سایت شبکه آموزشی تربیتی رشد roshd.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سایت رشد به آدرس اینترنتی roshd.ir به منظور ارائه محتواها و خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان، معلمان و والدین ایجاد شده است. به منظور استفاده از این سامانه و دانلود مجلات رشد دانش آموزی، ثبت نام و ایجاد حساب کاربری برای ورود به شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان ضروری است.




سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پرورشی و همچنین به منظور تحقق عدالت آموزشی، با همکاری اداره آموزش و پرورش کشور اقدام به راه اندازی یک سامانه یکپارچه دانش آموزی با عنوان سایت رشد نمودند. شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان برای دانش آموزان، معلمان و والدین فرصتی را فراهم کرده تا به آسانی در بستر اینترنت بتوانند به محتواها و خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی دست پیدا کنند.

از آنجا که سوالات زیادی پیرامون سایت رشد و نحوه استفاده از این سایت برای کاربران وجود دارد، در این مقاله توضیحات کاملی درباره سایت رشد به نشانی roshd.ir و امکانات آن ارائه شده و همچنین نحوه ورود به سایت رشد، ثبت نام در این سایت و نحوه استفاده از خدمات و محتواهای آن به طور کامل توضیح داده شده است.



برای ورود مستقیم به سایت رشد کلیک کنید.







ورود به سامانه رشد از طریق آدرس roshd.ir امکان پذیر است .



معرفی سایت رشد roshd.ir
شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان با هدف ایجاد بستری مناسب برای اجرای عدالت آموزشی و ارائه آموزش با کیفیت و یکسان برای همه دانش آموزان ایجاد شده است. کاربران این سایت اعم از دانش آموزان، معلمان و والدین می توانند از محتواها، سرویس ها و خدمات متنوع شبکه رشد در زمینه های آموزشی و تربیتی استفاده کنند.



برای استفاده از امکانات سایت رشد ابتدا کاربران نیاز به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این سایت را دارند. سپس کاربرانی که ثبت نام آنها با موفقیت انجام شده می توانند با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت رشد شوند و از امکانات آموزشی و پژوهشی آن استفاده کنند.



شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان امکانات مختلفی از جمله آموزش دروس ابتدایی و متوسطه، یادگیری مطالب دینی و قرآنی، هنری، فرهنگی، تربیت بدنی، فن آوری و زبان های خارجی برای دانش آموزان و معلمان فراهم کرده است. همچنین در این سایت سرویس های مختلف، محتواهای صوتی و تصویری و مجلات مختلف در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی برای استفاده کاربران قرار داده شده که در بخش های بعدی هر یک از این امکانات و سرویس ها توضیح داده شده است.



بیشتر بخوانید: سایت المپیاد دانش آموزی





نحوه ورود و ثبت نام سایت رشد roshd.ir
همان طور که پیش از این اشاره شد، کاربرانی که قصد استفاده از خدمات و محتواهای آموزشی و تربیتی موجود در سایت رشد را دارند باید در این سایت ثبت نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. کاربران اعم از دانش آموزان، معلمان و والدین که موفق به ایجاد حساب کاربری در شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان شده اند، با مراجعه به سایت رشد به نشانی roshd.ir و ورود به این سایت با نام کاربری و رمز عبور خود، می توانند به راحتی از محتواهای این شبکه آموزشی استفاده کنند.



نحوه ورود به سایت رشد



در این قسمت مراحل ورود به سایت رشد برای کاربرانی که نام کاربری و رمز عبور را در اختیار دارند، به منظور استفاده از امکانات این شبکه آموزشی توضیح داده شده است.



ابتدا کاربران وارد سایت رشد به آدرس اینترنتی roshd.ir می شوند.







سپس از پایین صفحه بر روی گزینه ورود کلیک کنند.







در این مرحله کاربران باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده تا بتوانند به شبکه آموزشی رشد وارد شده و از تمامی امکانات آن بهره ببرند.









نحوه ثبت نام در سایت رشد



کاربرانی که نام کاربری و رمز عبور ندارند برای ورود به سایت رشد نیاز به ثبت نام در این سامانه دارند. در این قسمت مراحل ثبت نام کاربران در سایت رشد به طور کامل توضیح داده شده است.



کاربران باید ابتدا وارد سایت شبکه رشد به آدرس roshd.ir شوند.







سپس از پایین صفحه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنند.







در این قسمت باید مشخصات فردی به همراه یک آدرس ایمیل معتبر را وارد کرده تا لینک تکمیل ثبت نام برای آنها ارسال شود.







در این مرحله یک ایمیل از طرف سامانه رشد برای کاربران ارسال شده که کاربران باید وارد ایمیل خود شده و در ایمیل دریافتی بر روی گزینه تکمیل فرآیند ثبت نام کلیک کنند.







با طی کردن این مراحل مطابق تصویر زیر پیام موفقیت در ثبت نام بالای صفحه ظاهر شده و ثبت نام کاربران تکمیل می شود. سپس کاربران می توانند با نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار دارند وارد شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان شده و از خدمات آن استفاده کنند.









