بیگ بنگ چیست؟ سفر را کشف کنید

بیگ بنگ چیست؟  سفر را کشف کنید
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
برای یک بار همه ما کلیپ هایی از انفجار اتم ها در فضا دیده ایم فیلمی که از برخورد دو جسم سیاره ها و… بوجود می آیند جالبه بدانید به این برخورد برخورد بزرگ میگویند که نام علمی آن بیگ بنگ می باشد.
چرا بیگ بنگ انقدر معروف و مهم می باشد؟
راستشو بخواین حیات تمامی موجودات زمین به بیگ بنگ وابسته است نظریه ای که باعث پیدایش زمین شده است کره زمین بر اثر برخورد بیگ بنگی بوجود آمد و با گذشت زمان به ظاهر امروزی خود که درحال تغییر نیز می باشد درآمده است.

بیگ بنگ چیست؟
بیگ بنگ: در طول پنج قرن گذشته از قدرت مشاهدات و آزمایش‌ و استدلال‌های ریاضی استفاده کرده‌ایم تا سد باورهای اشتباه گذشته را بشکنیم. نوع بشر راهی طولانی و پر فراز و نشیب را در تغییر درک خود از عالم، پشت سر گذاشته است. از عالمی که زمین کوچک مرکز آن بود تا کیهان وسیعی که صدها میلیارد کهکشان چون ذرات گرد و غبار در آن پراکنده‌اند. سر آغاز این هستی به وسیله نظریه بیگ بنگ شرح داده شده است. این نظریه یک مدل کیهان شناسی است که تاکنون از دیدگاه آزمایشات و رصدهای نجومی توانسته است بیشترین تائیدات را از سوی جامعه علمی بین المللی به دست آورد. کیهان شناسان با اصطلاح بیگ بنگ به شرح و تفسیر این ایده می پردازند که جهان از یک حالت نخستین بی نهایت گرم تشکیل شده و تمام کائنات در یک هسته اتم یاحتی کوچکتر از آن جای داشت و در یک لحظه این فضا و زمان آغاز می شود یعنی با یک بیگ بنگ که حاصل گرانش شدید ناشی از فشردگی بوده، شروع شد.(منبع: بیگ بنگ)
ادوین هابل کاشف انبساط کیهان

ادوین هابل
بطور کلی امروزه چنین پذیرفته می شود که فضا، زمان، ماده، انرژی و قوانین طبیعت جملگی با بیگ بنگ پا به عرصه وجود گذاشته اند. شاهد و دلیل وجود بیگ بنگ، قانون مشاهده شده هابل است. ادوین هابل (Edwin Hubble) در سال 1929 از طریق مشاهدات خود و بررسی روی انتقال به سرخ 24 کهکشان و مقایسهٔ آنها با یکدیگر به این نتیجه رسید که کهکشان‌های دورتر با سرعت بیشتری در حال دور شدن هستند، همانطوری که معادلات اینشتین پیش بینی کرده بودند. دانشمندان به این فکر افتادند که اگر جهان در حال انبساط باشد، پس احتمالا آغازی دارد. اگر این کهکشان ها در گذشته های دور، به زمین خیلی نزدیک تر بودند. اگر حرکت کهکشان ها در زمان گذشته را در ذهن خود مسیریابی کنیم ، نه تنها به زمانی می رسیم که جهان آغاز شده، بلکه به این مفهوم می رسیم که کلیه کهکشان ها باید از یک حجم کوچکی شروع به حرکت کرده باشند. (منبع: بیگ بنگ)

نظریه بیگ بنگ ثابت میکند تمامی جهان توسط یک انفجار به اطراف پرتاب شده است و همچنان درحال گسترش می باشد که عمومی ترین راه شناخت آن وجود نور قرمز در آسمان می باشد.
دعوت میکنم از ویدیو زیر که درباره پیدایش جهان توسط نظریه بیگ بنگ می باشد دیدن فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/QplM
نظرتان را بنویسید