مشاهده وضعیت وام ازدواج

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بسیاری از زنان و مردانی که قصد ازدواج داشته یا تازه اول راه زندگی مشترک خود هستند، با مسائل و مشکلاتی مثل تامین هزینه های زندگی رو به رو می شوند. این هزینه ها در برخی مواقع منجر به جلوگیری از ازدواج افراد شده در حالی که این افراد می توانند از طریق بانک ها وام دریافت کرده و این مشکل را تا حد قابل توجهی برطرف نمایند.

اقدام برای دریافت وام ازدواج از طریق ثبت نام در سایت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir صورت گرفته و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند و پس از آن برای پیگیری وام خود اقدام کنند. در این مقاله به چگونگی مشاهده وضعیت وام ازدواج ( استعلام با کد ملی، رهگیری و پیگیری) و پیگیری بدون کد رهگیری پرداخته شده است.



مشاهده وضعیت وام ازدواج - استعلام با کد ملی و رهگیری
همانطور که ذکر شد سالانه زوجین بسیاری برای دریافت وام ازدواج اقدام می کنند، این وام در حال حاضر در سال 1400 به مبلغ 70 میلیون تومان است که هر یک از زوجین و یا هر دو طرف می توانند برای دریافت آن اقدام کنند و طی 7 سال ماهانه با احتساب 4 درصد نرخ کارمزد قسمتی از آن را پرداخت نمایند. برای ثبت نام باید شرایط درخواست وام ازدواج را داشته و برای راحتی افراد این امر اینترنتی شده و دیگر نیاز به مراجعه حضوری از بانکی به بانک دیگر نیست.

قابل ذکر است که این وام به زوجینی که از سال 01/01/1397 به بعد ازدواج کرده اند، داده شده و در صورتی که تاریخ عقد در سال های قبل 1397 بوده است، طبق نوبت وام 50 میلیون تومانی به هر یک از زوجین پرداخت می شود.

محدودیت سنی دریافت وام برای دختران حداقل 13 سال و حداقل 15 سال برای پسران است. اما وام زوجین زیر 18 سال پس از ثبت نام در سامانه و طی کردن مراحل به یکی از والدین یا قیم قانونی آن ها پرداخت می شود.

پس از ثبت نام اینترنتی وام ازدواج از طریق سامانه اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir  یک کد 10 رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به فرد متقاضی است داده می شود، وی باید این کد را یادداشت کرده و در حفظ آن کوشا باشد.

پس از دریافت این کد فرد باید برای استعلام وضعیت وام خود به سامانه اینترنتی ve.cbi.ir  مراجعه کرده و در قسمت مشاهده وضعیت شماره ملی و کد رهگیری خود را وارد کند و در صورت مشخص شدن زمان و شعبه دریافتی برای وام تا 12 روز کاری فرصت داشته تا به شعبه مورد نظر با مدارک لازم مراجعه کند. در غیر این صورت ثبت نام شما حذف می شود.

حتما بخوانید: اهمیت همسر شناسی
راهنمای تصویری برای استعلام وضعیت وام ازدواج با کد ملی و شماره رهگیری :

1ابتدا به سامانه اینترنتی ve.cbi.ir با مرورگر خود وارد شوید.



2پس از ورود به سامانه مورد نظر بر روی گزینه مشاهده وضعیت در فهرست سمت راست صفحه کلیک کنید.



3پس از کلیک بر روی گزینه مشاهده وضعیت، صفحه زیر را مشاهده می کنید که باید در کادر مورد نظر کد ملی، شماره 10 رقمی رهگیری که زمان ثبت نام دریافت کرده به همراه کد امنیتی را وارد کنید و سپس وضعیت وام شما مشخص می شود.



حتما بخوانید: ازدواج با دختر بزرگتر از خود




مشاهده وضعیت وام ازدواج بدون کد پیگیری
همانطور که ذکر شد برای استعلام وضعیت وام ازدواج نیاز به کد 10 رقمی پیگیری دریافت شده هنگام ثبت نام می باشد، اما در صورتی که شما این کد را گم یا فراموش کرده اید، نیاز به نگرانی نیست زیرا سامانه اینترنتی وام ازدواج امکان بازیابی این کد را برای افراد فراهم کرده است که در این جا مراحل آن را مشاهده می کنید.

1ابتدا وارد سایت سایت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج ve.cbi.ir از طریق مرورگر شوید.

2پس از ورود به سامانه بر روی گزینه بازیابی و چاپ کد رهگیری در منو سمت راست صفحه کلیک کنید.

3صفحه زیر برای شما ظاهر شده و شما باید کد ملی، حرف اول نام ،حرف اول نام خانوادگی، تاریخ تولد و تاریخ ازدواج خود را وارد کنید و بر روی گزینه مشاهده و چاپ کد رهگیری کلیک نمایید.



چون تعیین شعبه از طریق ادارات سرپرستی بانکها انجام می پذیرد متقاضیان می توانند با مراجعه به این مراکز از روند تعیین شعبه خود مطلع گردند، همچنین با مراجعه به قسمت تماس با پشتیبانی بانکها نیز می توانید به صورت تلفنی مراحل مربوطه را پیگیری نمائید.

حتما بخوانید: اهمیت مشاوره قبل از ازدواج


مدارک لازم پس از پیگیری وضعیت وام ازدواج
پس از مشاهده وضعیت وام ازدواج و مشخص شدن زمان لازم برای دریافت وام بانکی به مدت 12 روز کاری برای مراجعه به شعبه اعلام شده زمان دارید و باید مدارک زیر را با خود همراه داشته باشید.

اصل و کپی سند ازدواج

اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین

اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین

اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین

اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن

کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

در ادامه بخوانید: رابطه زناشویی مناسب


نکته آخر

برای پیگیری و دریافت وضعیت وام ازدواج، چند روز پس از ثبت نام به سامانه ایتترنتی وام ازدواج مراجعه کنید و از طریق مشاهده وضعیت، وام خود را پیگیری کنید. زمان دریافت وام با توجه به تعداد متقاضیان و میزان منابع سپرده‌های قرض الحسنه و جاری موجود در استان ها، شهرها و شعبه های بانک به طور دقیق مشخص نیست.




سوالات متداول


1- نحوه مشاهده وضعیت نام ازدواج چگونه است؟
پس از ثبت نام اینترنتی وام ازدواج می توان برای مشاهده وضعیت وام به سامانه اینترنتی وام ازدواج مراجعه کرده و مراحل لازم را که در متن مقاله شرح داده شده است انجام داد.




2- مشاهده وضعیت وام ازدواج بدون کد پیگیری چگونه است؟
مشاهده وضعیت وام ازدواج در صورت فراموشی یا گم کردن کد رهگیری امکان پذیر است که در متن مقاله نحوه بازیابی آن شرح داده شده است.




3- چه زمانی برای مشاهده وضعیت وام ازدواج مناسب است؟
شما می توانید چند روز پس از ثبت نام وام به سایت مراجعه کرده و وضعیت آن را مشاهده کنید، در متن مقاله توضیحات کامل تری ارائه شده است.

منبع : مشاهده وضعیت وام ازدواج
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kp1v
نظرتان را بنویسید