اقامت در ترکیه چگونه و چرا؟

اقامت در ترکیه چگونه و چرا؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سپیده

اگر مایل به اقامت و راه‌اندازی کسب و کار یا خرید ملک در ترکیه هستید، می توانید برای مجوز اقامت اقدام کنید.

حداقل مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز نیست. شما فقط باید ثابت کنید که مالک یک ملک هستید یا کسب و کار دارید و توانایی مالی کافی برای زندگی در کشور دارید.

افراد تحت تکفل شما (همسر و فرزندان تحت تکفل) ممکن است پس از دریافت مجوز اقامت، برای ویزای خانوادگی درخواست دهند.

این مجوز حداکثر برای دو سال صادر می‌شود و قابل تمدید است، مشروط بر اینکه هنوز کسب‌وکار را اداره می‌کنید یا ملکی دارید، حداقل 184 روز در سال در کشور اقامت داشته‌اید، مقیم مالیاتی بوده‌اید و درآمد کافی برای حمایت را داشته باشید. 

خود و وابستگانتان پس از 8 سال اقامت قانونی، می توانید برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهید که به شما امکان می دهد به طور نامحدود در این کشور زندگی کنید. برای واجد شرایط بودن، باید در 3 سال گذشته قبل از درخواست هیچ گونه کمک اجتماعی از نهادهای دولتی دریافت نکرده باشید، منابع مالی کافی و پایدار داشته باشید و سابقه کیفری پاک داشته باشید.

به جای اجازه اقامت طولانی مدت، تنها پس از 5 سال اقامت قانونی با وقفه کلی کمتر از شش ماه، می توانید برای شهروندی درخواست دهید. شما باید ارتباط خود را با کشور ثابت کنید، به هیچ جرمی محکوم نشده باشید، بیماری جدی نداشته باشید و درآمد کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات توانایی خود در صحبت کردن به زبان ترکی، باید در مصاحبه شرکت کنید.

الزامات

- اعلامیه در مورد منابع مالی کافی و پایدار برای مدت اقامت (که در فرم درخواست ذکر شده است؛ مرجع ممکن است مدارک پشتیبانی را درخواست کند.)
- سند رسمی در مورد مالکیت متقاضی بر اقامتگاه (در صورت وجود).
- دعوت نامه یا اسنادی از این قبیل نوشته شده توسط شخص یا شرکت هایی که باید با آنها تماس گرفته شود (در صورت وجود)
- بیمه درمانی معتبر با سند تسهیل کننده خدمات درمانی در ترکیه در چارچوب قراردادهای تامین اجتماعی دوجانبه یا ارائه سند صادر شده توسط موسسه تامین اجتماعی یا سندی در مورد درخواست ارائه شده به موسسه تامین اجتماعی که تحت پوشش عمومی قرار می گیرد. بیمه درمانی یا بیمه درمانی خصوصی.
ملیت های محدود
هیچ ملیتی به طور رسمی محدود نیست
تابعیت دوگانه
تابعیت دوگانه در ترکیه به رسمیت شناخته شده است. برای اخذ تابعیت ترکیه ملزم به صرف نظر از ملیت قبلی خود نیستید.


مدارک مورد نیاز

اصل و فتوکپی پاسپورت
اثبات درآمد
چهار عکس در اندازه پاسپورت
مدارک خرید ملک (در صورت وجود)
دعوت نامه توسط شرکت (در صورت وجود)
مدارک بیمه سلامت
اصل یا کپی گواهی ازدواج (در صورت وجود)
اصل یا کپی گواهی شده شناسنامه (در صورت وجود)

نظرتان را بنویسید