بیشتر بخوانید: سامانه سپند مدارس









دانلود مجلات دانش آموزی سایت رشد roshd.ir
به منظور تکمیل محتواهای آموزشی و تربیتی کتاب درسی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش اقدام به انتشار مجلات رشد برای دانش آموزان نموده است. مطالب مختلف علمی، فرهنگی، تاریخی، هنری، دینی و ... در این مجلات نگارش شده و مطالعه این مطالب برای دانش آموزان فواید زیادی دارد. از جمله فواید مطالعه این مجلات برای دانش آموزان می توان به موارد زیر اشاره کرد:



آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با میراث فرهنگی، ملی و دینی و انتقال این میراث



افزایش سواد و ذوق رسانه ای دانش آموزان و اصلاح آن



ایجاد فرصت های بهتر و تازه تر برای یادگیری و فراهم کردن بستر رشد ذهنی و روحی دانش آموزان



ارتقای توانایی های فنی، علمی، نگارشی و املا نویسی دانش آموزان



ایجاد شوق بیشتر در دانش آموزان برای مطالعه کتاب های درسی و در نتیجه پیشرفت تحصیلی آنها



پرورش و بهبود خلاقیت های ذهنی و هنری دانش آموزان



افزایش و بهبود فعالیت های پرورشی و همچنین استفاده بهتر از اوقات فراغت دانش آموزان



یافتن پاسخ برای سوالات ذهنی دانش آموزان و کسب تجربه های مفید



دانش آموزان برای خرید اشتراک مجلات شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان به دو روش خرید از طریق مدرسه و خرید اشتراک از سامانه مجلات رشد می توانند اقدام کنند. در روش اول، مدارس جهت خرید مجلات رشد برای استفاده دانش آموزان خود باید از طریق اداره آموزش و پرورش شهر یا استان خود اقدام کنند.



در روش دوم دانش آموزان باید به سایت مجلات رشد به آدرس roshdmag.ir مراجعه کرده و ابتدا در این سایت فرم ثبت نام را تکمیل کنند. سپس با انتخاب گزینه فروش و اشتراک از بالای صفحه، مجله مورد نظر خود را انتخاب کرده و به سبد خرید خود بیافزایند.



برای دانلود مجلات دانش آموزی سایت رشد، دانش آموزان باید هزینه اشتراک خود را پرداخت کرده و مجلات رشد را دریافت کنند اما دریافت شماره های قبلی در قسمت بایگانی سایت رشد رایگان می باشد.



بیشتر بخوانید: سامانه نورون







امکانات سایت رشد roshd.ir
در شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان مانند سایت همگام، امکانات و خدمات مختلفی برای استفاده دانش آموزان و معلمان وجود داشته که با ایجاد حساب کاربری و ورود به این سایت، می توانند از این محتواها و خدمات استفاده کنند. در این قسمت به توضیح هر یک از خدمات و امکانات موجود در سایت رشد پرداخته شده است. برای استفاده از محتواهای سایت کاربران به دو روش می توانند اقدام کنند؛ از نوار جستجوی صفحه اصلی مطلب مورد نظر خود را جستجو کرده یا از نوار بالای سایت استفاده کرده و وارد بخش های مختلف سایت شوند که در ادامه توضیح داده شده است.



حوزه یادگیری در سایت رشد: در این قسمت محتواهای مختلف با موضوعات علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، کار و فن آوری، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، فرهنگ و هنر، قرآن و عربی، ریاضیات، تربیت بدنی، علوم تجربی، زبان های خارجی و آداب و مهارت های زندگی برای یادگیری دانش آموزان قرار داده شده است.



آموزش ابتدایی در سایت رشد: در این قسمت محتواهای درسی به تفکیک پایه های تحصیلی دانش آموزان قرار داده شده است. دانش آموزان و معلمان می توانند از محتواهای دروس ریاضی، علوم، ادبیات فارسی و... برای هر پایه تحصیلی استفاده کنند.



آموزش متوسطه در سامانه رشد دانش آموزی: در این بخش محتواهای درسی مربوط به دروس مختلف دوره اول و دوره دوم دبیرستان به تفکیک پایه های تحصیلی برای استفاده دانش آموزان و معلمان قرار داده شده است.



سرویس ها در سامانه رشد دانش آموزی: این قسمت شامل بخش های مختلفی از جمله دانش و محتوای عمومی، دانشنامه، گالری عکس، فعالیت علمی، امتحان نهایی و ... قرار داده شده است. در هر بخش محتواهای متنی، صوتی و تصویری درسی و غیر درسی برای استفاده معلمان و دانش اموزان وجود دارد. برای مثال معلمان از گالری عکس برای یافتن عکس هایی مرتبط با مطالب تحصیلی جهت تدریس به دانش آموزان می توانند استفاده کنند. یک مثال دیگر برای استفاده معلمان بخش مرکز یادگیری معلم بوده که در آن محتواهایی برای آموزش معلمان قرار داده شده است.



برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایت رشد roshd.ir، نحوه ورود به شبکه آموزشی تربیتی رشد دانش آموزان و استفاده از امکانات آن و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در این زمینه، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار آزمون های استخدامی مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: سامانه رشد وزارت بهداشت



سوالات متداول


1- نحوه ورود به سایت رشد چگونه است؟
کاربران برای ورود به سایت رشد به آدرس اینترنتی roshd.ir مراجعه کرده که نحوه ورود در این مقاله توضیح داده شده است.




2- سایت رشد چه امکاناتی دارد؟
محتواها و خدمات مختلفی در سایت رشد وجود دارد که این خدمات در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




3- دانلود مجلات دانش آموزی رشد به چه صورت است؟
مجلات دانش آموزی رشد را به صورت اینترنتی می توان دریافت کرد که نجوه دریافت آن در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : سایت شبکه آموزشی تربیتی رشد roshd.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8jnl
نظرتان را بنویسید