اشتباهات بزرگ در سئو و بهینه سازی سایت

اشتباهات بزرگ در سئو و بهینه سازی سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

بسیاری از وب مسترها می خواهند در سریع ترین زمان ممکن نتایج بهتری در گوگل بگیرند. بنابراین برای بهینه سازی سئو سایت خود عجله می کنند و به سرعت بهینه سازی سئو سایت را انجام می دهند.

در این مقاله به این نکته اشاره می کنم که چه اشتباهاتی در بهینه سازی سئو سایت ممکن است رخ دهد.

قبل از شروع مقاله، می خواهم یکی از تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارم.

حدود 3 سال پیش من یک سایت آموزش طراحی وب داشتم. در ابتدا خیلی دوست داشتم هر چه زودتر یک رتبه خوب در گوگل به دست بیاورم و وقتی کاربران کلمه طراحی سایت را جستجو می کنند، سایت من را در صفحه اول ببینند.

به همین دلیل از همان روزهای اولیه راه اندازی سایتم شروع به دریافت بک لینک از سایت های دیگر کردم.

من هر پستی را در هر سایتی دیدم که بخش نظرات و کادر وب سایت باز شده بود و به سرعت یک نظر ارسال کردم و سایت من را تبلیغ کرد.

برای این منظور قبلاً متنی را آماده کرده بودم، مثلاً «ممنون از سایت خوب. موفق باشی” من آن جمله را هرجا که قسمت نظر بود کپی و پیست کرده بودم. کار بعدی که انجام دادم این بود که از نام فیلد نام و نام خانوادگی به عنوان سایتم استفاده کردم.

روزی 100 تا 200 نظر در سایت های مختلف ارسال می کردم. سایت هایی که از طریق جستجوی گوگل پیدا کردم.

بعد از مدتی متوجه شدم که همه این کارها بیهوده بوده و تمام نظراتی که ارسال می کنم توسط گوگل اسپم محسوب می شود و آسیب زیادی به سایت من وارد می کند و پس از مدتی در لیست سیاه گوگل قرار می گیرم.

طبق تجربه من، شما نباید از Anchor Text (انکر تکست) یا عنوان سایت خود استفاده کنید و سعی کنید از نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید. همچنین از متن های تکراری در نظرات استفاده نکنید و سعی کنید نظر واقعی خود را در مورد هر مقاله در هر سایتی بیان کنید.

در ادامه با هم به مواردی که در بهینه سازی سئو سایت باید رعایت شود می پردازیم.

1. هنگام دریافت یا خرید بک لینک مراقب باشید

برخی از وب مسترها بر این باورند که هر چه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشند، برای سایتشان مفیدتر است و جایگاه آنها در گوگل بهتر می شود. بنابراین، آنها به سرعت شروع به ساخت لینک های خارجی می کنند.

البته بک لینک ها برای سایت بسیار مهم هستند اما باید سعی کنید بک لینک های با کیفیتی دریافت کنید. یعنی سعی کنید از سایت هایی استفاده کنید که در زمینه کاری مشابه شما هستند و ثانیا از نظر تعداد بک لینک بیشتر از شما هستند. بهتر است اینطور بگوییم یعنی باید از سایت های قوی تر از خود بک لینک بگیرید.

در ساخت لینک های خارجی باید این نکته را در نظر داشته باشید، سرعت لینک بیلدینگ شما نباید زیاد باشد و به طور متوسط ​​باید روزانه 10 لینک دریافت کنید.

لینک سازی با سرعت بالا مورد انتقاد گوگل قرار می گیرد و می تواند برای وب سایت شما مشکل ایجاد کند.

همچنین در نظر داشته باشید که نباید به سایت های بی محتوا و کیفیت پایین لینک دهید و یا در صورت داشتن لینک بدون دنبال کردن اقدام کنید. برای این کار باید فیلد وب سایت را در نظرات خود حذف کنید یا در کدنویسی خود از rel = no-follow استفاده کنید.

2. کپی برداری از مطالب ممنوع است

من سایت های زیادی را می شناسم که رتبه های بسیار خوبی در گوگل داشتند، اما پس از مدتی به طور کامل از نتایج گوگل حذف شدند. دلیلش چیزی جز کپی کردن مطالب از سایت های دیگر نبود.

متأسفانه بسیاری از مدیران سایت فکر می کنند که هر چه صفحات بیشتری به وب سایت خود اضافه کنند، ترافیک بیشتری از گوگل دریافت خواهند کرد. این کاملا درست است اما به شرطی که مطالب سایت های دیگر را کپی نکنید.

3. از محتوای تکراری استفاده نکنید

برخی از سایت ها به دلیل کمبود محتوا سعی می کنند صفحات زیادی با محتوای مشابه در وب سایت خود ایجاد کنند. یا دوباره مطالب صفحات قدیمی سایت خود را با همان مطالب در صفحه دیگری با عنوان جدیدی که اصلا صحیح نیست قرار می دهند.

گوگل محتوای تکراری و همچنین کپی کردن محتوا را دوست ندارد و ممکن است وب سایت هایی را که محتوای تکراری دارند جریمه کند.

4. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا

متأسفانه برخی از وب مسترها فکر می کنند که استفاده از کلمات کلیدی زیادی برای هر یک از مقالاتشان مفید است و محتوای سایت آنها زودتر در گوگل ایندکس می شود. اما باید بدانید که با وجود حداکثر الگوریتم مرغ خوری گوگل، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممنوع است.

به عنوان مثال می خواهید برای مقاله ای با عنوان آموزش سئو کلمات کلیدی یا برچسب قرار دهید. یکسری از دوستان اشتباه می نویسند مثلا سئو , فیلم سئو, دوره سئو, بهترین آموزش سئو و … و به این ترتیب کلمات کلیدی زیادی تولید می کنند که صحیح نیستند.

منبع: اشتباهات بزرگ در سئو و بهینه سازی سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wYXz
نظرتان را بنویسید