تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل داروسازی در روسیه بدون آزمون می توانند با آماده کردن مدارکی نظیر نسخه ترجمه شده مدرک دیپلم و ریز نمرات، درخواست پذیرش خود را ارسال نمایند که در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه های داروسازی روسیه می بایست سالانه مبلغی در حدود 2 تا 5 هزار دلار را جهت شهریه دانشگاه پرداخت کنند.




داروسازی شاخه ای از علم پزشکی و زیست شناسی است که بر مطالعه و پژوهش تاثیرات ، تولید و تجویز دارو تمرکز دارد. فارغ التحصیلان رشته داروسازی می توانند در زمینه تحقیقات پزشکی، ابداع نسل جدید داروها، درمان مسمومیت با دارو و بهترین درمان های دارویی برای بیماری ها فعالیت کنند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل داروسازی در روسیه می باشند چرا که دوره های آموزشی متنوعی در رشته داروسازی توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود و بعضی دانشگاه های روسیه دوره های آموزشی به زبان انگلیسی هم برگزار می کنند. همچنین هزینه تحصیل داروسازی در روسیه مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای غربی می باشد. در ادامه در خصوص شرایط، هزینه و دانشگاه های برتر روسیه برای تحصیل داروسازی، توضیحات جامعی داده شده است.



جزئیات تحصیل داروسازی در روسیه
 تحصیل داروسازی در روسیه 4 تا 5.5 سال طول می کشد که دانشجویان در این مدت دانش نظری و عملی کافی را در رشته خود کسب می نمایند و با گذراندن دوره داروسازی در دانشگاه های روسیه برای کار در آزمایشگاه های داروسازی و فعالیت به عنوان متخصص علوم دارویی در این کشور و همچنین سازمان های بین المللی آماده می شوند.

​  تحصیل داروسازی در روسیه به صورت 30 درصد تدریس دروس تئوری و 70 درصد سمینار، آموزش های عملی و آزمایشگاه می باشد. سرفصل های درسی به گونه ای انتخاب شده که دانشجویان کاربرد علوم تجربی و عملی داروسازی را در زمینه درمان بیماران بیاموزند. تحصیل در روسیه شامل شرکت در آزمون های پایان ترم نیز می شود و در نهایت دانشجویان داروسازی باید در امتحانات پایان ترم حاضر باشند.

​ علاوه بر دوره آموزشی جامع داروسازی، بعضی دانشگاه های روسیه فرصت کسب تجربه در زمینه مدیریت فعالیت های داروسازی و ارتباطات اجتماعی، کنترل کیفیت داروها و تکنولوژی های به روز داروسازی از جمله زیست دارو (Biopharmacy) را برای دانشجویان فراهم می کنند.

​ در حال حاضر در دانشگاه های RUDN و سچنوف روسیه دوره داروسازی به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان علاقمند به تحصیل در سایر دانشگاه ها می بایست زبان روسی را بیاموزند. متقاضیان می توانند پیش از آغاز تحصیل داروسازی، در دوره پادفک روسیه که حدود یک سال طول می کشد شرکت کرده و دانش زبان روسی خود را به حد قابل قبولی برسانند.

حتما بخوانید: دوره پادفک روسیه





شرایط اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه های روسیه
متقاضیان جهت پذیرفته شدن در رشته داروسازی در اکثر دانشگاه های روسیه لازم نیست در امتحان ورودی خاصی شرکت کنند و ارائه سوابق تحصیلی دوره دبیرستان برای این کار کفایت می کند. با این حال جهت تحصیل در برخی دانشگاه های دولتی متقاضیان می بایست در آزمون ورودی سراسری (EGE) شرکت کنند.

دانشگاه های داروسازی روسیه راه های ارتباطی و ارسال درخواست الکترونیکی را در وبسایت خود اعلام می کنند. متقاضیان علاوه بر تکمیل فرم های درخواست، جهت اخذ پذیرش داروسازی می بایست مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و ریز نمرات دوره دبیرستان به خصوص درس های فیزیک، شیمی و زیست شناسی را ارائه دهند.



