ارزیابی سواد حرکتی

ارزیابی سواد حرکتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

طرح ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان برنامه ای است که در جهت توسعه و سنجش میزان سلامتی دانش آموزان در سایت پادا انجام می شود. سوالات فرم ارزیابی سواد حرکتی مربوط به عادات غذایی، میزان فعالیت بدنی و ساعت خواب دانش آموزان است که توسط خودشان تکمیل می شود.

 

 

یکی از نیازهای دانش آموزان که آموزش و پرورش وظیفه رسیدگی به آن را دارد، ایجاد سلامت جسمانی و روانی در فراگیران است. در واقع آموزش و پرورش از طریق اطلاع از نیازهای دانش آموزان می تواند فضایی ایمن برای پرورش سطح سلامت آن ها فراهم نمایند. جمع آوری اطلاعات لازم در این خصوص فرآیندی زمانبر است، اما آموزش و پرورش از طریق راه اندازی بخش ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا شروع به جمع آوری این اطلاعات کرده است.

بنابراین تمامی دانش آموزان می توانند با در دست داشتن کد دانش آموزی خود وارد سایت pada.medu.ir شده و از طریق ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی به تکمیل فرم مربوطه بپردازند. برای آشنایی با چگونگی تکمیل این فرم در ادامه به بررسی نحوه تکمیل فرم سنجش سواد حرکتی دانش آموزان در سایت پادا می پردازیم.

 

نحوه ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی

وزارت آموزش و پرورش با هدف سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان و افزایش سرانه فعالیت بدنی آن ها اقدام به راه اندازی طرحی در جهت ارزیابی سطح سلامت دانش آموزان کرده است. در این طرح دانش آموزان می بایست به سایت پادا مراجعه کرده و از طریق ورود به بخش ارزیابی سواد حرکتی به سوالات این بخش پاسخ دهند.

 

پیش از ایجاد طرح ارزیابی سطح سواد حرکتی در سایت پادا، سامانه همگام در جهت سنجش میزان سلامت روانی دانش آموزان، آزمون های مشاوره ای همگام را برگزار می کرد. در کنار این سامانه، سایت پادا نیز برای ارزیابی سطح سواد حرکتی دانش آموزان بخشی را طراحی کرده تا به بررسی موضوع تربیت بدنی و ساعاتی که دانش آموزان به ورزش کردن اختصاص می دهند بپردازد.

 

برای دسترسی راحت تر دانش آموزان و اولیا، لینک ورود مستقیم به سامانه ارزیابی سواد حرکتی پادا در بخش زیر ارائه شده و مراحل ورود به این سامانه توضیح داده شده است. دانش آموزان امکان ورود به این سایت را با استفاده از کد دانش آموزی خود خواهند داشت.

 

ابتدا به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه کرده و مانند راهنمای تصویری زیر به انتخاب گزینه سواد حرکتی بپردازید.

 

ارزیابی حرکتی در پادا

 

حال کد دانش آموزی را وارد کرده و گزینه ورود به سایت را بزنید. پس از ورود می توانید فرم سوالات ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان را دریافت نمایید.

 

سواد حرکتی پادا

 

برای ورود مستقیم به سایت ارزیابی سواد حرکتی کلیک کنید

 

همانطور که گفته شد، بخش ارزیابی سطح سواد حرکتی دانش آموزان در سایت پادا قرار دارد. برای مشاهده نحوه ورود به پادا و استفاده از سایر امکانات این سامانه می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: پادا

 

 

سوالات ارزیابی سواد حرکتی

همانطور که توضیح داده شد، وزارت آموزش و پرورش برای اطلاع از میزان فعالیت های بدنی دانش آموزان و سطح سلامت جسمانی آن ها در کنار آزمون سلامت روان سایت همگام اقدام به ارائه فرمی در سامانه سواد حرکتی پادا نموده است. در این فرم یک سری سوالات از قبیل تعداد ساعات انجام فعالیت های بدنی، قد و وزن دانش آموزان، ساعت خواب و بیداری آن ها و سایر فعالیت هایی که ممکن است دانش آموزان در 24 ساعت انجام دهند پرسیده می شود.

 

ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان نیاز به کد دانش آموزی دارد. این کد را دانش آموزانی دریافت می کنند که مدیر مدرسه، اسامی آن ها را در سامانه سیدا ثبت نموده باشد. بنابراین برای دریافت کد به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایید.

 

مهم ترین سوالاتی که برای سنجش سطح سواد حرکتی دانش آموزان پرسیده می شود در جدول زیر گردآوری شده است. سوالات در دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی شده و دانش آموزان می توانند پیش از ورود به سامانه، ابتدا این اطلاعات را مطالعه نمایند.

 

سوالات عمومی ارزیابی سواد حرکتی
نام و نام خانوادگی دانش آموزان
روز، ماه و سال تولد
مقطع تحصیلی / نام مدرسه
شهر / استان / منطقه
قد و وزن دانش آموز

 

در ادامه لیست سوالات تخصصی پرسشنامه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان ارائه شده است. اغلب این پرسش ها نشان دهنده شدت فعالیت های بدنی دانش آموز در طول یک روز و یک هفته را نشان می دهد.

 

سوالات تخصصی ارزیابی سواد حرکتی
در 7 روز گذشته چند روز فعالیت «شدید» بدنی داشته اید؟
در 7 روز گذشته چند روز فعالیت «متوسط» بدنی داشته اید؟
در 7 روز گذشته چند روز حداقل 10 دقیقه بطور مداوم راه رفته اید؟
بطور میانگین چه مدت بی تحرک بوده اید؟
دانش آموز شب ها چه ساعتی می خوابد؟
و ....

 

در سامانه دانش آموزی همگام نیز می توان انواع آزمون های مشاوره ای را دریافت کرد و در صورت نیاز به مشاور مراجعه نمود. برای دسترسی به سایت همگام می توانید از طریق لینک موجود در متن مقاله زیر اقدام نمایید.

 

در ادامه بخوانید: همگام

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه دسترسی به سایت ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان را ارائه و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با حوزه مدارس را دریافت کنید.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ منظور از ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان چیست ؟

✔️ ارزیابی سواد حرکتی طرحی است که در جهت اطلاع از میزان فعالیت های بدنی دانش آموزان از طریق سایت پادا ارائه شده است. برای مطالعه جزئیات به متن مقاله مراجعه نمایید.



 

2- ✔️ سوالات فرم ارزیابی سواد حرکتی چیست ؟

✔️ در فرم ارزیابی سواد حرکتی سوالاتی از قبیل قد و وزن، میزان فعالیت های بدنی و ساعت خواب دانش آموز پرسیده می شود.



 

3- ✔️ نحوه ورود به سایت ارزیابی سواد حرکتی چگونه است ؟

✔️ ورود به سامانه سنجش سواد حرکتی دانش آموزان از طریق سایت پادا انجام می شود. لینک ورود مستقیم به این سامانه در متن مقاله قرار دارد.

منبع : ارزیابی سواد حرکتی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J4q2
نظرتان را بنویسید