نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی

نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

بی سوادان و کم سوادان می توانند برای ثبت نام در سه دوره آموزشی سواد آموزی، تحکیم سواد و انتقال، به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام کنند. نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی از طریق سایت savad.ir بوده و طول دوره و زمان برگزاری هر کلاس در آن ارائه شده است.

 

 

نهضت سواد آموزی به منظور گسترش فرهنگ سواد آموزی در کل کشور، اقدام به برگزاری کلاس های نهضت سواد آموزی برای بی سوادان و کم سوادان می کند. آن دسته از افرادی که قصد ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی را دارند، می توانند به سایت نهضت سواد آموزی وارد شوند و از طریق این سایت، اقدام به ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی کنند.

ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی به دو طریق حضوری و غیر حضوری انجام پذیر خواهند بود. طول مدت هر دوره نیز بستگی به سطحی داشته که فراگیر در آن در حال آموزش است. برای آشنایی بیشتر با این جزئیات، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی آشنا کرده تا در صورت نیاز به این کلاس ها بتوانند در آن ها ثبت نام کنید.

 

نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی

نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی یکی از سوالاتی است که برای بی سوادان و کم سوادان به وجود می آید. سازمان نهضت سواد آموزی به منظور ارائه خدمات آموزشی به افراد کم سواد و بی سواد اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی مختلفی نموده است. آن دسته از اشخاصی که قصد ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی را دارند، می توانند به صورت حضوری به مرکز نهضت سواد آموزی مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام در دوره ها نمایند.

 

همچنین آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی می باشند، می توانند به جای مراجعه حضوری به نهضت سواد آموزی به سایت savad.ir مراجعه کنند و از طریق این سایت اقدام به ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی کنند. در ادامه شما را با نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی آشنا می کنیم.

 

ابتدا به سایت نهضت سواد آموزی که دارای نشانی اینترنتی savad.ir می باشد، مراجعه کنید. پس از ورود به سایت، بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک نمایید.

 

ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی

 

حال با توجه به اینکه هنوز در سامانه ثبت نام نکرده اید، بر روی گزینه «کاربر جدید» کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام کلاس های درسی نهضت سواداموزی

 

در این مرحله کافیست که کد ملی، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و بر روی گزینه «دریافت کد» کلیک کنید.

 

حال کد ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

 

راهنمای ثبت نام دوره های نهضت سواد آموزی

 

برای ورود مستقیم به سامانه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی کلیک کنید.

 

پس از ثبت نام در سامانه، می توانید با ورود به ناحیه کاربری خود و بخش خدمات غیر حضوری، اقدام به ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی نمایید.

 

بیشتر بخوانید: سامانه استعلام نهضت سواد آموزی

 

 

طول دوره کلاس های نهضت سواد آموزی

دوره های نهضت سواد آموزی همانند دوره های جهاد دانشگاهی در ساعات و روزهای مختلفی ارائه شده و بسته به شرایط سواد آموزان به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود تا همگی سواد آموزان بتوانند بر حسب شرایط تحصیلی خود یکی از دوره های کلاس های نهضت سواد آموزی را انتخاب نمایند و در این دوره ها ثبت نام کنند.

 

با توجه به انواع دوره های کلاس های نهضت سواد آموزی، طول دوره ها نیز متفاوت بوده و سواد آموزان می بایست در ساعات مشخصی در این دوره ها تحصیل کنند. سه دوره سواد آموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال می باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

طول دوره سواد آموزی

 

دوره سواد آموزی، دوره ای است که برای برخی بزرگسالان که اجازه ثبت نام در مدارس را ندارند، جهت یاد گرفتن حداقل سواد برگزار می شود. مدت زمان دوره سواد آموزی حداقل 400 ساعت و حداکثر 550 ساعت است که بسته به شرایط سواد آموزان و نیازهای آن ها می تواند متغیر باشد.

