سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، بخشی از درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adliran.ir بوده که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می شود. پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه از این سایت، به دو روش امکان پذیر می باشد: پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی و پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری.

برای مشاوره سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه



قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای را تحت عنوان سامانه ثنا راه اندازی نمود که از زمان راه اندازی آن، بسیاری از خدمات قضایی، به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adliran.ir انجام می گیرد.

یکی از بخش های سایت خدمات الکترونیک قضایی، سامانه صدور و پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه بوده که پیش از این، تنها با مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10 امکان پذیر می بود. اما در بسیاری از موارد، دیده شده که اشخاص، پس از درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه، در مورد نحوه دریافت آن سوال داشته و از نحوه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه بی اطلاع می باشند؛ در حالی که پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، از طریق سامانه ثنا و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای امکان پذیر می باشد.

به همین دلیل در این مقاله، به توضیح نکات مربوط به سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه پرداخته؛ در بخش نخست، سایت پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه را معرفی نموده و در دو بخش بعدی، نحوه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی و کد رهگیری را توضیح خواهیم داد. 




سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه
درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adliran.ir که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می شود، خدمات گسترده ای را به صورت اینترنتی و غیر حضوری به کاربران ارائه می نماید. امکان دریافت ابلاغیه های قضایی، پیگیری روند پرونده، درخواست عفو و نوبت دهی مراجع قضایی از جمله خدمات مفیدی است که توسط سامانه ثنا انجام می گیرد.

صدور گواهی عدم سوء پیشینه نیز یکی دیگر از خدماتی است که توسط درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه انجام می گیرد. برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه لازم است که اشخاص ابتدا مراحل ثبت نام سامانه ثنا و احراز هویت ثنا را انجام داده و در مرحله بعد با استفاده از کد ملی و کد ثنا وارد سایت ثنا شده و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه خود را ثبت نمایند.

همانطور که ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضایی امکان پذیر بوده، این سایت، امکان پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه را نیز در اختیار متقاضیان این گواهی قرار داده است. بدین منظور، لازم است تا متقاضیان با ورود به سامانه ثنا، با استفاده از یکی از دو روش کد ملی و کد رهگیری، آخرین وضعیت صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را پیگیری نموده و در صورت صدور گواهی، اقدام به دریافت و چاپ آن نمایند. در ادامه به توضیح این دو روش می پردازیم.

حتما بخوانید: مراحل گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه







پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی
پس از اینکه هزینه صدور گواهی عدم سوء پیشینه پرداخت شده و درخواست صدور به سامانه ارسال گردید ،نوبت به پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه می رسد. گفتیم که پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با هر دو روش کد ملی و کد رهگیری امکان پذیر می باشد. در این بخش، پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی را توضیح می دهیم. در ادامه مطلب می توانید راهنمای تصویری پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی را ملاحظه نمایید:

1- ابتدا آدرس درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adliran.ir رادر مرورگر دستگاه خود تایپ کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید. در قسمت ( خدمات ویژه ) در سمت راست، بر روی گزینه ( سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ) کلیک نمایید.







2- در صفحه جدید، شماره ملی و رمز شخصی ( کد ثنا ) را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه مرحله بعد را بزنید.







3- یک رمز موقت شش رقمی به شماره موبایلی که هنگام ثبت نام ثنا اعلام نموده اید، ارسال می شود. این رمز را در کادر مربوطه که در تصویر زیر ملاحظه می نمایید، وارد کرده و دکمه ورود را بزنید.







4- بر روی برگه ( ابلاغیه های جدید ) کلیک نمایید تا گواهی عدم سوء پیشینه برای شما نمایش داده شود.







5- بر روی دکمه ( دریافت نسخه چاپی ) کلیک نمایید تا متن ابلاغیه نشان داده شده و آماده چاپ گردد. اکنون می توانید با استفاده از گزینه ی دریافت و چاپ ابلاغیه ، گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده را دریافت نمایید. 







پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه، مرحله پس از درخواست صدور گواهی می باشد. این درخواست مانند هر درخواست دیگری، مستلزم فراهم کردن مدارک لازم می باشد. پیشنهاد می شود برای اگاهی از مدارک لازم برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه


پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری
همانطور که دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق سامانه ابلاغ عدم سوء پیشینه امکان پذیر بوده، پیگیری این گواهی نیز از طریق سایت ثنا ممکن می باشد. اما گاهی با استفاده از روش پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی، امکان مشاهده گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده وجود ندارد. در چنین حالتی، می توان با استفاده از روش دوم یعنی پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری، گواهی عدم سوء پیشینه را مشاهده و دریافت نمود. مراحل پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

1- آدرس درگاه خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه به نشانی adliran.ir را جست وجو کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید. در قسمت ( استعلام قضایی ) در سمت راست، بر روی گزینه ( استعلام مدرک قضایی ) کلیک نمایید.







2- اکنون یک صفحه، مطابق تصویر زیر به شما نشان داده می شود. در کادر اول، نوع مدرک را درخواست گواهی عدم سوء پیشینه تعیین کرده، در کادر دوم، کد 16 رقمی رهگیری را وارد کرده و در کادر سوم، تاریخ ایجاد مدرک یعنی همان تاریخ تنظیم ابلاغیه از پایگاه خدمات قضایی را وارد کنید. در نهایت، عدد موجود در تصویر امنیتی را در کادر چهارم نوشته و دکمه جست و جو را کلیک نمایید تا گواهی عدم سوء پیشینه نمایش داده شود.







چنانچه در خارج از کشور زندگی کرده و قصد دریافت گواهی عدم سوء پیشینه را دارید، به شما توصیه می گردد که مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید.

حتما در ادامه بخوانید: دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان مقیم خارج
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه پاسخ دهند.










سوالات متداول


1- سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه چه سامانه ای است؟
یکی از بخش های سایت خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه، سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی به چه صورت است؟
پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد ملی با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی و با استفاده از کد ملی و رمز ثنا امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله رامطالعه نمایید.


3- پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری به چه صورت است؟
پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه با کد رهگیری با مراجعه به بخش استعلام مدرک قضایی سایت ثنا و با استفاده از کد رهگیری امکان پذیر بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kpg5
نظرتان را بنویسید