افتتاح مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی

افتتاح مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی با هدف کاهش اطاله دادرسی و به عنوان واحدی مستقل برای انجام تعدادی از مشاوره‌های روان‌پزشکی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران افتتاح شد.

مسعود قادی پاشا معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با اعلام این خبر گفت: مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی به عنوان واحدی مستقل برای انجام تعدادی از مشاوره‌های روان‌پزشکی تخصصی در سازمان پزشکی قانونی کشور راه‌اندازی می‌شود تا در صورت نیاز، مراجعین برای انجام مشاوره به این مرکز ارجاع شوند.

وی افزود: تعدادی از مراجعین بخش روان‌پزشکی قانونی در روند بررسی‌ها برای تکمیل پرونده و جهت بررسی‌های تکمیلی و مشاوره‌های تخصصی به خارج از سازمان ارجاع می‌شوند که با راه‌اندازی این مرکز برحسب نوع مشاوره درخواستی، نیازی به ارجاع برخی از این عزیزان به بیرون از سازمان نخواهد بود و مشاوره‌هایشان در سازمان انجام خواهد شد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با تأکید بر اینکه انجام مشاوره‌های تخصصی، در مراحل دریافت گواهی از پزشکی قانونی، در این مرکز موجب کاهش اطاله دادرسی و مشکلات مراجعین می‌شود، اظهار داشت: در بسیاری موارد ارجاع افراد برای مشاوره به خارج از سازمان ضمن تحمیل هزینه‌های مازاد برای مردم، موجب طولانی شدن روند رسیدگی می‌شود و افراد ناچار هستند ضمن صرف هزینه، وقت و انرژی زیاد، هفته‌ها برای اخذ نوبت از مشاور منتظر بمانند اما با راه‌اندازی این مرکز تخصصی، مشکل اطاله دادرسی در پرونده‌های ارجاعی به این مرکز مرتفع و پاسخ‌دهی سریع‌تر انجام می‌شود.

قادی پاشا تصریح کرد: قرار است این مرکز با حضور اساتید روان‌پزشک و روان‌شناس معتمد از خارج از سازمان فعالیت کند که ضمن رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها و نیز تکریم ارباب رجوع، موجب تعامل بیشتر سازمان با مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه روان‌پزشکی خواهد شد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان در خصوص نحوه فعالیت این مرکز افزود: مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی ابتدا در حوزه روانپزشکی کودکان فعالیت خود را آغاز می‌کند و پس از طی مراحل اولیه و رفع مشکلات و نواقص احتمالی به سایر حوزه‌های روان‌پزشکی تسری خواهد یافت.

گفتنی است مراسم افتتاح مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی صبح روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور مشاور عالی رئیس سازمان، معاونین، رئیس اندیشکده، رئیس مرکز تحقیقات، جمعی از مدیران کل سازمان و همچنین مدیرکل و جمعی از مسئولین و مدیران پزشکی قانونی استان تهران برگزار شد.

منبع: افتتاح مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی

بیشتر بخوانید : سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mKNp
نظرتان را بنویسید