استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
moshavergroup05

ما در این مقاله در مورد استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402 در این مقاله آمده است. برای دیدن نرخ شهریه مدارس غیر انتفاعی مقاله مشاور گروپ را بخوانید.

استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

شهریه مدارس غیرانتفاعی

مدارس غیر دولتی یا غیر انتفاعی شهریه پرداز هستند. شهریه ها توسط آموزش و پرورش تعیین می شود و با کمک های مالی والدین دانش آموزان اداره می شود.  برای ثبت نام و ورود به مدرسه و استفاده از امکانات موجود در مدرسه باید هزینه پرداخت کرد. میزان هزینه مدارس غیر دولتی بستگی به منطقه و شهر مدرسه و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان می گذارند متفاوت است.

هر ساله مصوبه میزان شهریه قابل پرداخت از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و مدارس موظف به اجرای این مصوبه هستند. نحوه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402 را در ادامه متن می توانید ببینید.

نرخ شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

میزان شهریه مدارس غیر دولتی در هر سال متفاوت است و افزایش قیمت دارد. نرخ شهریه مدارس غیر انتفاعی از سوی اموزش و پرورش تعیین میشود و توسط مدیران مدرسه  از والدین دانش آموزان دریافت و اداره می شود.

نرخ شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402 حداقل 4 میلیون و حداکثر 35 میلیون تومان اعلام شد. این میزان بستگی به میزان خدمات و نوع منطقه مدرسه از حداقل تا حداکثر می باشد. که می توانید برای اطلاع دقیق از شهریه و استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 اقدام کنید تا با آگاهی ثبت نام دانش آموز را انجام دهید.

نرخ شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

عوامل تاثیر گذار بر میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی

یک سری عوامل هستند که موجب تمایز مدرسه غیر دولتی از دولتی می شود که موجب استقبال والدین برای ثبت نام دانش اموزان در این مدارس می شود.

عوامل تاثیرگذار بر میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی شامل:

🔴میزان ساعت های تدریس دروس

🔴برگزاری کلاس های فوق برنامه و تقویتی

🔴هزینه های مربوط به تغذیه و ایاب و  ذهاب

🔴کلاس های تخصصی تر نسبت به مدارس عادی

🔴بالا بودن امکانات آموزشی، ازمایشگاه، ورزشی، زنگ تفریح و..

🔴حقوق و مزایای معلمان و کارکنان مدرسه

انواع هزینه ها در مدارس غیر دولتی

انواع هزینه ها در مدارس غیر دولتی

انواع هزینه ها در مدارس غیر دولتی را می توان به طور کلی در سه طبقه دسته بندی و تفکیک کرد:

✅یکی از دسته بندی  ها مربوط به شهریه ثابت است

✅یک مورد از انواع هزینه ها در مدارس غیر دولتی مربوط به برنامه های فوق برنامه است.

✅یکی دیگر از انواع هزینه در مدرسه غیر انتفاعی شامل هزینه های متفرقه مانند اردو های آموزشی، جشن تولد ها، لباس فرم، بازدید های علمی و.. می شود.

نحوه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

والدین برای استعلام شهریه مدارس غیر انتفاعی باید به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه استعلام بگیرند.

گاهی اوقات ممکن است مدارس مبالغ اضافی بابت شهریه مدرسه از والدین دریافت کنند بنابر این والدین می توانند در سامانه مشارکت ها از شهریه مدارس استعلام بگیرند

نحوه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402 به این صورت است که ابتدا وارد سامانه مشارکت ها به نشانی www.mosharekatha.ir شوید

برای استعلام شهریه مدارس غیر دولتی در صفحه اصلی در قسمت سمت چپ گزینه میز خدمت را انتخاب کنید

نحوه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

در صفحه جدید گزینه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی را انتخاب کنید.

نحوه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402

 

در این قسمت اطلاعات مربوط به مدرسه مورد نظر را وارد کنید و استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402 را دریافت کنید.

نحوه استعلام شهریه مدارس غیر انتفاعی

 

نحوه پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

نحوه پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت حضوری به مدیر مدرسه می باشد. دانش آموزانی که پیش ثبت نام کرده اند و قصد دارند به صورت قطعی ثبت نام خود را انجام دهند با مراجعه به مدرسه با توجه به شرایطی که دارند شهریه مدارس غیر انتفاعی را پرداخت می کنند

اگر خانواده ای شرایط مالی خوبی نداشت می تواند به صورت پرداخت اقساط و یا دریافت چک مدت دار شهریه را بپردازند. ماهانه مبلغی را به حساب مدرسه واریز کند که همه این روش ها و دیگر روش ها در هر مدرسه ای متفاوت است.

سامانه شکایت از شهریه مدارس غیر دولتی

در برخی موارد مشاهده می شود که مدارس مبالغی بیشتر از آن که مصوب آموزش و پرورش باشد دریافت می کند و بیشتر از حد تصویب شده است و این تخلف محسوب می شود. والدین دانش آموزان اگر فکر می کنند مدرسه ای مبالغ بیشتری از شهریه را دریافت میکنند ابتدا می توانند به استعلام شهریه مدارس غیر دولتی بپردازند و نسبت به افزایش مبلغ غیر قانونی مدارس غیر انتفاعی می توانند شکایت کنند.

برای انجامشکایت از شهریه مدارس غیر انتفاعی و استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1401 - 1402 می توانند در سامانه مشارکت ها به نشانی www.mosharekatha.ir  وارد شوید و اپلیکیشن سام را نصب کنید. با اپلیکیشن سام می توانید شهریه مدارس را استعلام بگیرید و اگر اعتراض و شکایتی از میزان مبلغ دریافتی شهریه دارید در سامانه مشارکت ها اعتراض خود را ثبت کنید.

ما در این مقاله در باره استعلام شهریه مدارس غیر دولتی صحبت کردیم اگر درباره نرخ شهریه مدرسه استان یا منطقه مورد نظر خود سوال داشتید و یا در خصوص سامانه مشارکت ها سوال داشتید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JOvo
نظرتان را بنویسید