سهمیه های آزمون کارشناسی ارشد 99

سهمیه های آزمون کارشناسی ارشد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش سهمیه های مختلفی را برای متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد 99 همانند سال های پیش در نظر دارد . از جمله آنها سهمیه رزمندگان ، سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران ، حافظان کل قرآن و استعداد درخشان است که کمک شایانی به داوطلبان در کسب رتبه بهتر در آزمون کارشناسی ارشد می کند .




سهمیه ها و تسهیلاتی که سازمان سنجش برای آزمون ارشد در نظر می گیرد در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 به طور مفصل توضیح داده شده است . داوطلبان با مطالعه این دفترچه با سهمیه های مختلف کارشناسی ارشد آشنا شده و پس از انتخاب سهمیه مورد نظرشان فرم ثبت نام را تکمیل می کنند .

سهمیه های رزمندگان و ایثارگران 5 و 25 درصدی از جمله سهمیه های مؤثر در قبولی آزمون کارشناسی ارشد 99 هستند که پس از انتشار نتایج اولیه آزمون ارشد 99 در کارنامه درج می شوند . داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران نیستند ، مشمول سهمیه آزاد خواهند شد . اطلاع از شرایط و نکات هر سهمیه به داوطلبان کمک می کند تا شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه داشته باشند به همین دلیل در ادامه به بررسی سهمیه های رزمندگان، ایثارگران و سایر سهمیه ها از جمله حافظان قرآن کریم و استعداد درخشان آزمون ارشد 99 و نکات مهم هر کدام می پردازیم .



مشمولان سهمیه رزمندگان ارشد 99
داوطلبان برای قرار گرفتن در گروه سهمیه رزمندگان کارشناسی ارشد 99 باید دارای شرایطی باشند که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ذکر شده در غیر این صورت مشمول استفاده از این سمیه نخواهند شد .



 رزمندگانی که 6 ماه متوالی و متناوب به صورت داوطلبانه از تاریخ 31 شهریور 59 تا 31 شهریور 67 در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند .



 پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان موظفی ، از تاریخ 31 شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67 حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند .



 با توجه به دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 99 آن دسته از داوطلبانی که جزء نیروهای فعال و یا عادی بسیج هستند ، مشمول سهمیه رزمندگان نمی شوند .



 کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد .



داوطلبانی که واجد شرایط بوده به یکی از ارگان های مقاومت بسیج مستضعفین و یا وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کرده و فرم مربوط به سهمیه رزمندگان را تکمیل نمایند . اطلاعات داخل فرم پس از زمان ثبت نام مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید نهایی ، این دسته از داوطلبان جز مشمولان سهمیه رزمندگان ارشد 99 پذیرفته شده و کد 12 رقمی مخصوص به خود را دریافت می کنند . این کد را در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 99 باید در قسمت مربوط وارد کرد .



پس از تکمیل و ارسال فرم ثبت نام کارشناسی ارشد ، در صورتی که سهمیه رزمندگان در کارت ورود به جلسه ارشد هنوز اعمال نشده می توانید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد 99 نسبت به ویرایش و درج مجدد آن اقدام نمایید .

بیشتر بخوانید: زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 99









مشمولان سهمیه ایثارگران ارشد 99
از تأثیر گذار ترین سهمیه های موجود در کنکور کارشناسی ارشد 99 ، سهمیه ایثارگران است که در دو دسته ایثارگران 5 درصد و ایثارگران 25 درصد وجود دارد . جدول زیر مشمولان هر دسته را همراه با شرایط استفاده از این سهمیه نشان داده است .



سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد 99
نوع سهمیه ایثارگران  افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران
سهمیه 25 درصدی ایثارگران همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
آزادگان و همسر و فرزندان آنان
جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
سهمیه 5 درصدی ایثارگران جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه


مشمولان سهمیه ایثارگران 25 درصد ( جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان ، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان ) و ایثارگران 5 درصد ( جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزاندان آنها ) نیازی به دریافت کد پیگیری 12 رقمی نداشته و در صورت تأیید ارگان مربوط ، با سهمیه ایثارگران گزینش می شوند  اما مشمولان سهمیه 5 درصدی که همسر و  فرزند رزمندگان هستند باید نسبت به دریافت کد اقدام نمایند .



داوطلبان کارشناسی ارشد برای اطلاع از سایر شرایط موجود در کنکور ارشد 99 می توانند مقاله زیر را که مربوط به شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد سال تحصیلی 99 - 1400 است را مطالعه کرده و با آگاهی کامل به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد بپردازند .



داوطلبان با عضویت در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا و یا با دنبال کردن صفحه کارشناسی ارشد هیوا می توانند از اطلاعات مربوط به سهمیه های کارشناسی ارشد 99 آگاه شوند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400


سایر سهمیه های کارشناسی ارشد 99
علاوه بر سهمیه ایثارگران و رزمندگان تسهیلات دیگری نیز در اختیار داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 که جزء حافظان کل قرآن کریم و استعداد درخشان هستند قرار گرفته است که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم .



 امتیاز حافظان کل قرآن مجید


حافظان کل قرآن مجید به جز اتباع خارجی که خواهان استفاده از این سهمیه هستند ضرورت دارد با مطالعه توضیحات زیر در آزمون کارشناسی ارشد ( کد رشته 1111 ) شرکت نموده و در فرم ثبت نام قسمت حافظان قرآن مجید را علامت گذاری کند .



 مدرک تخصصی حافظان درجه 3 را ارائه دهند .

 اسامی داوطلبان دیپلم و زیر دیپلم پس از کسب حد نصاب علمی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد .

