لیست ذخیره مدارس شاهد 1402 {مشاهده اسامی ذخیره}

لیست ذخیره مدارس شاهد 1402 {مشاهده اسامی ذخیره}
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

لیست ذخیره مدارس شاهد 1402 بر روی سامانه سجا قرار گرفت. آن دسته از دانش آموزانی که مرحله اول ثبت نام مدارس شاهد را انجام داده باشند و دارای امتیاز و شرایط لازم برای تحصیل در این مدارس باشند، می توانند با ورود به سامانه  saja.medu.ir لیست افرادی را که پذیرفته شده اند، مشاهده کنند. اسامی دانش آموزان براساس میزان امتیاز آن ها بیان می شود و پس از تکمیل ظرفیت، می تواند اسامی دانش آموزانی را که در لیست ذخیره مدارس شاهد قرار دارند، ببینید. چنانچه از دانش آموزان پذیرفته شده در این مدارس، از ثبت نام خود منصرف شود، افراد ذخیره می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. در این مقاله زمان اعلام نتایج لیست ذخیره، چگونگی امتیاز بندی دانش آموزان و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ذکر شده است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.  
 

منظور از لیست ذخیره مدارس شاهد چیست؟

مدارس شاهد به عنوان یکی از با کیفیت ترین مدارس کشور بوده و از دیدگاه والدین و دانش آموزان، یک گزینه بسیار مناسب جهت تحصیل به شمار می رود. هدف از ایجاد این مدارس، پذیرش فرزندان ایثارگران و شهدا بوده و به همین دلیل ظرفیت محدودی را به خود اختصاص می دهد. از سوی دیگر، دانش آموزان باید از شرایط خاصی برخوردار باشند تا بتوانند به مدارس شاهد راه یابند.

 

ثبت نام این مدارس در سه پایه اول ابتدایی، پایه هفتم و دهم صورت می گیرد. چندی پیش با توجه به بالاتر رفتن ظرفیت های پذیرش، این امکان فراهم شد تا دانش آموزانی که جزء خانواده های شهدا نیستند هم در این مدارس ثبت نام کنند. اما در حقیقت اولویت با فرزندان شاهد می باشد و پس از اینکه پیش ثبت نام را انجام دادند، به صورت قطعی ثبت نام خواهند کرد.

اما در این میان متقاضیان غیر شاهد، برای ثبت نام قطعی نیاز به برخورداری از امتیاز کافی و شرایط خاص می باشند. در چنین مواردی، نام این دانش آموزان در لیست ذخیره مدارس شاهد قرار می گیرد و باید منتظر اعلام نتایج قطعی بمانند. چنانچه تعدادی از دانش آموزان پذیرفته از ثبت نام خود منصرف شوند، افرادی که در لیست ذخیره قرار دارند می توانند برای نام نویسی اقدام کنند. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد

قبل از اینکه بخواهیم لیست ذخیره مدارس شاهد را مشاهده کنیم، بایستی اول ثبت نام را انجام داده باشیم. بر اساس آنچه گفته شد، ثبت نام متقاضیان به صورت دو مرحله ای می باشد و لازم است که ابتدا مدارک مورد نیاز در سامانه سجام بارگذاری شده و در صورت پذیرش برای ارائه مدارک به صورت حضوری نیز مراجعه شود.

در ثبت نام اینترنتی مواردی همچون سوابق تحصیلی، اطلاعات تماس، آدرس محل سکونت، تلفن همراه و ثابت کد پستی، اطلاعات شناسنامه‌ ای دانش آموز و والدین او، کد پرسنلی، و سابقه شغلی والدین باید ذکر شود.

توجه داشته باشید که اگر اطلاعات وارد شده صحیح نباشد ثبت نام باطل خواهد شد، اما برای ثبت نام حضوری به همراه داشتن مدارک زیر ضروری می باشد:

🔺 12 قطعه عکس پرسنلی با کیفیت و جدید

🔺 رونویس از همه صفحات شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل آن ها

🔺 مدارکی که حاوی اطلاعات مربوط به محل سکونت دانش آموز است

🔺 پرونده و مدارک مربوط به سال های تحصیلی دانش آموز 

🔺 مدارک مرتبط با امتیاز بندی دانش آموز

 

منبع: https://irantahsil.org/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%b0%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4g7k
نظرتان را بنویسید