دریافت کارت بازرگانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
کارت بازرگانی برای افرادی که در حوزه های اقتصادی مختلف مشغول به تجارت هستند امری بسیار ضروری و مهم به حساب می آید. با توجه به قانون تجارت و گمرک کشورمان برای آنکه فعالیت افراد و فعالان اقتصادی در حوزه های اقتصادی و تجاری مختلف مورد تایید قرار بگیرد برای هر شخص چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی کارت بازرگانی در نظر گرفته می‌شود .

از جمله مهمترین موارد مصرف کارت بازرگانی می ‌توان به پرداخت گمرک با استفاده از این کارت، ثبت انواع مختلف سفارش کالا و ترخیص کردن ‌از گمرک، وارد نمودن کالاهای مختلف از مناطق آزاد کشور و همچنین صادر کردن محصولاتی که با قوانین جمهوری اسلامی ایران دارای مغایرت نیستند اشاره نمود.

تمامی افرادی که که قصد دریافت کارت بازرگانی را دارند ملزم هستند تا شرایط لازم برای دریافت این کارت را داشته باشند . از جمله این شرابط می توان به تابعیت ایرانی ، داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت ، داشتن کارت بانکی معتبر و سایر موارد از این دست می باشد . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با کارت بازرگانی ، شرایط دریافت و سایر موضوعات پیرامون آن پرداخته شده است .




تعریف کارت بازرگانی و انواع آن
کارت بازرگانی یک کارت الکترونیکی به حساب می آید که تمامی افراد حقیقی و حقوقی و فعالان اقتصادی اجازه دارند تا این کارت را دریافت کرده و در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف به فعالیت و تبادل نظر بپردازند. بنا بر به قوانین تجارت در کشورمان افراد و گروه‌هایی که مجوز لازم برای انجام مبادلات در زمینه‌ های مختلف بازرگانی را در اختیار دارند می‌ توانند در حوزه صادرات و واردات نیز وارد عمل شده و فعالیت ‌های قانونمند خود را دنبال کنند.

نهاد و ارگانی که وظیفه صادر کردن کارت بازرگانی را بر عهده دارد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می باشد که بر روی کارت مورد نظر نام فرد متقاضی ثبت شده و به او تحویل می گردد. همچنین یکی از لازمه های دریافت کارت بازرگانی این است که شما یک شرکت و یا موسسه به ثبت رسانده باشید تا به عنوان متقاضی این کارت به حساب بیاید .

کارت بازرگانی انواعی دارد که از جمله این انواع می ‌توان به کارت‌ های بازرگانی تجاری، کارت‌های بازرگانی موردی، کارت‌ های بازرگانی از نوع صنعتی و یا تولیدی و همچنین کارت‌ های بازرگانی خدماتی اشاره نمود که هر کدام در نوع خودشان در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

همچنین لازم است ذکر کنیم که در مزیت های مربوط به کارت بازرگانی حقیقی و کارت بازرگانی حقوقی هیچگونه تفاوتی وجود ندارد. تنها تفاوت میان کارت حقیقی بازرگانی و کارت حقوقی بازرگانی نوع محاسبه مالیات بر درآمد برای آنها می باشد. برای توضیح بیشتر در این مورد باید بگوییم که تمامی شرکت ها و دارندگان کارت حقوقی بازرگانی باید 25 درصد مالیات بر درآمد پرداخت کنند در صورتی که اشخاص حقیقی دارنده این نوع کارت به میزان مالیات آنها در بین عدد 15 درصد و 35 درصد با توجه به میزان رشد درآمدشان متغیر خواهد بود.

از جمله مهمترین موارد مصرف کارت بازرگانی می ‌توان به پرداخت گمرک با استفاده از این کارت، ثبت انواع مختلف سفارش کالا و ترخیص کردن ‌از گمرک، وارد نمودن کالاهای مختلف از مناطق آزاد کشور و همچنین صادر کردن محصولاتی که با قوانین جمهوری اسلامی ایران دارای مغایرت نیستند اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: شرکت تضامنی


شرایط دریافت کارت بازرگانی
زمانی که شما قصد دارید تا برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید لازم است تا یک سری شرایط لازم را داشته باشد و یا در صورت لزوم نسبت به ایجاد شرایط مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید. این شرایط عبارتند از :

 اولین و مهمترین شرط برای دریافت این نوع کارت این مورد می باشد که فردی که به عنوان درخواست کننده اقدام می کند حتما باید تابعیت ایرانی داشته باشد.

