سفرهای تفریحی فضایی در آینده

سفرهای تفریحی فضایی در آینده
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
میخوام درباره یکی از عجیب ترین تیترها یعنی سفرهای تفریحی فضایی در آینده که به واقعیت تبدیل می شود صحبت کنم, پس همراه من باشید.
فکر کنید درحال قدم زدن درماه یا مریخ با یک یوفو هستید و درباره سیاره خود و انسان های آن با یکدیگر درحال مکالمه هستید خدارو چه دیدی شاید این مورد نیز مانند فیلم پاول به واقعیت تبدیل شد. و یا حتی بفکر تاسیس شرکت یا مغازه در ماه برای ارائه خدمات به زمینی ها هستید این رویاها با پیشرفت تکنولوژی دور از ذهن نیست که به واقعیت تبدیل شود.

ثبت شرکت در فضا
با افزایش اگاهی بشر و کشف موارد جدید مسلما؛ تفریح های آن نیز تغییر میکند امروزه با ساخت فضاپیماها و ایستگاه های فضایی مختلف و تلسکوپهای پیشرفته که بشر توانسته نقاط ذورتر دنیا را مشاهده نماید مسلما؛ انسان هایی نیز مایل هستند بتوانند به فضا سفر نمایند و از مشاهده زمین از نمای بالا لذت ببرند در قدیم این کار فقط برای فضانوردان ممکن بود اونم به صورت محدود امروزه با پیشرفت تکنولوژی تعدادی شرکت خصوصی تاسیس شده است که قرار است تورهای مسافرتی به مقصد ایستگاه فضایی و در آینده مریخ و ماه برگزار کنند.
تاکسی فضایی
تاکسی فضایی

تاکسی فضایی
شرکت بوئیگ قرار است در ساخت تاکسی فضایی همکاری نماید. فکر کنید شما با تاکسی های فضایی از نقطه ای مشخص از زمین پرواز کنید و سپس در مقصد مورد نظر در فضا پیاده شوید شاید تا قبل خواندن این مقاله فقط در فیلم های تخیلی علمی و فضایی این نوع سفر را دیده بودیم ولی به لطف همکاری بوئینگ و شرکت ناسا قراره به واقعیت تبدیل شود.البته بوئینگ قرار نیست بصورت مستقیم با ناسا همکاری نمایند بلکه به شرکت خصوصی اسپیس ایکس یا spacex که مجری مستقیم این تاکسی ها قرار است باشد در ساخت این تاکسی ها کمک میکند.
هزینه سفر تفریحی فضایی
هزینه سفر فضایی

هزینه سفر فضایی
هزینه اقامت در هتل های لوکس فضایی مبلغی در حدود 250.000 دلار می باشد.و شرکتی که در حال حاضر اقدام به رزرو این تور ها و هتل ها مینماید شرکت Orion Span می باشد.
ایجاد شرکت های مسافرتی فضایی
فضا

فضا
سفر به فضا برای دهه ها در انحصار دولت و ماموریت های دولتی قرار داشت. تاکنون کمتر از 600 نفر توانسته اند به فضا سفر کنند و تقریبا تمام آن ها کارکنان دولتی بوده اند. این امر باعث شد تا کارآفرینان خصوصی به فکر ایجاد شرکت های هوافضا برای شکستن این انحصار باشند. جف بزوس مدیرعامل آمازون، ریچارد برنسون و الون ماسک کارآفرینان ثروتمند و مدیران شرکت های هوافضای خصوصی هستند که قرار است سفر تفریحی به فضا و توریسم فضایی را از سال 2018 به واقعیت تبدیل کنند.
اداره هواپیمایی فدرال (FAA) در حال حاضر پروازهای فضایی غیردولتی را ملزم به کسب مجوز کرده است تا مطمئن شود خطر و تهدیدی برای امنیت عمومی ایجاد نمی کنند. اما FAA روی طراحی وسایل نقلیه فضایی یا آموزش های لازم برای مسافران نظارتی ندارد. جورج نیلد، مدیر اجرایی FAA می گوید: « نوع ارزیابی و غربالگری مسافران کاملا به شرکت ها بستگی دارد.» اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، گردشگری فضایی سالانه «فضانوردان» جدیدی را به دنیا معرفی خواهد کرد که اکثرا افراد میانسال و سالخورده هستند که ثروت زیادی برای خرج کردن دارند. البته این افراد به دلیل سن بالا مستعد بیماری ها و ناتوانی های زیادی هم هستند. این وضعیت که در زمینه سفر فضایی مبحث کاملا جدیدی است باعث شده محققان در مورد شرایط فیزیکی و جسمانی مسافران فضایی تحقیق کنند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که اکثر افراد با شرایط سنی و وضعیت جسمانی مختلف می توانند از پس فشارهای سفر به فضا بربیایند.(منبع: الی گشت)
نتیجه گیری
با مشاهده تاسیس شرکتهای فضایی خصوصی و علاقه ثروتمندان و یا حتی مردم کره زمین به سفر فضایی و نجوم دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک بتوانیم بلیت به سیاره های مختلف یا ایستگاه های فضایی را به صورت آنلاین سفارش داده و در تاریخ و ساعت مشخص به مقصد مورد نظر در فضا سفر نماییم.
از شما دعوت میکنم ویدیو زیر را مشاهده نمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VxqB
نظرتان را بنویسید