مدارس شبانه روزی تهران

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس شبانه روزی مدارسی هستند که دانش آموزان علاوه بر تحصیل در آن ها، امکان اسکان و زندگی در محیط ارائه شده از سوی مدرسه را نیز دارند. هنوز مدارس شبانه روزی در تهران ایجاد نشده و دانش آموزان می توانند در مدرسه شبانه روزی اطراف تهران مانند کرج تحصیل کنند.




بسیاری از افراد که در منطقه‌ های دور افتاده، روستاها و مناطقی که امکانات کافی را برای آموزش ندارند مشغول به زندگی هستند، شرایط لازم را برای ادامه تحصیل نداشته و در نتیجه امکان این را ندارند تا سطح سواد و دانش خود را افزایش دهند. از این رو تحصیل در مدارس شبانه روزی را به عنوان یک راه حل اساسی برای خود می‌ بینند.

برای شروع به تحصیل در مدارس شبانه روزی باید اطلاعات کافی را درباره هر یک از این مدارس داشته باشید. در این مقاله به معرفی مدارس شبانه روزی تهران می‌پردازیم و نحوه ثبت نام، شروع تحصیل و شهریه مدارس شبانه روزی را تحت بررسی قرار می‌ دهیم.



معرفی مدارس شبانه روزی تهران
در ادوار مختلف شرایط تحصیل برای بعضی افراد سخت بوده و هر یک از افرادی که مشتاق به ادامه تحصیل بوده‌اند به دلایلی امکان آن را پیدا نکرده‌اند. اکثر خانواده‌ها که در نواحی اطراف تهران و منطقه‌ های بی‌بضاعت این شهر بزرگ مشغول به زندگی هستند، امکانات لازم را برای فرستادن فرزندان خود به مدارس دولتی یا خصوصی نداشته و در نتیجه تصمیم می‌گیرند برای راحتی خود و فرزندانشان، در زمان ثبت نام مدارس به مدارس شبانه روزی تهران رفته و در آن ها نام نویسی کنند.



هر یک از افراد برای ورود و ثبت نام در این مدارس باید اطلاعاتی جامع داشته باشند؛ مثلا این که این مدارس در کدام مناطق تهران قرار دارند، شرایط ثبت نام و تحصیل در این مدارس به چه شکل است، آیا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی ملزم به پرداخت شهریه هستند؟ و... .



در همین ابتدا باید یادآوری کنیم که مدارس شبانه روزی کاملا متفاوت از مدارس روزانه و شبانه می‌ باشد و شما باید از تفاوت بین آن‌ ها آگاهی داشته باشید. شرایط ثبت نام در مدارس این چنینی متفاوت از سایر مدارس بوده، چرا که در مدارس شبانه روزی تهران اجازه زندگی به شما داده می شود. در واقع با ثبت نام در مدارس شبانه روزی، شما در محلی خاص اسکان داده می‌ شوید تا در دوران تحصیل خود در مدرسه مورد نظر اقامت داشته باشید.



در مدارس شبانه روزی علاوه بر دانش آموزان، معلمان و مسئولان مدرسه نیز ممکن است در حین انجام کار، زندگی خود را نیز در این مدارس بگذرانند. در واقع شما با تحصیل در مدارس شبانه روزی تهران نگرانی از بابت رفت و آمد، خورد و خوراک، محل اقامت و سایر موارد مهم برای زندگی نخواهید داشت.



این یک شرایط بسیار ویژه برای دانش آموزان در روستاها و مناطق دور افتاده خواهد بود تا به راحتی و بدون نگرانی تحصیل کنند. دانش آموزان در طول مدت تحصیل برای رفت و آمد بین مدارس و محل اقامت خود با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد و می‌ توانند از امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌ گیرد بهره ببرند.





لازم به ذکر است که هنوز در تهران مدرسه‌ ای با عنوان مدرسه شبانه روزی وجود نداشته و تنها مدارس مخصوص بزرگسالان یا مدارس شبانه وجود دارند. اما در استان البرز می توان در مدارس شبانه روزی مانند حجاب ثبت نام نمود.



دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس ابتدایی و دبیرستان را دارند می توانند با مطالعه مقاله زیر به دریافت اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در مدارس بپردازند.



بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس





نحوه ثبت نام در مدارس شبانه روزی تهران
حالا  که با ماهیت مدارس شبانه روزی آشنایی پیدا کردید، لازم است اطلاعاتی که برای شروع تحصیل، سایت ثبت نام مدارس و نحوه ورود به این مدارس را به دست آورید. باید بدانید که برای ثبت نام مدارس شبانه روزی تهران لازم است پیرو قوانین باشید و شرایط ثبت نام را در نظر داشته باشید.



