عوارض کاشت ناخن چیست ؟

عوارض کاشت ناخن چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

عوارض کاشت ناخن چیست ؟
کاشت ناخن ، یکی از روش هایی است که منجر به زیباتر شدن ناخن ها می شود و پس از کاشت ، ناخن ها برای بازه زمانی طولانی زیبا و مرتب به نظر می رسند. به همین دلیل امروزه کاشت ناخن در میان خانم ها بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد مایل هستند به این شیوه ، دستانی زیباتر داشته باشند.

اما اغلب افراد از همین جنبه به کاشت ناخن نگاه می کنند و آن را صرفا روشی برای زیباتر کردن ناخن های خود می دانند. در این مقاله قصد داریم به کاشت ناخن از جنبه دیگری نگاه کنیم. آیا با عوارض کاشت ناخن آشنا هستید ؟ در ادامه برای اطلاع از عوارض کاشت ناخن ، همراه ما باشید.

ترک خوردگی ناخن
برای کاشت ناخن معمولا از چسب ها و مواد شیمیایی استفاده می شود. استفاده از این مواد شیمیایی گاهی منجر به بروز واکنش های آلرژیک در بدن می شود. به طوری که گاهی این مواد شیمیایی منجر به ترک خوردن ناخن های طبیعی می شوند و بر روی آن ها شکاف های عمیقی را ایجاد می کنند.

رشد قارچ بر روی ناخن ها از عوارض کاشت ناخن
چسب هایی که بر روی ناخن های طبیعی قرار می گیرند ، امکان تنفس بافت ها و گردش هوا را برای ناخن ها به حداقل می رسانند. به همین دلیل زیر مواد کاشت ناخن ، محل مناسبی برای رشد قارچ ها به شمار می رود.

کاشت ناخن در صورتی که غیراصولی انجام شود ، منجر به از بین بردن بافت ناخن طبیعی می شود و آن را دچار تغییر می کند. البته حتی در صورت بروز این مشکل نیز می توانید با مراجعه به پزشک و استفاده از دارو ، ناخن های خود را درمان کنید.

مرتبط بخوانید : کاشت ناخن در بارداری – آیا کاشت ناخن برای بارداری ضرر دارد ؟

مسمومیت با چسب کاشت ناخن
یکی دیگر از عوارض کاشت ناخن ، مسمومیت با چسب کاشت ناخن است. در ترکیب چسبی که برای کاشت ناخن استفاده می شود ، یک گاز سمی وجود دارد. این گاز سمی بر روی سیستم تنفسی تاثیر منفی می گذارد. به طوری که می تواند منجر به بروز مسمومیت های شدید شود.

زرد شدن ناخن ها از عوارض کاشت ناخن
در صورتی که فردی بدون تنفس اقدام به کاشت ناخن به صورت مداوم نماید ، اکسیژن رسانی به بافت های ناخن کاهش پیدا می کند. همین موضوع سبب می شود که ناخن ها به مرور کدر و یا زرد رنگ شوند.

آسیب دیدن بافت اطراف ناخن
اطراف ناخن های افرادی که دارای پوست های حساسی هستند ، معمولا در زمان کاشت ملتهب و قرمز می شود. البته در برخی مواد پوست در این نواحی به صورت پوسته پوسته می شود.

انتقال بیماری های پوستی
از دیگر عوارض کاشت ناخن ، انتقال بیماری های پوستی است. در برخی موارد که کاشت ناخن در محیط های بهداشتی انجام می شود ، احتمال انتقال انواع بیماری های پوستی از جمله اگزما وجود دارد.

مرتبط بخوانید : بهترین روش کاشت ناخن کدام است ؟

جلوگیری از بروز عوارض کاشت ناخن
برای جلوگیری از بروز عوارض کاشت ناخن ، بسیار مهم است که بر روی ناخن سالم انجام شود. بنابراین قبل از کاشت ناخن ، اگر ناخن شما دارای عارضه ای است ، از کاشت اجتناب کنید. در صورتی که به هر دلیلی اقدام به کاشت ناخن کرده اید ، برای جلوگیری از بروز مشکل و عوارض ناشی از آن ، به نکات زیر توجه کنید :

برای انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید. به خصوص در زمان شستشو بهتر است برای جلوگیری از واکنش موا مورد استفاده از ناخن با دیگر مواد شیمیایی ، دستکش به دست داشته باشید.
با استفاده از روش های ساده در خانه ، ناخن های خود را تقویت کنید. به عنوان مثال استفاده از برخی روغن ها منجر به تقویت و براق شدن ناخن ها می شود.
برای جلوگیری از بروز عوارض کاشت ناخن ، حتما برای دریافت خدمات ناخن به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید. افراد ناشی که تخصصی در این زمینه ندارند ، می توانند منجر به آسیب دیدن ناخن شما شوند. ضمن اینکه حتما باید برای کاشت ناخن از مواد باکیفیتی استفاده شود و سوهان کشی با ظرافت و به اندازه نیاز صورت بگیرد تا ناخن ها متوجه آسیبی نشود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rKj2
نظرتان را بنویسید