شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۲

شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۲
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

شهریه مدارس غیرانتفاعی 1402 اعلام شد. کلیه افراد و دانش آموزان می توانند بعد از کسب اطلاعاتی در رابطه با شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرها اقدامات لازم را برای ثبت نام در این مدارس انجام دهند. از آن جایی که آشنایی با جدیدترین مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرها و مناطق برای هر یک از دانش آموزان قبل از انجام ثبت نام در این قبیل مدرسه ها اهمیت زیادی دارد کمک گرفتن از مشاوری کاردان و خبره در این زمینه مهم به نظر می رسد.

عوامل موثر در نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی

جالب است بدانید که عوامل مختلفی در نرخ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی به خصوص مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران اثر دارند. در ادامه این عوامل را بیان خواهیم کرد.

✔ مقطع تحصیلی دانش آموز در مدرسه

یکی از مهم ترین مواردی که در مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی موثر هستند، مقطع تحصیلی  دانش آموز است. در واقع شما برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم باید مبلغ متفاوتی را پرداخت کنید.

✔ امکانات و تجهیزاتی که در مدارس ارائه می شود

یکی از مواردی که می تواند نقش مهمی در مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر استان های کشور داشته باشد، در رابطه با امکانات و تجهیزاتی است که در مدارس غیرانتفاعی ارائه می شود. به عنوان مثال، در صورت وجود امکاناتی از جمله استخر شنا، زمین ورزشی، سالن غذاخوری و موارد دیگر در مدارس غیرانتفاعی الزاماً باید پول بیشتری را برای ادامه تحصیل بپردازید.

✔ شهری که در آن درس می خوانید

دوستان عزیز دقت داشته باشید شهری که در آن مشغول به تحصیل هستید نیز می تواند اثر زیادی روی مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای شما داشته باشد.

در واقع از آن جایی که امکانات و تجهیزات ارائه شده در مدارس غیرانتفاعی شهرهای بزرگی مانند تهران از دیگر شهرهای ایران بیشتر است از این رو بالا بودن مبلغ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران از دیگر شهرهای بزرگ کاملاً قابل توجیه است.

نحوه پرداخت مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی 1402

در رابطه با نحوه پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر استان های کشور باید عرض کنیم که پرداخت این مبلغ شهریه به چند صورت مختلف برای دانش آموزان انجام می گیرد.

امکان پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدرسه ها به دو شکل پرداخت ماهانه و اقساطی فراهم شده است. البته در صورت تمایل می توانید پرداخت چکی هم برای شهریه مدرسه های غیرانتفاعی داشته باشید.

 اما در مجموع باید عرض کنیم که روند کلی پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر شهرها به این صورت است که مدرسه در زمان ثبت نام معمولاً یک سوم الی دو سوم از مبلغ شهریه را دریافت کرده و مابقی این مبلغ را تا پایان سال دریافت می کند.

رفع مشکل پرداخت شهریه مدرسه های غیرانتفاعی برای خانواده های کم وسعت

دانش آموزان زیادی هستند که مایل به ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی هستند، اما متأسفانه به دلیل داشتن مشکلات مالی نگرانی های زیادی در رابطه با پرداخت شهریه این مدارس را دارند. در حال حاضر با توجه به امکان پرداخت قسطی شهریه مدرسه های غیرانتفاعی تهران و دیگر استان های کشور دیگر مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمامی دانش آموزان حتی با داشتن وضعیت نامناسب مالی می توانند برای ثبت نام در مقاطع مختلف مدارس غیرانتفاعی اقدام کنند.

شهریه مدارس غیرانتفاعی چه مواردی را شامل می شود؟

در رابطه با شهریه مدرسه های غیرانتفاعی باید عرض کنیم که شهریه این قبیل از مدارس در دو دسته مختلف شهریه کلاس های فوق برنامه و کلاس های ثابت قرار می گیرد. دقت داشته باشید که ساعات کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان مشغول به ادامه تحصیل در دوره اول و دوم متوسطه حدوداً دوازده ساعت است که همین موضوع به افزایش شهریه مدرسه های غیرانتفاعی در این دوره تحصیلی منجر شده است.

اما همین مبلغ شهریه کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان مشغول به ادامه تحصیل در مقطع ابتدایی با توجه به کمتر بودن زمان این کلاس ها به مراتب کمتر است.

منبع: شهریه مدارس غیر انتفاعی 

نظرتان را بنویسید