 

این دوره در 54 جلسه و در طی 6 جلسه در هفته به صورت دو ساعتی برگزار می شود. 54 جلسه از این دوره طبق برنامه ذکر شده برگزار می شود و 55 هفته دوم تا پایان دوره، 6 جلسه در هفته به صورت 3 ساعته برگزار خواهد شد.

 

طول دوره تحکیم سواد

 

دوره تحکیم سواد برای افرادی کاربرد دارد که قبلا دوره های سواد آموزی را گذرانده اند و در حال حاضر قصد تحکیم آموخته های خود را دارند. این دوره به دو صورت حضوری و غیر حضوری ارائه می شود. در روش حضوری، هر هفته 2 الی 3 جلسه برگزار می شود و کل دوره به 35 جلسه 2 ساعته تقسیم بندی می شود. روش غیر حضوری دوره تحکیم سواد، شامل 130 ساعت کلاس آموزشی می باشد.

 

طول دوره انتقال سواد

 

دوره انتقال سواد برای افرادی مناسب است که متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر می باشند، اما شرایط تحصیل در کلاس های آموزش و پرورش را ندارند. این دوره برای افرادی برگزار می شود که قبلا دوره سواد آموزی را گذرانده اند. برنامه هفتگی دوره انتقال در 6 هفته است که در هر هفته 6 جلسه در 4 ساعت به صورت حضوری و 8 ساعت در هفته به صورت تکمیلی و به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: دوره های فنی و حرفه ای

 

 

 

 

کلاس های مجازی نهضت سواد آموزی

آن دسته از سواد آموزانی که در دوران کرونا قصد ثبت نام در دوره ها و کلاس های نهضت سواد آموزی را دارند، می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری در کلاس های نهضت سواد آموزی شرکت کنند. با توجه به شرایط کرونا در کشور ایران، ممکن است که بعضی از کلاس های نهضت سواد آموزی به صورت مجازی برگزار شود. سواد آموزان می توانند از طریق ورود به لینک کلاس از سایت نهضت سواد آموزی به آدرس اینترنتی savad.ir، در کلاس های مجازی ارائه شده در نهضت سواد آموزی شرکت کنند.

 

همچنین، سواد آموزان می توانند به منظور کسب مطالب آموزشی بیشتر، در بخش دانلود ویدئوها در سایت نهضت سواد آموزی به تمامی ویدئوهای ارائه شده در نهضت سواد آموزی دسترسی داشته باشند و تمامی مطالب آموزشی را از طریق این بخش از سایت مشاهده نمایند. همچنین دانلود کتاب های مدارس نیز در کنار آموزش نهضت سوادآموزی می تواند مفید واقع شود.

 

در بخش ویدئوهای سایت نهضت سواد آموزی امکان دسترسی به انواع ویدئوهای آموزشی از جمله دروس مربوط به ریاضی، فارسی، لوح و قلم، قرآن و فرهنگ اسلامی و ... وجود دارد. سواد آموزان می توانند از طریق این بخش به طور رایگان این فیلم های آموزشی را دانلود نموده و مطالعه نمایند.

 

در ادامه بخوانید: سامانه آموزش مجازی روشکا

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی را به متقاضیان ارائه داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مربوط به این حوزه را دریافت نمایید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سایت ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی چیست ؟

✔️ ثبت نام کلاس های آموزشی نهضت سواد آموزی در سایت savad.ir انجام می شود که در متن مقاله لینک ورود به آمو موجود است.



 

2- ✔️ نحوه ثبت نام در کلاس های نهضت سواد آموزی چگونه است ؟

✔️ ثبت نام در کلاس های نهضت سوادآموزی در سایت savad.ir مطابق راهنمای تصویری داده شده در متن مقاله انجام می شود.



 

3- ✔️ مدت زمان دوره های نهضت سواد آموزی چقدر است ؟

✔️ مدت زمان کلاس های نهضت سواد آموزی بستگی به سطح فراگیر داشته که در متن مقاله هر سه سطح آن توضیح داده شده است.

منبع : نحوه ثبت نام کلاس های نهضت سواد آموزی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MR6R
نظرتان را بنویسید