 مدارک لازم جهت اخذ پذیرش داروسازی در روسیه



 تکمیل فرم درخواست شامل اطلاعات فرد متقاضی و رشته مورد نظر

 نسخه رسمی ترجمه شده به زبان روسی​ مدرک فارغ التحصیلی دیپلم

 نسخه ترجمه شده ریز نمرات دوره دبیرستان

​ گواهی سلامت و نتیجه آزمایش HIV که از یکی از مراکز مورد تایید سفارت روسیه صادر شده باشد

​ مدارک شناسایی با ترجمه رسمی

​ چند قطعه عکس پاسپورتی

 جهت تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی، در صورت درخواست دانشگاه متقاضیان باید مدرک آزمون های تافل یا آیلتس را ارائه نمایند.

متقاضیان در صورت تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه می بایست علاوه بر مدارک فوق، نسخه ترجمه شده گواهی دوره کارشناسی خود را نیز ارسال کنند که در این خصوص در مقاله زیر بیشتر توضیح داده شده است.

حتما بخوانید: تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه


هزینه تحصیل داروسازی در روسیه
هزینه تحصیل داروسازی در روسیه می تواند بسته به دانشگاه، مدت زمان تحصیل و زبان دوره متفاوت باشد. بسیاری از دانشگاه های روسیه در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان دارای جایگاه خوبی بوده و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران می باشند. از این رو فارغ التحصیلان رشته داروسازی روسیه می توانند در صورت تمایل در ایران نیز به فعالیت بپردازند.

 هزینه تحصیل داروسازی در روسیه کمتر از رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی می باشد. در ادامه هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های داروسازی برتر روسیه که دانشجویان خارجی را هم پذیرش می کنند، برای افراد علاقمند به تحصیل در این رشته بر شمرده ایم:



هزینه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی روسیه
نام دانشگاه  نام رشته مدت تحصیل زبان تدریس هزینه سالانه
RUDN university دانشگاه RUDN روسیه Pharmacy 5 سال روسی 5000 دلار
Drogs Technology: Biopharmacy 3 سال انگلیسی 4200 دلار
Far Eastern Federal university دانشگاه فدرال FEFU روسیه Pharmacy 5 سال روسی 2850 دلار
Sechenov university دانشگاه سچنوف Pharmacy 5 سال انگلیسی، روسی 5800 دلار
Industrial Pharmacy, Pharmaceutical Medicine 2 سال روسی 1800 دلار
Kazan Federal university دانشگاه فدرال کازان Pharmacy 5 سال روسی 2900 دلار


 تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز شرایط مشابهی با داروسازی دارد که توضیحات بیشتر در این مورد را می توانید در مقاله زیر بخوانید. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله سولاتی در مورد تحصیل در روسیه دارید، می توانید از طریق تلفن ثابت با سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و پرسش های خود را مطرح کنید تا مشاوران این مرکز اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

در ادامه بخوانید: تحصیل پزشکی در روسیه









سوالات متداول


1- تحصیل رشته داروسازی در روسیه چه شرایطی دارد؟
متقاضیان تحصیل داروسازی در روسیه باید دارای مدرک دیپلم بوده و مدارک لازم را فراهم کرده باشند که شرایط تحصیل داروسازی در این کشور در متن مقاله توضیح داده شده است.




2- طول مدت تحصیل داروسازی در روسیه چند سال است؟
تحصیل داروسازی در روسیه حدود 5 سال طول می کشد که سایر توضیحات را می توانید در این مطلب مطالعه نمایید.




3- هزینه تحصیل داروسازی در روسیه چه میزان است؟
تحصیل داروسازی در روسیه به طور متوسط 2 تا 5 هزار دلار در سال هزینه دارد که جزئیات بیشتر در این مورد در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : تحصیل داروسازی در روسیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rA34
نظرتان را بنویسید