اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مانند مدارک سایر دانشگاه های سراسری توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری صادر می شود . بنابراین مدرک تحصیلی فراگیر دانشگاه پیام نور که پس از فارغ التحصیلی به دانش آموختگان اعطا می گردد برای ادامه تحصیل دکتری و همچنین ورود به بازار کار معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم است .



دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور ارشد ، اجازه ثبت نام متقاضیان از طریق آزمون فراگیر را نیز دارد . آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور مختص داوطلبانی است که بدون شرکت در کنکور ارشد قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند .

اکثر داوطلبانی که قصد انتخاب کد رشته های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را دارند نگران میزان اعتبار این مدرک تحصیلی بوده و می خواهند بدانند آیا پس از فارغ التحصیلی امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری و یا پیدا کردن شغلی مرتبط با مدرک خود را دارند یا خیر . به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر با ارشد فراگیر ، به بررسی میزان اعتبار مدرک یا همان گواهی دانش آموختگی کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بپردازیم .



اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور
بسیاری از داوطلبانی که قصد ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را داشته دارای نگرانی هایی از جهت اعتبار مدرک ارشد فراگیر بوده و سوالاتی از قبیل امکان ادامه تحصیل با این مدرک ، ورود بازار کار و شرایط شغلی آن را دارند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها پرداخته شده است .



آیا مدرک ارشد فراگیر معتبر است ؟



در پاسخ به اولین سوال داوطلبان که می پرسند آیا مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور معتبر است یا خیر باید گفت اگر دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم قرار گیرد ، مدارک اعطا شده از سوی آن ها نیز معتبر بوده و امکان پیگیری آن از سامانه استعلام مدارک تحصیلی نیز وجود دارد .

دانشگاه پیام نور نیز یکی از دانشگاه های تحت حمایت و تایید وزارت علوم است ، بنابراین تمامی مدارک فارغ التحصیلی آن حتی در پذیرش ارشد فراگیر نیز معتبر است . مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از جمله مدارک رسمی و مورد تایید وزارت علوم است که می توان جزئیات مربوط به آن



امکان ادامه تحصیل با مدرک ارشد فراگیر



موضوع ادامه تحصیل در مقطع دکتری نیز یکی دیگر از دغدغه های داوطلبانی است که قصد شرکت در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را دارند . در این باره باید دانست دانش آموختگان ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور هیچ منعی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نداشته و امکان ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی را نیز دارند .

البته دقت شود که قبولی در کنکور کارشناسی ارشد به دو صورت آموزشی - پژوهشی و آموزش محور است . در شیوه آموزش محور دانشجویان نیازی به ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد نداشته و با گذراندن چند واحد سمینار می توانند از این مقطع فارغ التحصیل شوند . دقت شود که این دسته از فارغ التحصیلان برای شرکت در کنکور دکتری امتیاز لازم در بخش ارائه پایان نامه را از دست خواهند داد .

متقاضیانی که اطلاعات کافی از نحوه ثبت نام و برگزاری کلاس های کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور ندارند می توانند به مقاله زیر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند .

بیشتر بخوانید: ارشد فراگیر پیام نور







امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک ارشد فراگیر



از دیگر سوالات داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور این است که آیا این مدرک برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیز معتبر است ؟ در پاسخ باید گفت بله ، فارغ التحصیلان ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل در سایر کشورها نیز مشکلی ندارند ، چرا که دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های سراسری بوده و تحت نظارت وزارت علوم اداره می شود . بنابراین متقاضیان می توانند در دانشگاه های خارج از کشور که مورد تایید وزارت علوم هست نیز به تحصیل بپردازند .

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور تنها اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر کافی نبوده و باید به شرایط پذیرش دانشگاه مقصد نیز توجه داشت . برخی از دانشگاه ها ، معدل و امتیازات علمی داوطلب را از مهم ترین عوامل پذیرش دانسته و برخی دیگر به رتبه و سطح آموزشی دانشگاه محل تحصیل فرد توجه می کنند .



امکان استخدام و ورود به بازار کار با مدرک ارشد فراگیر



یکی دیگر از نگرانی های متقاضیان پذیرش ارشد از طریق فراگیر پیام نور این است که آیا با مدرک فراگیر می توان به بازار کار وارد شد و یا به استخدام شرکت ها و مراکز دولتی و غیر دولتی در آمد ؟ این دسته از داوطلبان باید بدانند مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فراگیر از هر نظر معتبر بوده و امکان پیدا کردن شغلی مناسب با زمینه و رشته تحصیلی فرد را برایش فراهم می کند . با این وجود ممکن است برخی از مراکز دارای شرایط خاصی برای استخدام نیروهای خود بوده و قادر به پذیرش دانش آموختگان مراکز پیام نور نباشند .

بیشتر بخوانید: رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور









تفاوت مدرک ارشد با کنکور و ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور
همان طور که می دانید پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور از دو شیوه با کنکور ارشد و با شیوه فراگیر انجام می شود . با وجود تفاوت در نوع پذیرش داوطلبان در این دانشگاه ، تفاوت چندانی بین مدارک تحصیلی دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از طریق کنکور ارشد و یا از طریق شیوه فراگیر وجود ندارد ، چرا که هر دو مدرک مورد تایید وزارت علوم است .

از سال 86 به بعد مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور یکسان سازی شده و حتی عنوان فراگیر از روی مدارک دانش آموختگی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور حذف شده است . علاوه بر این ، شهریه دانشجویان ارشد فراگیر نیز با سایر داوطلبانی که از طریق کنکور ارشد پذیرفته شده اند تفاوتی نداشته و در برخی از موارد بعضی از کلاس هایشان به صورت مشترک برگزار می شود .

داوطلبانی که درباره مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور دارای ابهام هستند می توانند با کارشناسان سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و پاسخ سوال خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی هیوا دریافت نمایند .

در ادامه بخوانید: شهریه ارشد فراگیر پیام نور









سوالات متداول


1- آیا مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور معتبر است ؟
با توجه متن مقاله ، مدارک دانش آموختگی دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم باشد معتبر می باشد . بنابراین مدرک ارشد فراگیر نیز معتبر است .




2- آیا امکان ادامه تحصیل با مدرک ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور وجود دارد ؟
بله ، در متن مقاله امکانات مختلفی را که با استفاده از مدرک تحصیلی ارشد فراگیر می توان از آن ها بهره برد ذکر شده است که یکی از آن ها ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است .




3- تفاوت بین مدارک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد سراسری و ارشد فراگیر در دانشگاه پیام نور چیست ؟
تفاوت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در نوع پذیرش داوطلبان است که در متن مقاله به توضیح آن پرداخته شده است .

منبع : اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4XVg
نظرتان را بنویسید