از اصلی‌ ترین شرایط برای ثبت نام و شروع به تحصیل در مدارس شبانه روزی تهران، اقامت داوطلبان در روستاها و مناطق دور افتاده که دسترسی لازم به امکانات کافی برای ادامه تحصیل را ندارند می‌ باشد. همچنین این که داوطلبان در صورتی می‌ توانند در این مدارس تحصیل کنند که امکانات لازم را برای تحصیل در مدارس دولتی و روزانه در اختیار نداشته باشند و در واقع تحصیل در این مدارس برای آن‌ها مشکلاتی را به همراه داشته باشد.



دانش آموزان برای ثبت نام باید تحت معاینه پزشک معتمد آموزش و پرورش قرار گیرند و گواهی سلامت دریافت کنند. هر یک از دانش آموزان معلولی که برای ثبت نام در مدارس شبانه روزی تهران اقدام می‌ کنند، به شرطی مجاز به ثبت نام خواهند بود که تحصیل در این مدارس مشکلی برای زندگی و امور شخصی آن‌ها به وجود نیاورد.







اگر تعداد داوطلبان برای تحصیل در مدارس شبانه روزی تهران زیاد باشد، داوطلبان با توجه به مسافت، میزان دسترسی به امکانات تحصیلی، سختی‌ های مسیر و در نهایت شایستگی و نبوغ و استعدادی که دارند رده بندی شده و در اولویت قرار می‌ گیرند. معمولا ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی و یا سایر مدارس دیگر به علت هزینه های بالا، گزینه انتخابی این دسته از دانش آموزان نخواهد بود.



اگر دانش آموزان در زمان تحصیل در مدارس شبانه روزی تهران مردود شوند، می‌توانند 1 سال دیگر در این مدرسه تحصیل کنند و در صورت عدم جبران این مردودی، از مدرسه اخراج می‌ شوند. در مدارس شبانه روزی کلاس‌های درس 5 روز در هفته برگزار می‌ شوند و این مدارس در روزهای آخر هفته تعطیل هستند. دانش آموزان تا سن 18 سالگی می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند.



بیشتر بخوانید: ثبت نام کتاب های درسی









لیست مدارس شبانه روزی تهران
با توجه به شرایط بسیار عالی مدارس شبانه روزی برای تحصیل افراد در مناطقی که امکانات تحصیلی بسیار کمی دارند، بسیاری از والدین به این فکر هستند که فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به این مدارس بفرستند. البته شهریه این مدارس مانند شهریه مدارس غیرانتفاعی و یا نمونه دولتی نبوده و بسیار کمتر از آن می باشد.



افراد برای تحصیل در مدارس شبانه روزی تهران، باید با تمامی مدارس شبانه روزی که در این استان وجود دارد آشنایی داشته باشند و اطلاعات لازم را درباره این مدارس و شرایط ثبت نام و تحصیل در هر یک از آن‌ها را به دست آورند.



با این حال باید بدانید که متاسفانه در استان تهران مدرسه‌ ای تحت عنوان مدرسه شبانه روزی وجود ندارد و اکثر مدارس به شکل شبانه و روزانه هستند. با این وجود در صورتی که هنوز هم تمایل به ثبت نام و تحصیل در مدارس شبانه روزی دارید، می‌توانید برای ثبت نام در مدارس شبانه روزی حجاب که در استان البرز قرار دارد اقدام کنید.



همانطور که گفته شد، از جمله مدارس شبانه روزی نام آشنا در شهر کرج می‌توان به دبیرستان حجاب اشاره کرد که در محله کوی قائم، خیابان قائم چهار،خیابان نیلوفر شش واقع شده است.



هزینه لازم برای تحصیل در مدارس شبانه روزی شامل هزینه‌ های مربوط به پانسیون و اقامت در طول دوره تحصیلی و همچنین هزینه مورد نیاز برای شهریه می‌باشد که معمولا نرخی مناسب و معقول داشته تا افراد بتوانند از عهده این هزینه بربیایند.



لازم به ذکر است برای پیش ثبت نام در انواع مدارس می بایست به سایت دانش آموزی پادا که در زیر به آن اشاره شده است مراجعه کنید و ثبت نام خود را از آن طریق انجام دهید.



در ادامه بخوانید: پادا







کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ثبت نام در انواع مدارس تهران را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفن هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.






سوالات متداول


1- منظور از مدارس شبانه روزی چیست ؟
مدارس شبانه روزی، مدارسی است که دانش آموزان علاوه بر تحصیل امکان زندگی در آن را نیز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.




2- لیست مدارس شبانه روزی در تهران را از کجا می توان تهیه کرد؟
تهران، فاقد مدارس شبانه روزی است، اما در نزدیکی آن مانند استان البرز مدارس شبانه روزی وجود دارد که در مقاله به آن اشاره شده است.




3- شهریه مدارس شبانه روزی چقدر است ؟
شهریه مدارس شبانه روزی نرخی معقول داشته که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

منبع : مدارس شبانه روزی تهران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Y1zA
نظرتان را بنویسید