شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آزمون دکتری از دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه تشکیل شده که داوطلبانی که از مرحله اول این آزمون گذر کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کردند، در صورتی که تمامی شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری 1401 را دارا باشند، وارد مرحله مصاحبه خواهند شد.




ممکن است برای هر کدام از شرکت کنندگان آزمون دکتری سراسری 1401 این سوال پیش بیاید که چه کسانی به مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دانشگاه به صورت جداگانه حد نصاب قبولی مرتبط با رشته های خود را اعلام می کنند و در کارنامه انتخاب رشته دکتری مشخص می شود که هر داوطلب با توجه به نمره کلی (تراز آزمون کتبی) که کسب کرده موفق به کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه کدام یک از رشته محل های انتخابی خود شده است.

داوطلبانی که دعوت به مصاحبه شدند می بایست جهت انجام مصاحبه به دانشگاه های پذیرنده مراجعه نمایند. در جلسه مصاحبه اساتید و داوران جهت ارزیابی میزان توانمندی و تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی، پایان نامه، رزومه و … بر جلسه نظارت خواهند داشت. از آنجا که داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری باید شرایط شرکت در این مرحله را داشته باشند، در ادامه شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری 1401 را شرح می دهیم.





شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری 1401
تمامی داوطلبان آزمون دکتری 1401 برای شرکت در مصاحبه علمی که دومین مرحله سنجش توانایی های علمی داوطلبان به شمار می رود، باید مراحل قبلی را با موفقیت پشت سر بگذارند. با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری و اطلاعیه های سازمان سنجش در سال گذشته شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری به شرح زیر است.


1ثبت نام آزمون دکتری 1401 و شرکت در آن



2مجاز به انتخاب رشته دکتری شدن در یک یا همه دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مطابق کارنامه اولیه آزمون دکتری



3تکمیل فرم رشته محل های مورد علاقه در زمان انتخاب رشته دکتری 1401



4کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری با توجه به کارنامه انتخاب رشته دکتری



5تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری دانشگاه های سراسری در سایت سنجش

بیشتر بخوانید: کارنامه انتخاب رشته دکتری





تاثیر مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری سراسری 1401
مصاحبه دکتری سراسری مرحله بسیار تاثیرگذاری در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری 1401 است. میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش محور به شرح زیر است.



دکتری آموزشی ـ پژوهشی



سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد.

1ـ آزمون متمرکز (50 درصد)

2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)



دکتری پژوهش محور



سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد.

1ـ آزمون متمرکز (30 درصد)

2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

4ـ تهیه طرح واره (20 درصد)



شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری رایگان نیست و داوطلبان باید برای شرکت در مصاحبه دوره های روزانه و شبانه، دانشگاه های غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان به صورت جداگانه هزینه مصاحبه را پرداخت کنند که برای اطلاع از هزینه مصاحبه دکتری می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه مصاحبه دکتری









افرادی که تمامی شرایط بالا را دارند می توانند بعد از تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش، نسبت به پرداخت هزینه مصاحبه دکتری با توجه به دوره یا دوره هایی که به مصاحبه دعوت شدند، اقدام کرده و در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری در جلسه مصاحبه دکتری 1401 حاضر شوند.



مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی به تمامی سوالات داوطلبان پاسخ دهند. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره هیوا تماس بگیرید.

در ادامه بخوانید: راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری









سوالات متداول


1- آیا محدودیتی برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری وجود دارد؟
خیر. داوطلبان می توانند در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه تمامی رشته محل های انتخابی خود سر جلسات مصاحبه حاضر شوند که توضیحات شرایط مصاحبه دکتری در مقاله موجود است.




2- هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری چقدر است؟
طبق متن مقاله دانشگاه های سراسری هر ساله با انتشار اطلاعیه ای با مضامین زمان و جزئیات برگزاری مصاحبه، هزینه هر دوره را به اطلاع داوطلبان می رسانند.




3- آیا تکمیل فرم صلاحیت عمومی برای حضور داوطلبان در جلسات مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری الزامیست؟
​بله. طبق متن مقاله اگر فردی فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل نکرده باشد اجازه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری را نخواهد داشت.

منبع : شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3ZzA
نظرتان را بنویسید