سامانه استعلام معافیت تحصیلی دانشجویان

سامانه استعلام معافیت تحصیلی دانشجویان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع


پسران پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، مشمول خدمت سربازی می شوند. با توجه به اینکه امکان همرمان تحصیل و خدمت سربازی وجود ندارد، لذا مشمولین باید برای معافیت تحصیلی دانشجویان اقدام نمایند. آن دسته از دانشجویانی که معافیت تحصیلی را اخذ نموده اند، می توانند از طریق استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی اقدام نمایند. تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ یکی از سوالاتی است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دارند.در رابطه با اینکه چگونه بفهمیم تا کی معافیت تحصیلی داریم؟ سوالی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مشمولین معافیت تحصیلی دانشجویان چه کسانی هستند؟
همانطور که می دانید، معافیت تحصیلی برای دانش آموزان مختلف امکان پذیر است. شرایط در نظر گرفته شده برای هر یک از مقاطع متفاوت می باشد و به تبع آن افراد می توانند برای اعزام به خدمت سربازی معاف شوند. دارا بودن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد.
• کلیه دانش آموزان مدارس مختلف و مراکز آموزش عالی که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می باشند.
• دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد, دکتری و بالاتر که در هر یک از دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و آزاد مشغول به تحصیل می باشند و مورد تائید وزارت علوم و تخقیقات رسیده اند .
• طلاب عزیزی که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل می باشند.
مشمولین عزیز توجه داشته باشند که اخذ معافیت تحصیلی دانشجویان در صورتی خواهد بود که با درخواست دانشجویان و دانش آموزان موافقت گردد و در زمان تعیین شده برای اخذ این نوع از معافیت اقدام نموده باشند. چنانچه دانش آموز و یا دانشجویی، برای اخذ معافیت سربازی به موقع اقدام ننموده باشد، مشمول خدمت محسوب خواهد شد و در صورت عدم مراجعه به موقع به مراکز پلیس + 10 غیبت سربازی برای آنان محاسبه می شود و بعضا در صورت خدمت سربازی لازم است که زمان اضافه تری را برای خدمت بگذرانند.
برچسب ها
لینک مرجع https://b2n.ir/262580
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9ZvD
نظرتان را بنویسید