 معرفی شدگان دیپلم و زیر دیپلم که دارای مدرک تخصصی حفظ هستند لازم است برای اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث نسبت به ارسال مدارک اقدام نمایند .

 دارندگان مدرک کارشناسی علوم قرآنی و مدرک تخصصی حفظ لازم است پس از برگزاری آزمون مدارک خود را برای سازمان سنجش ارسال کنند .

 حافظانی که در سالهای پیش با این امتیاز موفق به اخذ کارشناسی علوم قرآن و حدیث شده اند از استفاده مجدد این سهمیه در کارشناسی ارشد محروم هستند .

 حافظانی که در سالهای پیش با این امتیاز موفق به اخذ کارشناسی علوم قرآن و حدیث شده اند موظف اند به معاونت فنی و آماری سازمان سنجش مراجعه نموده و گواهی معدل کارشناسی خود را اخذ نمایند سپس معدل صحیح را در فرم ثبت نام ارشد درج کنند .



 تسهیلات استعداد درخشان


داوطلبان استعداد درخشان حداکثر تا یک سال پس از دانش آموختگی و فقط برای یکبار در صورت کسب 90 درصد حد نصاب علمی آخرین فرد پذیرفته شده و با رعایت شرایط زیر امکان استفاده از این امتیاز را دارند .



 برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد های علمی دانشجویی

 دانشجویان نمونه کشوری در کارشناسی

 رتبه های اول تا سوم جشنواره های خوارزمی ، رازی ، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی

 دانش آموخته رتبه اول کارشناسی پیوسته در میان هم رشته و هم ورودی های خود طی 8 نیمسال تحصیلی

 دانش آموخته رتبه اول کارشناسی نا پیوسته در میان هم رشته و هم ورودی های خود طی 4 نیمسال تحصیلی



داوطلبان دارای سهمیه کنکور کارشناسی ارشد باید در بازه زمانی تعیین شده مدارک لازم را برای سازمان سنجش ارسال نمایند . داوطلبان می توانند سایر مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد را در مقاله زیر بخوانند .



بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام ارشد 1400







نکات مهم سهمیه رزمندگان ارشد 99
همان طور که گفته شد استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد 99 دارای تبصره و نکات مهمی می باشد که بهتر است هر داوطلب قبل از ثبت نام در آزمون ارشد به دقت آنها را مطالعه کرده و پس از تکمیل فرم و اعلام نتایج به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 بپردازد .



 داوطلبانــي كـه از ســال 1368 به بعد يك نوبت با سهميه رزمندگان در آزمون های ورودی پذيرفته شده اند ، در صورتی كـه دارای حداقــل 12 مـاه حضـور داوطلبانـه در جبهه های نبرد حق عليه باطل باشند ، می توانند در اين آزمون با سهميه رزمندگان شركت نمايند در غيـر ايـن صـورت حـق استفاده از سهميه رزمندگان در اين آزمون را نخواهند داشت .



 داوطلبانی كه با استفاده از سهميه رزمندگان يكبار در دوره كاردانی و يکبار هم در دوره كارشناسی پذيرفته شده اند ، در صورتی كـه دارای حداقل 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق عليه باطل باشند ، می توانند در اين آزمون با سهميه رزمندگان شركت نمايند .



 داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان ، لازم است پس از تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان نسبت به دريافـت كد پيگيری 12 رقمی اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی كه در تقاضانامه اينترنتی در نظر گرفته شده است درج نمايند .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99

نکات مهم سهمیه ایثارگران ارشد 99


 آن دسته از داوطلبانی كه با استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران يکبار در دوره روزانه آزمون كارشناسی ارشد پذيرفته شده باشند ، حق استفاده مجدد از سهميه ايثارگران و رزمندگان در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را نخواهند داشت .



 آن دسته از داوطلبان سنوات قبل كه بـا استفاده از سهميه های شاهد و ايثارگر در رشته های دوره های شبانه و نيمه حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی  ، دانشـگاه پيام نور ، غيرانتفاعی و يا دوره های مجازی و پرديس خودگردان قرار گرفته اند ، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط يكبار ديگر ، مجـاز بـه اسـتفاده مجدد از سهميه در سال های بعد در همان مقطع خواهند بود .



 داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه ایثارگران ، بر خلاف مشمولان سهمیه رزمندگان نیازی به دريافـت كد پيگيری 12 رقمی نداشته و همان تأیید ارگان مربوطه برای پذیرش آنها کافی است .



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا با آگاهی از سهمیه های کارشناسی ارشد 99 پاسخ هر گونه سوال و ابهام داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می دهند .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99



سوالات متداول


1- آیا نیروهای فعال بسیجی مشمول سهمیه رزمندگان در کنکور کارشناسی ارشد 99 می شوند ؟
خیر ، با توجه به توضیحات مقاله ، نیروهای بسیجی فعال یا عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی باشند .




2-   برای دریافت کد 12 رقمی مشمولان سهمیه رزمندگان ارشد 99 به کدام ارگان باید مراجعه نمود ؟
 همان طور که توضیح داده شد ، با مراجعه به سازمان بسیج و یا وزارت جهاد کشاورزی به تکمیل فرم سهمیه رزمندگان پرداخته تا در صورت أیید نهایی آن کد 12 رقمی را دریافت کنید .




3- آیا با انصراف از محل قبولی روزانه می توان بار دیگر از سهمیه ایثارگران در آزمون ارشد استفاده کرد ؟
 مطابق متن مقاله آن دسته از داوطلبان که در دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند ، در صورت انصراف از رشته مشمول استفاده مجدد از سهمیه خود نیستند .

منبع : سهمیه های آزمون کارشناسی ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OxNG
نظرتان را بنویسید