بازرگانی عموماً اختیاری هستند اما بنا به قانون مصوب 1347/9/29 و برای هماهنگی با سیستمهای حمایتی در جهان ، این بیمه اجباری شد .
این بیمه نامه با تعهدات متفاوت برای جبران خسارتهای مالی و جانی صادر می‌شود لذا توصیه می‌گردد تعهدات این بیمه با در نظر گرفتن رشد و افزایش دیه در سالهای آتی خریداری گردد.
2-بیمه حوادث سرنشین :
این بیمه نامه به عنوان پوشش تکمیلی همراه بیمه نامه های شخص ثالث و مازاد ارائه می شود و بموجب آن رانندگان مسبب حادثه که ثالث تلقی نمیشود با خرید این بیمه نامه میتوانند در صورت وقوع حوادث تحت پوشش ،خسارت ها و زیانهای بدنی و هزینه های پزشکی خود را جبران نماید.بیمه حوادث سرنشین همراه بیمه نا مه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه زمینی ( شخص ثالث ) صادر می گردد.

جهت محاسبه حق بیمه،بیمه نامه شخص ثالث تمامی وسائط نقلیه با تعهدات مختلف اینجا کلیک نمائید.

3-بیمه بدنه
دراین نوع بیمه نامه اتومبیل بیمه شده درمقابل خطرات سرقت کلی و آتش سوزی ؛انفجار و حادثه تحت پوشش قرار گرفته و خسارات جزئی و کلی وارده به اتومبیل بیمه شده اعم از دستمزد تعمیرات و ارزش لوازم به قیمت روز حادثه پرداخت می شود . با پرداخت حق بیمه اضافی می توان خطرات دیگری را نیز تحت پوشش بیمه بدنه قرارداد از قبیل :

سرقت در جای قطعات اصلی و اضافی :

در صورتی کــــه خــودرو سواری دارای پوشش خطرات اصلی باشد می تواند با پرداخت حق بیمه متعلقه لوازم اصلی و اضافی منصوبه خودرو را بدون اینکه سرقت کلی صورت گیرد تحت پوشش سرقت درجا قرار دهد حداکثر تــــــــعهد بیمه گر 20 % ارزش مورد بیمه حداکثر ده میلیون ریال میباشد. و سواری هـــای بـا مـــورد استفاده تـــاکسی و کــرایه و از ایـــن قبیل تحت ایــــــن پوشش اضافی قـرار نمی گیرد.

بیمه هزینه ایاب و ذهاب:

عبارتست از عدم استفاده از وسیله نقلیه بدلیل یکی از خسارات مشمول تعهد بیمه گر (باستثناء سرقت ) حداکثر هزینه ایاب و ذهاب قابل پرداخت تحت این پوشش اضافی روزانه معادل 30000 ریال خواهد بود ومدت آن ازسی روز درسال تـــــجاوز نخواهد کرد . این پوشش فقط انحصار به سواریهای شخصی دارد.

بیمه حوادث شخصی:

توسط این پوشش اضافی بیمه گذار در تمام مدت بیست و چهار ساعت شبانه روز و در تمام نقاط جهان تحت پوشش بیمه حوادث شخصی قرارمی گیرد.
راننده اتومبیل نیز در صورتیکه شخصی بغیر از بیمه گذار باشد و براثر حوادث رانندگی اتومبیل دچار حادثه گردد تحت پوشش حوادث شخصی قرارمی گیرد. حداکثر سن مشمول پوشش بیمه ای 75 سال تمام میباشد.

بیمه خطر طبیعی : (سیل و زلزله و طوفان )

توسط این پوشش اضافی وسیله نقلیه مورد بیمه تحت پوشش قرارگرفته اگر چنانچه اتفاقاتی مانند سیل و زلزله و طوفان صورت گیرد و وسیله نقلیه آسیب ببیند شرکت بیمه خسارات ناشی ازاین حوادث را پرداخت می نماید

پوشش تکمیلی شامل :

پوشش شکست شیشه به تنهایی و به عللی غیر از خطرات اصلی : بـــا پرداخت حق بیمه اضافی خسارت مربوط به شکست شیشه خودروی مورد بیمه به تنهایی و به عللی غیر از خطرات اصلی تحت پوشش این بیمه میباشد.

پوشش خسارت ناشی از رنگ ، مواد اسیدی یا شیمیایی : بـــــا پــــرداخت حق بیمه اضافی خسارتهای ناشی از اثر انواع گازها ،اسیدها ،مواد روغنی تحت پوشش بیمه ای میباشد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YWDK
نظرتان را بنویسید