موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد

موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ یک سری موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد وجود دارد. در صورت وجود این موارد داوطلبان نمی توانند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. اما با روش های رفع ممنوعیت ارشد 1401 مانند ارسال درخواست به سازمان سنجش ممکن است بتوان در کنکور ارشد ثبت نام کرد.

 

کنکور کارشناسی ارشد یکی از پرچالش ترین کنکورهای کشور است. افرادی که قصد ثبت نام در کنکور ارشد را دارند، می بایست حتما از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد مطلع باشند و در صورتی که دارای هیچ یک از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱ نمی باشند، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند.

موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ذکر می شود اما برخی از آن ها به نحوی نوشته شده که ممکن است باعث ایجاد ابهام برای داوطلبان شود. لذا در این مقاله قصد داریم شما را با موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد 1401 آشنا کرده و نحوه رفع ممنوعیت ها را شرح دهیم.

 

موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد را دارند، می بایست از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 مطلع باشند و در صورتی که دارای این موانع نیستند مراحل ثبت نام خودشان را در سایت سازمان سنجش انجام دهند. از جمله موارد ممنوعیتی که برای شرکت در کنکور ارشد 1401 وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

مشمولانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، نباید دارای منعی برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد داشته باشند. دانشجویان تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی و یا انصراف از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فرصت دارند وضعیت نظام وظیفه خودشان را مشخص کنند.

 

در سال گذشته، قانونی مبنی بر اینکه دانشجویان حتما باید شرط تجانس را جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد داشته باشند، وجود داشت؛ اما این قانون در حال حاضر لغو شده است و رشته های مجاز در کنکور ارشد در دفترچه ثبت نام درج می شوند. با این حال گفته شده این طرح در دست بررسی بوده تا نتیجه آن بطور رسمی منتشر شود.

 

در سال های گذشته، افرادی که یک بار در دوره های روزانه مقطع کارشناسی ارشد قبول می شدند، نمی توانستند مجددا در کنکور سال بعد شرکت کنند. در واقع، این داوطلبان یک سال از شرکت در کنکور سراسری محروم می شدند؛ اما در حال حاضر احتمال برداشته شدن این طرح برای دانشجویان وجود دارد. در حال حاضر برداشتن محرومیت کنکور ارشد سال 1401 در حد یک رای است که در دیوان صادر شده است و قطعیت آن مشخص نیست. در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مشخص می شود که این طرح قطعی شده است یا خیر.

 

بیشتر بخوانید: محرومیت ثبت نام کنکور ارشد

 

 

نحوه رفع موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱

همانطور که در رابطه با موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد 1401 ذکر کردیم، افرادی که دارای شرایط خاصی باشند نمی توانند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد لازم است دفترچه ثبت نام کنکور ارشد مطالعه شود و اگر فردی دارای ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱  می باشد، اقدام به رفع آن کند و سپس در سال بعد در کنکور کارشناسی ارشد ثبت کند.

 

در صورتی که دانشجویان تا پایان 31 شهریور ماه سال 1401 فارغ التحصیل نمی شوند، می بایست در فرم پیش نویس کنکور ارشد گزینه مربوط به فارغ التحصیل نمی شوم را انتخاب کنند تا مشکلی برای شرکت در کنکور سال بعد آن ها پیش نیاید.

 

دانشجویانی که پس از منتشر شدن نتایج نهایی، از رشته و دانشگاه خودشان رضایت ندارند، می توانند از طریق روش هایی که سازمان سنجش در نظر می گیرد، اقدام به لغو محرومیت برای شرکت مجدد در کنکور ارشد سال بعد کنند.

 

دانشجویانی که در دوره های غیر روزانه قبول شده اند، نیازی به  انجام لغو محرومیت کنکور کارشناسی ارشد ندارند. تنها زمانی می بایست که برای رفع موارد ممنوعیت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 اقدام کرد که دانشجویان در یکی از دانشگاه های روزانه و دولتی قبول شده باشند.

 

دانشجویانی که موفق به لغو محرومیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱ نشده اند، می توانند پس از اتمام زمان لغو محرومیت به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست خود را برای لغو محرومیت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد ثبت نام کنند.

 

دانشجویانی که در حال حاضر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند، مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1401 نیستند؛ اما این دانشجویان می توانند به شرط انصراف از ارشد، در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

 

مشمولانی که با مشکل ممنوعیت ثبت نام در کنکور ارشد مواجه شده اند، می توانند در کنکور کارشناسی ارشد 1401 ثبت نام کنند و در کنار آن مراحل اعزام خود به سربازی را انجام دهند. در صورتی که دانشجویان سرباز در مقطع کارشناسی ارشد قبول شوند، می توانند با دریافت ایست خدمت ادامه تحصیل دهند و مجددا پس از اتمام تحصیل ادامه سربازی خود را انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

 

 

مشاوره شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱

در صورتی که دارای یکی از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱ می باشید و به هر حال می توانید از طریق روش های رفع ممنوعیت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، مراحل رفع محرومیت خود را انجام دهید؛ توصیه می کنیم که حتما منابع کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه کنید و برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه و تست زنی داشته باشید.

 

در کنکور کارشناسی ارشد رقابت کمتری وجود دارد و دانشجویان می توانند با یک مطالعه محدود هم در این مقطع تحصیلی قبول شوند. در صورتی که به گرایش خاصی از مجموعه امتحانی خود علاقه مند هستید توصیه می کنیم که برنامه ریزی کنکور ارشد را انجام داده و بیشتر بر روی دروسی وقت بگذارید که ضریب بیشتری در گرایش مد نظر شما دارند. حتما دروس تخصصی را با دقت بیشتری مطالعه کنید و تست زنی را فراموش نکنید.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۱ و رفع ممنوعیت های ثبت نام را توضیح داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی ارشد هیوا می توانید آخرین اخبار مربوط به این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات کنکور ارشد

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ موارد ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چه هستند ؟

✔️ از جمله موارد ممنوعیت از ثبت نام ارشد، اعزام به سربازی، محرومیت از ثبت نام، تحصیل همزمان ارشد و ... می باشد که در متن مقاله ارائه شده است.



 

2- ✔️ نحوه رفع ممنوعیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چیست ؟

✔️ برای رفع ممنوعیت های ثبت نام ارشد می توان از طریق ارائه درخواست به سیستم پاسخگویی سنجش اقدام کرد. برای مطاله سایر روش ها به متن مقاله مراجعه نمایید.



 

3- ✔️ مراحل ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد چگونه است ؟

✔️ ثبت نام در کنکور ارشد از طریق تکمیل فرم پیش نویس ارشد و تعیین مجموعه امتحانی صورت می گیرد که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jXvW
نظرتان را بنویسید