در هر ترم دانشگاه آزاد چند واحد می توان اخذ کرد ؟

در هر ترم دانشگاه آزاد چند واحد می توان اخذ کرد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد دانشجویان عادی و ممتاز
طبق آیین نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ، سقف انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه در شرایط عادی 20 واحد درسی است ولی اگر دانشجو ممتاز باشد ، می تواند واحد های درسی بیشتری را اخذ کند.
دانشجویان مشروط که معدل پایین تر از 12 در ترم قبل کسب کرده اند ، می توانند حداکثر 14 واحد درسی بردارند.
دانشجویان با معدل مابین 12 تا 17 مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد درسی هستند.
دانشجویان ممتاز و معدل الف یعنی بالای 17 ، می توانند تا 24 واحد درسی اخذ نمایند.
احتمالا این را هم بپسندید  ترمیم انتخاب واحد چیست - چگونه ترمیم انتخاب واحد را انجام دهیم
دانشجویان ممتاز می توانند تا 25 واحد درسی نیز بردارند به شرط آنکه یک واحد درسی ، وصایای امام ( ره ) و آشنایی با قران کریم باشد. همچنین دانشجویان ممتاز نیز با اخد یکی از این دو درس می توانند تا 21 واحد درسی بردارند.
دانشجویانی که با وجود داشتن معدل بالای 17 ، سقف انتخاب واحد آنها 20 واحد درسی است لازم است به کارشناس گروه خود مراجعه نمایند و فرم درخواست افزایش سقف واحد را تکمیل کنند. با توجه به اینکه سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به تازگی راه اندازی شده است ، نمرات و مشخصات دانشجویان به طور کامل وارد سامانه نشده و تشخیص ممتاز بودن دانشجو به عهده کارشناس گروه است.
سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ترم تابستان
اخذ 20 واحد درسی برای دانشجویان عادی و 24 واحد درسی برای دانشجویان ممتاز مربوط به نیمسال های اول و دوم است و در ترم تابستان واحد های درسی کمتری ارائه می شود. در ترم تابستان دانشجویان هر یک از دوره های کاردانی و کارشناسی مجاز به انتخاب 8 واحد درسی هستند و همچنین اخذ دروس وصایای امام و اشنایی با قران کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ، بلامانع است.
در شرایطی که دانشجو حداکثر با 10 واحد درسی فارغ التحصیل شود ، مجوز اخذ 10 واحد درسی در ترم تابستان به آنها داده می شود.
شهریه ترم تابستان برای حداکثر 6 واحد درسی برابر با نصف شهریه ثابت است اما در صورتی که دانشجو بیشتر از 6 واحد درسی اخذ کند ، باید دو سوم شهریه ثابت و شهریه متغیر دروس انتخابی را پرداخت کند.
واحد های دانشگاهی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که 16 جلسه آموزشی ترم تابستان طی 6 هفته اجرا شود و در هفته برای هر درس 3 جلسه کلاس برگزار شود.
دانشجویان دوره دکتری حرفه ای دامپزشکی دوره درمانگاهی مجاز به انتخاب واحد در ترم تابستان نیستند.
دانشجویان در صورت تمایل می توانند درخواست گذراندن دروس ترم تابستان را در سایر واحد ها دانشگاه آزاد (فقط در یک واحد دانشگاهی) داشته بانشد. یعنی پس از انتخاب واحد در دانشگاه مبدا ، کلاس های آموزشی را به عنوان مهمان در واحد مقصد بگذرانند. (با موافقت هر دو دانشگاه)
رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز در ترم تابستان الزامی است.
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اخذ یا تمدید پایان نامه کارشناسی اشد در ترم تابستان نمی باشند. ولی اگر دانشجویانی که در نیمسال دوم تحصیلی واحد پایان نامه خود را اخذ یا تمدید کرده اند ، می توانند تا پایان شهریور ماه دفاع خود را ارائه دهند.
تعداد واحد مجاز انتخاب واحد دانشجویان ترم آخر دانشگاه آزاد
سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای دانشجویان ترم آخر متفاوت تر از سایر دانشجویان است. در مواردی که دانشجو با گذراندن حداکثر 24 واحد درسی فارغ التحصیل شود ، حتی در صورت مشروط بودن در ترم قبل می تواند با موافقت کارشناس گروه تمام واحد های درسی باقی مانده را اخذ کند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rPjw
نظرتان را بنویسید