عوارض کاشت و اکستنشن مژه

عوارض کاشت و اکستنشن مژه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

عوارض کاشت و اکستنشن مژه
از جدیدترین ترفندها که برای افزایش زیبایی چشم ها استفاده می شود ، کاشت مژه است که با عواقب بسیاری زیادی نیز همراه می باشد. در ادامه قصد داریم به مهم ترین عوارض کاشت و اکستنشن مژه اشاره کنیم.

بروز خطرات مرتبط با چسب مژه مصنوعی
برای گذاشتن مژه مصنوعی از چسب های خاصی استفاده می شود. چسب هایی که دارای ترکیبات شیمیایی هستند و منجر به التهاب پوست پلک ، اگزما و بروز علام حساسیت می شوند. البته شاید زمانی که برای اولین بار از مژه مصنوعی استفاده می کنید ، متوجه عوارض آن نباشید. اما پس از چندین بار استفاده این عوارض بروز پیدا می کنند.

مرتبط ببینید : بوتاکس ابرو در تهران – فهرست 10 تایی مراکز بوتاکس ابرو در تهران

حساسیت
حساسیت از شایع ترین عوارض کاشت و اکستنشن مژه می باشد. چسب مورد استفاده برای کاشت مژه ، شامل موادی به نام لاتکس است. لاتکس نوعی مواد حساسیت زا می باشد. بنابراین توصیه می کنیم که قبل از کاشت مژه حتما تست های تشخیصی برای آلرژی را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا شما به این ماده حساسیت دارید یا خیر. سپس اقدام به اکستنشن مژه نمایید.

علاوه بر این برخی افراد به الیاف موجود در مژه های مصنوعی نیز حساسیت دارند. حساسیت پس از کاشت و اکستنشن مژه خود را به صورت خارش ، تورم ، پوسته پوسته شدن و … نشان می دهد.

مرتبط بخوانید : کرایولیپولیز – لیست 10 تایی بهترین مراکز کرایولیپولیز در تهران

ریزش مژه از عوارض کاشت و اکستنشن مژه
بسیاری از افراد به اشتباه از عبارت کاشت مژه به جای اکستنشن مژه استفاده می کنند. کاشت مژه امری تخصصی است ، حال آنکه در سالن های زیبایی مژه های مصنوعی با چسب های مقاوم نصب می شوند و با قرار گرفتن در میان مژه های طبیعی فرد ، منجر به پرپشت تر دیدن شدن مژه های او می شوند.

معمولا آرایشگران برای چسباندن مژه های مصنوعی از میزان زیادی چسب مقاوم استفاده می کنند. گاهی استفاده از چسب های نامرغوب و البته توسط افراد غیر حرفه ای ، منجر به ریزش مژه های خود فرد می گردد.

گل مژه از مهم ترین عوارض کاشت و اکستنشن مژه
بروز اگزما ، حساسیت چشم ، علائم تحریک حشم شامل قرمزی ، خارش ، ورم ، خشکی ، پوسته پوسته شدن پلک چشم و … از عوارض پس از کاشت مژه توسط افراد غیر حرفه ای و با استفاده از متریال نامرغوب می باشد. از دیگر عوارض کاشت و اکستنشن مژه ، گل مژه می باشد که برخی افراد آن را تجربه می کنند که بهتر است برای درمان آن به پزشک مراجعه کنند.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز کاشت و آموزش کاشت مژه در تهران – راهنمای انتخاب و معرفی

چطور از عوارض عوارض کاشت و اکستنشن مژه جلوگیری کنیم ؟
با پیروی از برخی نکات ، می توان عوارض کاشت مژه را به حداقل رساند. در ادامه به روش هایی که از بروز عوارض کاشت و اکستنشن مژه جلوگیری می کند ، اشاره کرده ایم.

حتما برای کاشت و اکستنشن مژه به مراکز و سالن های زیبایی معتبر بروید. ضمن اینکه اطمینان حاصل کنید که مراحل دریافت خدمات در محیطی تمیز صورت می گیرد.
در مورد چسبی که آرایشگر برای کاشت و اکستنشن مژه برایتان استفاده می کند ، تحقیق کنید. از استفاده از چسب های حاوی فرمالدئید که منجر به بروز واکنش های آلرژیک و تحریک در پوست می شود ، اجتناب نمایید.
در صورتی که به لاتکس حساسیت دارید ، از اینکه در چسب مورد استفاده برای کاشت مژه لاتکس وجود نداشته باشد ، اطمینان حاصل کنید.
از استریل بودن دست های آرایشگر قبل از کاشت مژه اطمینان مطمئن شوید.
استفاده از ریمل پس از کاشت مژه ، احتمال ابتلا به عفونت و همینطور التهاب شدید چشم ها را افزایش می دهد. توصیه می شود بر روی مژه مصنوعی از ریمل استفاده نکنید.
در صورتی که پس از کاشت و اکستنشن مژه ، عوارضی شامل خارش شدید در ناحیه پلک ها ، پرخونی چشم ، درد چشم و قرمزی را مشاهده کردید ، بهتر است سریع تر اقدام به ریموو آن کنید.
مرتبط بخوانید : بهترین مرکز کاشت ناخن در تهران – معرفی 10 بهترین مرکز خدمات ناخن

راهکارهای تقویت مژه های طبیعی 
عوارض کاشت و اکستنشن مژه
برای تقویت مژه های طبیعی ، بهترین راهکار استفاده از روغن زیتون و روغن کرچک است. می توانید شب ها قبل از خواب و پس از اینکه آرایش خود را به طور کامل پاک کردید ، پوشش نازکی از روغن کرچک و یا روغن زیتون را بر روی سطح مژه ها قرار دهید. صبح روز بعد بهتر است که مژه های خود را با آب گرم شستشو دهید.

همینطور می توانید برای تقویت مژه ها با استفاده از یک برس مخصوص ، آن ها را به آرامی شانه کنید. خوردن غذاهایی با پروتئین بالا همچون ماهی ، تخم مرغ ، پنیر سویا ، جگر ، گوشت و … نیز منجر به تفویت و رشد مژه ها می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z0rq
نظرتان را بنویسید