تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سازمان سنجش فرصتی را برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در اختیار داوطلبان جا مانده از این فرآیند قرار داده تا امکان ثبت 100 کد رشته محل را در این بازه زمانی داشته باشند. متقاضیان به سامانه سنجش مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و یا ویرایش برخی از اطلاعات خود اقدام نمایند.

 

 

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شده اند، باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

زمان تخصیص یافته به انتخاب رشته کارشناسی ارشد حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون و به مدت یک هفته الی 10 روز است که به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. البته ممکن است برخی از داوطلبان به دلایل مختلف موفق به تکمیل این فرم در آن تاریخ نشده و به دنبال فرصت مجددی برای ثبت کد رشته های مورد علاقه خود باشند به همین دلیل در ادامه مقاله به توضیح تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

پس از انتشار نتایج اولیه کارشناسی ارشد داوطلبان در زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش می توانند برای ثبت کد رشته های مجموعه امتحانی مورد علاقه خود اقدام نمایند. سال گذشته این مهلت از اوایل شهریور ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه داشت.

 

امسال نیز باید دید زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش در چه تاریخی خواهد بود و بر اساس آن مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 نیز مشخص می شود. در این فرصت متقاضیان در ابتدا باید به دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد پرداخته، مجموعه امتحانی مورد نظر خویش را پیدا کرده و به ثبت کد رشته ها با توجه به الویت و علاقه خود نماید.

 

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مطالعه مقاله زیر می تواند به داوطلبان علاقه مند به شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد بسیار مفید بوده و زمان و نحوه انتخاب رشته به طور کامل در این مقاله ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

همانطور که گفته شد سال گذشته انتخاب رشته کارشناسی ارشد از اوایل شهریور ماه آغاز شد. پس از اتمام این مهلت با توجه به درخواست های بسیار متقاضیان این زمان تا چند روزی نیز تمدید شد. بر این اساس، داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 موفق به درج رشته محل های خود نشده اند می توانند منتظر تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشند.

 

امسال پیش بینی می شود انتخاب رشته کارشناسی ارشد تا اواسط شهریور ماه صورت گرفته و طبق روال سالیان گذشته برای رفاه حال داوطلبان جا مانده از این مرحله حدودا تا 5 روز تمدید شود. در این صورت داوطلبان برای انتخاب کد رشته های مورد نظر خود می توانند اقدامات لازم را تدارک ببینند.

 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع از زمان دقیق تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ عضو کانال تلگرامی هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد هیوا را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته ارشد

 

 

 

 

 

مشاوره تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

آگاهی از نحوه انتخاب رشته ارشد 1401 یکی از ضرروی ترین نیاز داوطلبان برای داشتن انتخاب رشته ایی دقیق و موفق است لذا باید با دقت بالایی انجام گرفته تا درصد احتمال خطا را کاهش دهد. متقاضیان انتخاب رشته پس از این که به مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پرداخته و کد رشته محل ها را استخراج کردند می توانند نسبت به ثبت کد ها در فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد علاوه بر کد رشته ها، سایر اطلاعات مربوط به انتخاب رشته ارشد که دانستن آن برای داوطلبان الزامی است، درج شده است. بنابراین توصیه می کنیم پیش از ثبت کد رشته های مورد علاقه خود ابتدا به مطالعه این دفترچه بپردازید.

 

در صورت تغییر یا اضافه شدن رشته محل های جدید، اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز در این زمان منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از این رو متقاضیانی که در موعد مقرر انتخاب رشته نموده اند، در صورت تمایل می توانند با توجه به اصلاحات مندرج در این دفترچه نسبت به ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در این زمان اقدام نمایند.

 

 کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا در طول مدت تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص در اختیار آن ها قرار می دهند.

در ادامه بخوانید: ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 چه زمانی است؟

✔️ تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد مدتی پس از تاریخ انتخاب رشته ارشد صورت می گیرد که تاریخ دقیق آن در متن مقاله قرار خواهد گرفت.



 

2- ✔️ آیا امکان ویرایش کد رشته محل ها در زمان تمدید مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 وجود دارد؟

✔️ بله، همانطور که در متن مقاله توضیح داده شد، داوطلبان امکان ویرایش برخی از اطلاعات خود در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دارند.



 

3- ✔️ آیا فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت همزمان است؟

✔️ با توجه به متن مقاله متقاضیان انتخاب رشته ارشد در دانشگاه های آزاد باید از طریق سایت دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند، اما انجام این فرآیند در دانشگاه های سراسری (روزانه و غیر روزانه) تفاوتی ندارد.

منبع : تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rD5W
نظرتان را بنویسید