ممنوعیت اخذ وجه در قبال دریافت کارنامه در مدارس غیردولتی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد مدارس غیردولتی هم حق اخذ وجه در قبال دریافت کارنامه ندارند. کفراشی گفت که در مدارس دولتی و غیردولتی دریافت وجه اجباری بابت دادن کارنامه اقدامی ممنوعه است.

محمد حسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در بخش خبری پیگیری شبکه خبر درباره مجاری قانونی برای انعکاس اخد وجه اجباری از والدین درحین ثبت نام اظهارکرد: با توجه به اینکه در سطح مناطق و استان‌ها اداره رزیابی داریم همچنین سامانه رسیدگی به شکایات هم داریم که به مدیر مدرسه اطلاع می‌دهیم و ار تخلفی بارز باشد حتما پیگیری‌های جدی تری انجام می‌شود.

او ادامه داد: حتی در طول سال تحصیلی هم برخورد‌هایی با موارد تخلف شده و می‌شود ضمن اینکه دانش آموزان، اولیا و همکاران در هر زمانی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی به نشانی shekayat.medu.ir گزارش‌های مردمی را ثبت کنند و ما هم موظفیم تا پاسخ را ظرف مدت 10 روز به شاکیان بدهیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره اخذ وجه هنگام دریافت کارنامه گفت که پرداخت هرگونه وجهی در قبال دریافت کارنامه چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی ممنوع است؛ بار‌ها این موضوع را اعلام کردیم که با توجه به وضعیت کرونا و مشکلات اقتصادی درخواست وجه به طور اجباری و بدون رضایت خانواده‌ها ممنوع است.

کفراشی بیان کرد: خانواده‌ها همچنین می‌توانند شکایات خود را از طریق مراجعه به ادارات رزیابی عملکرد یا شماره تماس 82281111 مطرح کنند تا پیگیری شود.

او درباره انجام نام نویسی حضوری به جای الکترونیکی بیان کرد: با توجه به اعلام قبلی نام نویسی دانش آموزان در پایه‌های دوم تا دوازدهم به طور الکترونیکی انجام می‌شود.



منبع : ممنوعیت اخذ وجه در قبال دریافت کارنامه در مدارس غیردولتی
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7gmw
نظرتان را بنویسید