آشنایی کامل با شهر استانبول

آشنایی کامل با شهر استانبول
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
آشنایی کامل با شهر استانبول
استانبول شهری بین قاره اروپا و آسیا شهری که اگربه آن سفر نکرده باشیم حداقل یک بار نیز اسم آن به گوشمان خورده افراد مختلف نظرهای مختلفی درباره استانبول دارند که در جای خود قابل احترام و بررسی می باشد.
اما چه چیزی استانبول را انقدر مهم کرده است؟
خوب همانطور که در بالا نیز گفتم استانبول در محل عبور آسیا و اروپا می باشد خوب چه چیزی از این بهتر؟ برای چی؟ برای تبادل کالا و حمل و نقل.
استانبول از قدیم مورد توجه تجار بوده است و کشورهای آسیایی ترجیح میدادن به کمک استانبول با اروپایی ها تجارت کنند و کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند یا به فروش برساند.
آشنایی کامل با شهر استانبول
استانبول توانست پس از سالیان متعدد خود را از جنگ ها پیروز نجات دهد و بر اساس آن بناهای تاریخی مختلف را در دل خود جا دهد که امروزه درهنگام قدم زدن در استانبول شما گویی در یک موزه شهری قدم میزنید. جالبه بدونید این شهر نه تنها برای توریست ها مورد توجه می باشد بلکه برای دولت ترکیه نیز مورد توجه می باشد و نام دیگر استانبول را پایتخت اقتصادی ترکیه نامگذاری کرده اند. و وجود 3 فرودگاه که تازگی ها فرودگاه جدید آن تاسیس گردیده است مهر تاییدی بر مهم بودن این شهر می باشد.
حمل و نقل
حمل و نقل در این شهر بسیار متنوع و پیچیده می باشد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود که مهمترین پروژه ساحته شده آن تونل اوراسیا می باشد.این تونل توانست با عبور از زیر دریا و متصل کردن دو نقطه شهر به صورت کاملا؛ ایمن از زیر دریا مشکل ترافیک آن را حل کند.
اگر شما وسیله نقلیه شخصی برای جابجایی در استانبول ندارید نگران نباشید مترو این شهر نیز یکی از مدرن ترین و سریع ترین متروها می باشد و با کمک تونل مارمارای که بتازگی نیز ساخته شده است از قسمت آسیایی به اروپایی استانبول با کمترین زمان میتوانید در سفر باشید.
راه آهن این شهر به پایتخت آن یعنی آنکارا نیز متصل می باشد و شما با زمان کمتری نسبت به خودرو میتوانید به نقاط دیگر ترکیه سفر نمایید.
در این شهر عبور و مرور با کشتی نیز رواج دارد اگر مسیر شما به اسکله های این شهر می باشد کشتی سواری را فراموش نکنید در داخل کشتی میتوانید چای سفارش دهید و از نوشیدن چای درکنار صدای دریا لذت ببرید حتی قیمت کشتی از مترو نیز ارزان تر می باشد و ارزش یک بار امتحان را دارد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xzv8
نظرتان را بنویسید