 در صورتی که فرد متقاضی مرد باشد باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را ارائه نماید.

 شرط بعدی برای دریافت کارت بازرگانی داشتن یک حساب بانکی معتبر در نزد یکی از بانک های معتبر و زیر نظر بانک مرکزی می باشد.

لازم است فرد درخواست کننده گواهی عدم سوء سابقه و سوء پیشینه را ارائه کرده و همچنین هیچ گونه گزارشی در مورد ورشکستگی فرد وجود نداشته باشد. 







 فرد در پیشینه خود هیچگونه محکومیت کیفری نباید داشته باشد و در صورت داشتن چنین مواردی از دریافت این کارت محروم می گردد.

 داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت در یکی از زمینه های تجاری که ترجیحاً مربوط به زمینه مورد نظر باشد از دیگر شرط های دریافت کارت بازرگانی می باشد.

 برای آنکه شما به عنوان دارنده این کارت بتوانید فعالیت خود را دنبال کنید حتما لازم است تا یک دفتر و یا واحد تجاری برای انجام فعالیت های خود داشته باشید.

 فرد درخواست کننده حتما باید مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر ارائه نماید و در صورتی که نسبت به تولید کالا اقدام می کند حتما باید مجوز لازم را از طریق وزارت تولید کشور دریافت نموده و همچنین اظهارنامه ثبتی نیز ارائه نماید.

بیشتر بخوانید: شرکت نسبی



نحوه دریافت کارت بازرگانی
زمانی که برای دریافت کارت بازرگانی اقدام می کنیم اولین مرحله این است که به سامانه هوشمند یکپارچه کارت بازرگانی مراجعه کرده که این سایت به عنوان زیرمجموعه سامانه اتاق بازرگانی به حساب می آید و آدرس آن cscs.Chambertrust.Ir می باشد.

بعد از وارد شدن به سایت فرد متقاضی چه از نوع حقیقی و چه از نظر حقوقی لازم است تا اطلاعات و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کرده و اطلاعات مربوط به شرکت را نیز وارد نماید.

 در مرحله بعد لازم است تا اطلاعات مربوط به فرد دارنده کارت بازرگانی وارد شده و همچنین اطلاعات ثبتی که مربوط به برگه اظهارنامه ثبت می باشد نیز به صورت تمام و کمال در سامانه به ثبت برسد.

  در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به نشانی و تماس اصلی وارد گردد و همچنین اطلاعات مربوط به هیئت مدیره و مدیر عامل آن شرکت نیز به صورت تمام و کمال در سامانه به ثبت می رسد. 







 در این مرحله لازم است تا اطلاعات لازم به تایید برسد و بعد از آن که فرم های مورد نیاز جهت دریافت کارت بازرگانی مورد تایید قرار گرفت لازم است تا حداقل یک رشته و حداکثر سه رشته و زمینه برای فعالیت در زمینه صادرات و واردات از سمت فرد درخواست دهنده تعیین گردد.

 در مرحله بعدی از فرد درخواست کننده تقاضا می شود تا مدارک مورد نیاز به صورت تمام و کمال اسکن شده و در سامانه به ثبت برسد و بعد از آن نیز لازم است تا هزینه های پرداختی برای دریافت کارت بازرگانی پرداخت شده و فیش های پرداختی آن در سامانه ثبت گردد.

  در مرحله آخر نیز لازم است تا تمامی فرایند های تهیه شده تا اینجا مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و در صورتی که هر گونه عیب و ایرادی وجود دارد نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات اقدام شده و نهایتاً اطلاعات به صورت نهایی تایید و ثبت گردد و برای دریافت نتیجه منتظر جواب سامانه باشید.



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کارت بازرگانی در​ کانال تلگرام ثبت و تغییرات شرکت ها عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات  مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت کارت بازرگانی​​ پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت شرکت


سوالات متداول


1- کارت بازرگانی چه نوع کارتی است ؟
یک کارت الکترونیکی است که فعالان اقتصادی آن را دریافت و در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف به فعالیت و تبادل نظر می پردازند که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- شرایط دریافت کارت بازرگانی چگونه است ؟
از جمله شرایط دریافت این کارت داشتن تابعیت ایرانی و سایر موارد از این دست بوده که در متن مقاله به طور کامل در مورد آن توضیح داده شده است 


3- نحوه دریافت کارت بازرگانی به چه صورت است ؟
برای این کار لازم است تا به سامانه هوشمند یکپارچه کارت بازرگانی مراجعه کرده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : دریافت کارت بازرگانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/74j8
نظرتان را بنویسید