سامانه جدید دانش آموزی سیدا ، مزایا و معایب

سامانه جدید دانش آموزی سیدا ، مزایا و معایب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لیدا راد
سامانه سیدا دانش آموزی با هدف تجمیع و یکپارچه سازی تمام سامانه های دانش آموزی همچون سامانه سناد ، دانا ، امین ، فاینال و … توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است که برای تمام دوره های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم کاربرد دارد. آدرس سامانه سیدا دانش آموزی به نشانی sida.medu.ir می باشد و ثبت نمرات دی ماه دانش آموزان تمام دوره های تحصیلی در این سامانه انجام خواهد شد ، لذا مدیران مدارس از ثبت نمرات دانش آموزان در سایر سامانه ها خودداری نمایند.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با راهنمای تصویری قرار داده شده ، با بخش های مختلف سامانه sida.medu.ir اشنا شوید. چنانچه با مطالعه این مطلب مشکلتان حل نشد ، حتما با کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید و در سریع ترین زمان راهنمایی شوید.
آنچه در این مطلب میخوانید :

1 معرفی سامانه سیدا دانش آموزی
2 مدیریت کاربران در سامانه سیدا دانش آموزی
3 راهنمای تصویری ورود به سایت sida.medu.ir
3.1 بخش عملیات اولیه
3.2 بخش عملیات ضمن سال
4 وظایف مدیران مدارس در سامانه sida.medu.ir
معرفی سامانه سیدا دانش آموزی
سامانه سیدا دانش آموزی به نشانی sida.medu.ir ، همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد تجمیع شده سامانه های دانا ، امین ، فاینال ، سناد و … است که در وهله اول برای ثبت نمرات دی ماه دانش آموزان کاربرد دارد. سامانه سیدا دانش آموزی بخش کوچکی از یک مجموعه بزرگ وزارت آموزش و پرورش می باشد که تمام فعالیت های مرتبط به سیستم های دانش آموزی در آن پوشش داده می شود.
اطلاعات تمام دانش آموزان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش از همان دوران پیش دبستانی در سامانه سیدا ثبت می شود ، یعنی دانش آموزان مقطع پیش دبستانی به این سامانه معرفی و برای آنها پرونده تحصیلی ، پرورشی و بهداشتی تشکیل شده و سپس در طول دوران تحصیل مسائلی همچون ارتقا پایه تحصیلی ، انتخاب واحد ، انتخاب رشته نهم به دهم ، اخذ کارنامه های سالیانه و ….. برای آنها در این سامانه ثبت و کنترل می گردد و در نهایت پس از پایه دوازدهم و در زمان فارغ التحصیلی ، تاییدیه تحصیلی و گواهینامه پایان تحصیلات برای او صادر و در نهایت به مراکز آموزش عالی و یا مراکز نظام وظیفه معرفی می شوند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MLo1
نظرتان را بنویسید